newt schreef:Ow wat herken ik je probleem. En het is ook echt een lastig probleem.
Waar je het meest aan zal hebben is routine, en je niet gek maken in je kop.
Ik rij nu zo'n 5 jr wedstrijden en sinds 2 jr fanatieker. Ik kan je vertellen als ik op moet stijgen ben ik zo slap dat ik de beugels niet in kom. Even in rijden en het gaat goed, maar zodra mijn naam geroepen word val ik haast flauw van spanning.
Mijn instructrice snapte ook niet waarom ik geen punten haalde, tot ze mij moest jureren in het M. Tja..
Door veel wedstrijden te rijden is dit een stuk beter geworden.
Pillen homeopatisch of medisch heeft geen zin. Dit zal het niet weg nemen.
Je zult je kop er bij moeten neerleggen en je zelf niet druk op leggen. Want het is de druk waardoor je tenonder gaat.
De druk van willen of moeten presteren.
Het moet niet. En zolang je je zelf verteld dat je gewoon voor je plezier rijd. Dan zal het steeds beter gaan.
Kop op meid. Je kunt het
Dat heb ik ook, als ik sta te wachten tot ik naar binnen mag. En mijn naam word geroepen dan is er al paniek. Mijn hoofd word zo rood als een tomaat, mijn keel staat droog en ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Terwijl ik in de training gewoon rijd zoals normaal, en keurig door de hoeken rijd enz. Is dat bij de wedstrijd niet. Op een of andere manier ga ik als een beginneling rijden.
Het is zelfs een keer zo erg geweest dat er iemand met mij moest mee lopen, dus naast het paard moest meer rennen omdat ik helemaal door draaide en het paard daardoor dus ook.
Iemand zei tegen mij dat rustige muziek ook helpt en even ergens gaan zitten waar niemand komt en gewoon even tot jezelf komen. Dus dat ga ik toch eens proberen, even een plekje opzoeken en dan even tot mezelf komen om even rust te krijgen daar boven.

), hoe is die Z geworden en ga zo maar door".