Wat voor trailer hebben jullie achter de auto?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equardor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:24

wij hebben een Bockmann 2 paards met een extra frame ervoor waar de menkar op kan. Geweldige trailer *\o/*

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:39

VivaLaVida schreef:
Nou dat is toevallig want die had gister ook mijn voorkeur!
Hij is wel enorm trouwens!!

Edit: heb je nog voor of nadelen van je trailer?
Ik hoorde dat hij wat rammelt onderweg (wat mij dus niet zo veel scheelde want ik was gelijk verliefd op die trailer :') )
En het is natuurlijk een aluminium bodem wat super is :)
Hij was wel echt heel erg groot leek wel, groter dan de normale 2 paards, en dat klopte hij is 20cm breder? Ik ben echt benieuwd wat mijn paarden er van vinden, want 1 er van is echt lastig op de trailer, heb soms het idee dat ze een beetje claustrofobisch is.

Waar we ook nog naar hadden gekeken was een Weijer trailer, met aluminium planken langs de zijwanden..
Maar die vond ik niet zo...!

Ik heb ooit wel eens in de trailer gestaan toen mijn moeder er 100 meter mee reed en ja het maakt wel lawaai (volgens mij elke trailer wel!) je hoort veel van buiten uiteraard, en denk door de goede vering dat ze meer lawaai maakt. Als er een paard instaat wordt de vering wat "ingedrukt" en hoor je hem niet achter de auto. En die kettingkjes kan je blijkbaar geluidsproof maken met krimpkousjes. (hebben wij niet gedaan omdat we het niet nodig vinden). Wij vinden het een geweldige trailer! Heel goede wegligging, super degelijk, goede vering, lichte trailer vanbinnen, het raampje vooraan vind ik ook handig. Heb ooit eens een XX-trail trailer gezien van minder dan een jaar oud en de slotjes aan de val waren al helemaal verroest en de wegligging zonder paard was meer hupsen dan rijden.

In ieder geval wij zijn heel tevreden van onze Ifor! Als je dan toch een nadeel wilt weten is dat hij uiteraard geen zadelkamer in de snuit heeft. (wij hebben een verrijdbare zadelkast en zetten ze rechts naast het paard want de trailer wordt 99% van de tijd voor 1 paard gebruikt)

zorro

Re: Wat voor trailer hebben jullie achter de auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:49

Ik heb een 2 paards Hotra Voltaire van polyester, een rode. Bevalt me prima, al heb ik hem nog niet vaak gebruikt. Ik heb hem nieuw gekocht, 3 jaar geleden. Hij ligt heel stabiel achter onze auto's en is licht en ruim.

Hij schijnt wel vrij hoog te zijn qua laadvloer, maar ik ben zelf niet anders gewend natuurlijk.

PasAn33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:00

VivaLaVida schreef:
Nou dat is toevallig want die had gister ook mijn voorkeur!
Hij is wel enorm trouwens!!

Edit: heb je nog voor of nadelen van je trailer?
Ik hoorde dat hij wat rammelt onderweg (wat mij dus niet zo veel scheelde want ik was gelijk verliefd op die trailer :') )
En het is natuurlijk een aluminium bodem wat super is :)
Hij was wel echt heel erg groot leek wel, groter dan de normale 2 paards, en dat klopte hij is 20cm breder? Ik ben echt benieuwd wat mijn paarden er van vinden, want 1 er van is echt lastig op de trailer, heb soms het idee dat ze een beetje claustrofobisch is.

Waar we ook nog naar hadden gekeken was een Weijer trailer, met aluminium planken langs de zijwanden..
Maar die vond ik niet zo...!

Hier ook een Ifor Williams 506 HB deluxe :) , Iedereen zegt altijd dat hij wel wat lawaai maakt, maar je wordt dat gewoon.. En ik vind het echt een super trailer! Als je alle voordelen bekijk van de Ifor dan vind ik dat gerammel plots niet zo erg hoor! En ja hij is ook groter dan een normale 2 paards wat ik toch wel een voordeel vind want alle ruimte kunnen ze toch wel gebruiken! We hebben onze ifor nu nog maar 3 weken maar ik ben er helemaal weg van! Echt een super trailer!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:34

Silence schreef:
Ik heb een atec Royal class.
Heerlijke trailer :j lekker ruim, fijne zadelkamer enz.

Hier dezelfde hele fijne trailer.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 10:01

Ifor 403, anderhalfpaard dus. Mijn eerste gloednieuwe trailer, ik ben er heel erg blij mee. Ik kwam vanaf een Sluis (97, 1 3/4 paards), dat ding was loeizwaar en een draak achter de auto, hij was wel lekker breed.

Nu dus de Ifor, wauw wat een wegligging! Echt super, voelt licht maar toch stabiel aan. Tja hoe je de klep het handigste kan schoonmaken, schrobben en met een flinke straal afspuiten. Maar lastig is het wel.
Voor mij niets anders meer dan Ifor.

_PMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:56

Wij hebben een 2 paards Atec trailer gehad, mijn opa gebruikt hem nu in zijn bouwbedrijf. Echt een prima sterke trailer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:59

Wij hebben een 1,5 paards Atec, Heerlijk ding! iets breder dan een normale 1,5 waardoor je fijn kunt opzadelen op de trailer. Hij ligt ook stabiel achter de auto. En hij ziet er bovendien mooi sportief uit (iets wat ik van bijna alle andere trailers niet vind). En een fijne lage instap op de laadklep. Daar zou ik zeker naar kijken bij een trailer. Veel paarden stappen makkelijker op een lage dan op zo'n hoge.

Maar wij zijn er dus heel tevreden mee :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:29

Ik heb een Atec 2 paards van 1999 en die gaat vandaag weg want...
ik ga vandaag mijn Bockmann Uno CS 1,5 paards ophalen.

Heb gedacht en gekeken naar de Ifor maar vriendlief vond al die kunstof sluitingen maar niets
en dat je een klep als zeiltje heb zeg maar.
Inderdaad het rammelen.

Toen we bij de Bockmann gingen kijken kreeg ik gelijk de opmerking
Tja duitste degelijkheid he.

Dus ben erg benieuwd

evita2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:37

heey, wij hebben een ifor williams achter de auto en of vrachtwagen. voordelen is dat er grote paarden in kunnen (hebben grootste typen) ook een voordeel wat bij sommige paarden als nadeel kan werken is dat ze er vooruit uitgeladen kunnen worden (enkel moet mijn paard altijd achterwaarts anders springt ze dus is voor mij niet heel erg toegevoegde waarden) nog een voordeel is dat die goed op de weg licht en je er geen last van hebt tijdens het rijden enkel het nadeel is dat je echt een goede trek auto moet hebben want anders mag je auto hem niet trekken.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:45

Wij hebben nu sinds kort achter onze Volvo XC 60 een Westfalia 2 paards die mijn vader en ik nu aan het opknappen zijn! :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:49

Ik heb sinds kort trotse bezitter van een ifor 511 achter een BMW X5.
Ik was even bang voor het verbruik met en 1000kg trailer , maar dat valt me alles mee.
De bodem (mat) is heel mooi geluidsdempend vind ik. Mijn paard moest nu voor het eerst op een trailer en ik was even bang voor de schrik reactie op het geluid van de klep, maar er kwam alleen een zacht *pofje*

Ik wilde juist een trailer zonder zadelkamer, want dan kan een paard ook niet in de verleiding komen om er een voorbeen tegenaan te hakken (ervaringen uit het verleden). Bovendien heb ik zat plek in de auto voor mijn tuig.

original_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:42

Hier ook een ifor Williams HB506 bezitter, voornamelijk achter de landrover county.

FenneBecidor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 00:39

Onze oude houten trailer met polyester kap is afgelopen zomer helemaal opgeknapt en ziet er weer flitsent uit ;) Er staat Cavallo op maar weet niet precies wat het voor modelletje is eigenlijk. Daarvoor staat onze tweede Kia Pregio bus, omdat hij goed beviel een nieuwe gekocht toen de oude op was. In de bus zit veel ruimte dus geen zadelkamer in de trailer. Als de financiële situatie in de toekomst een stuk ruimer is zou ik nog wel graag een keer een trailer aanschaffen die meer comfort biedt voor het paard. Bijvoorbeeld minder geluid.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 00:57

IWT HB505 Classic achter Opel Frontera Wagon 2.2 DTi 16V Olympus.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 16:19

Ik heb een humbaur cleon
Wel snel rot geraakt aan zijkanten
Maar staat hier altijd buiten
Komt uit 2003