Buitenrit maken in Soest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:24

Leuk dit! wij staan 20min van de korte duinen af en toeren ook regelmatig rond, zowel met de kar dr achter als ohz. (tinkertje)
Ook ik vind het wel gezellig om af en toe eens samen te rijden/nieuwe mensen te ontmoeten.

lage vuursche lijkt me ook een keer leuk!

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:41

Hè, leuk topic! Ik sta sinds kort aan de Birkstraat (aan de Amersfoortse kant) en ik vind het ook leuker om niet altijd alleen te rijden dus samen, gezellig!

hooiberg

Re: Buitenrit maken in Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 21:55

Volgens mij gaat het het me niet lukken om Speedy mee de Biltseweg over te halen. Dus met Lage Vuursche was ik helaas iets te enthousiast. De Birkstraat kan ik wel prima bereiken.

Bella: zullen we kijken of het komende zondag mooi weer gaat zijn? Mijn quartertje van 22 valt weg in de schaduw van Alter, vrees ik, maar dat maakt het niet minder gezellig. :)

Groetjes van Lukas

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:16

Hierbij meld ik me ook! Gezellig een buitenrit in de bossen van Soest, mijn paard staat in Nijkerk. Ik kom dan met de trailer en mijn lieve 18 jarige Fjord naar Soest toe. Weet jij de weg in de bossen van Soest? En hoe zit het met de penning? Ik heb wel mijn ruiterbewijs, geldt dat ook :-) Leuk ook om met meerdere mensen en paarden op pad te gaan!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:55

Nee, je moet echt een penning hebben, anders krijg je een boete als je betrapt word.
Met het ruiterbewijs kun je een penning huren bij manege eldorado.

Bella, welke stal sta jij dan?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:57

Ohh ik zie het op je site, je huurt het land van de spanjaarden?
Heb ik ook voor gekeken, maar in je uppie is het niks ;)
Jullie maken er een mooi stekkie van iig!

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 09:58

Ik moest even nadenken bij 'de spanjaarden', haha! Maar dat klopt. Het is nu nog lelijkkkkkkkkk. Maar we gaan er inderdaad langzaam iets moois van maken :j
Zit jij bij mij in de buurt Snackie?

Lukas, komend weekend heb ik zowel zaterdag als zondag al afspraken. Het wordt voor mij waarschijnlijk zondag een kort rondje bos in de ochtend of de avond (gisteravond ook nog een klein rondje geweest, wat was het heerlijk!). Jij zit trouwens nog best een stuk bij mij vandaan hoor. Ik sta helemaal tegen Amersfoort aan dus moet eerst door de korte duinen, dan door de lange duinen, dan het spoor over en dan ben ik pas bij de Wieksloot.

hooiberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 10:22

Bella: ik kan ook naar jou toe komen, hoor, wanneer je tijd hebt. :)

En wat zijn die Spanjaarden? ;)

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:00

Ik blaas dit topic even nieuw leven in :D Ik zoek namelijk maatjes om vanaf de Birkstraat lekker mee buiten te rijden in de Soesterduinen. (Liefst mensen die echt aan de Birkstraat staan, Wieksloterweg is behoorlijk ver vanaf mijn wei.)

Ik heb een lieve arabier die niet graag alleen het bos in gaat. Samen met anderen is hij zeer braaf (niet heet) en gehoorzaam. Een fijn paard om samen mee op pad te gaan. Ik moet nu weer rustig opbouwen na een blessure maar hoop in de loop van de winter zijn conditie weer een beetje te verhogen met langere ritten. Wellicht is in het voorjaar dan een Enjoy the ride - rit of endurancewedstrijdje mogelijk.

Ik ga altijd op zondagmiddag of soms op zondagochtend. Wie vindt het leuk om aan te haken?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:06

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:31

Thanks! :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:32

bella24 schreef:
Ik blaas dit topic even nieuw leven in :D Ik zoek namelijk maatjes om vanaf de Birkstraat lekker mee buiten te rijden in de Soesterduinen. (Liefst mensen die echt aan de Birkstraat staan, Wieksloterweg is behoorlijk ver vanaf mijn wei.)

Ik heb een lieve arabier die niet graag alleen het bos in gaat. Samen met anderen is hij zeer braaf (niet heet) en gehoorzaam. Een fijn paard om samen mee op pad te gaan. Ik moet nu weer rustig opbouwen na een blessure maar hoop in de loop van de winter zijn conditie weer een beetje te verhogen met langere ritten. Wellicht is in het voorjaar dan een Enjoy the ride - rit of endurancewedstrijdje mogelijk.

Ik ga altijd op zondagmiddag of soms op zondagochtend. Wie vindt het leuk om aan te haken?

Jammer dat je vanaf de Birkstraat vertrekt :)

Mijn paard staat binnenkort op de Willemshoeve en vandaaruit ga ik de bossen in Soest verkennen.

Ik heb al een penning voor het Pijnenburgerbos besteld. Zijn er nog meer zaken waar ik rekening mee moet houden daar in de buurt?

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:22

Haha, dat is jammer inderdaad. Ik ben net vorig jaar bij de Willemshoeve vertrokken, elkaar misgelopen! :D Als je een penning hebt voor Pijnenburg (en je gaat niet richting Soesterduinen vanwege aparte penning) dan is er verder volgens mij niets om rekening mee te houden. Gewoon gaan met die banaan 8-)

Ik heb nog geen buitenrijmaatje gevonden aan de Birkstraat dus als iemand nog interesse heeft? O:)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:11

Is de Soesterduinen leuk en makkelijk te bereiken vanaf de Willemshoeve?

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:28

Dat hangt ervan af hoe lang je buitenritten zijn. Langs de N-weg doe je er een half uurtje (stap en draf) over om bij de Wieksloterweg te komen. Dat is weer ruiterpad maar dan ben je nog niet in de duinen. Via het bos doe je er nog langer over. Een uurtje of 3 ben je in totaal sowieso wel onderweg.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:19

Ohh dan beginnen we daar niet mee. Ze is nu gewent om een 3/4 kwartier in het bos te rijden. Dan hebben we het hele ruitenrpad gehad bij ons. Eerst maar eens uitbouwen naar twee uur in het bos. (ik vind buitenrijden voor de banden en pezen toch iets anders dan braafjes dressuurrijden in een buitenbak.)

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:32

Lijkt mij ook! Ik deed dat vanuit de Willemshoeve alleen toen we trainingen voor endurance deden. Als je door de duinen naar de grens van Amersfoort rijdt en weer terug dan heb je er ongeveer 30-35km op zitten in mul zand :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:35

Bella( mijn paard heet Bella) moet daar niet aan denken :D

Al merk ik wel dat ze heel vrolijk wordt van het bos....HEEL vrolijk...

Hoe lang kan je in het Pijnenburgerbos ronddwalen? En kan je moeiteloos door naar de Lage Vuursche?

(wat een vragen :D)

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:54

Haha, in het echt is het Karien :Y)

Uhm... Pijnenburg is eigenlijk maar een klein deel. Het zijn een paar belangrijke paden, de precieze afbakening weet ik niet. Het grote geheel heet Lage Vuursche en daar ben je eigenlijk gewoon als je vanaf de Willemshoeve het bos in gaat. Je kunt rond het dorpje Lage Vuursche rijden, of Hooge Vuursche, door naar Maartensdijk, Hilversum, Laren. Het is een perfecte stal voor lang ritten!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:29

Hmm dan moeten we daar ook maar eens afspreken :P

hooiberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 16:15

Karien: We kunnen zondagochtend eens samen een ritje door de duinen maken als je wilt. Op welke dag(en) ga jij meestal rijden?

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:23

Snackie schreef:
Hmm dan moeten we daar ook maar eens afspreken :P

Kan hoor, ik weet de weg helemaal naar Hilversum en (de hei bij) Laren :P Ik heb vanaf de Willemshoeve zoveel kilometers gemaakt voor de endurancetraining! Maar dat is wel OF met de trailer OF eerst een beetje conditie opbouwen want vanaf de Birkstraat is het een pittig stukje.

Hooiberg, ik pb je even!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:24

Ik heb hopelijk over een maand mn trailer.rijklaar. dus lijkt me wel een goed plan. Conditie heeft de mijne zat

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:14

Leuk! Ik huur gerust een trailer en ga ook graag weer eens die kant op. Parkeren kan bijvoorbeeld goed bij dagrecreatieterrein de Kuil van Drakensteijn voor Lage Vuursche. Ik ben ook lekker weer aan het opbouwen dus zou wel weer eens leuk zijn.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:27

Goed plan!