zonder hoefijzers op buitenconcour??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:49

Ligt een beetje aan het paard. Die van mij start ik ook gewoon op blote voetjes, maar niet elk buitenterrein is even goed onderhouden, soms staat er gewoon lang gras en dat schuift natuurlijk wat meer. Dus een beetje van te voren controleren waar je gaat starten is wel handig. En er zijn toch ook genoeg springwedstrijden op zand?
Ik heb zelf 2 keer minder gereden op het gras, een keer was het gras heel lang en regende het heel erg hard, toen heb ik bewust niet gegaloppeerd door de bochten, en een andere keer was het echt een bagger knollenveld en ben ik gelijk afgegooid toen meneer vond dat hij echt niet kon lopen op zo'n ondergrond :+

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:52

Ik rijd zonder ijzers, zowel dressuur als springen, maar omdat mijn pony en ik beiden voorzichtig zijn en niet voluit durven op gras, gaan we binnenkort een proefperiode van 6 tot 8 weken doen met ijzers, zodat we kunnen kijken of het helpt.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:18

kleinvosje schreef:
Lisanne, ik start Z1 met mijn paard, op bloten voeten, en ben nog nooit uitgegleden. Voor dressuur zou je dus prima zonder kunnen. Springen zou ik wel met ijzers doen.
Hier zelfde ervaring. Voor dressuur vind ik het zelden nodig, soms voor een ijzer omdat ze dan een mooier voorbeen hebben. Paarden die ook springen of crossen hadden wij eerder altijd wel rondom op beslag + punten. Komend jaar het experiment eens aangaan om dat ook blootsvoets te doen :)

Onbekendx

Re: zonder hoefijzers op buitenconcour??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 20:55

nee ik ga noooit meer zonder ijzers op gras springen, ben vandaag onderuit gegaan en gelukkig was de pony niet bang!

de ijzers komen er deze week nog onder.