Fikse val op tegels; cap nog betrouwbaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

Re: Fikse val op tegels; cap nog betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 08:43

Het meest tricky er aan is dat er niets te zien is aan breuken of veranderingen in de cap.
Maar ik koop wel een nieuwe. Better safe then sorry!

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:08

Idd, beter voor de zekerheid een nieuwe aanschaffen :).

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:09

Ik zou een nieuwe gaan halen, misschien zie je aan de buitenkant niets maar de schaal kan vanbinnen gebroken zijn...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:13

kinel schreef:
@rianne: het geraamte van de helm van mijn dochter is goed zichtbaar in de helm en ook goed te bevoelen aan de binnenkant. en daar is niks te horen of te zien. heb hem heel goed gecheckt.

De mijne leek ook 100% goed.
Maar na een val zitten er vaak wel haarscheurtjes in, die je niet met het blote oog hoeft te zien, maar die wel zorgen dat de cap bij een volgende val minder goed werkt.
Ik dacht dat ook bij de mijne, en na onderzoek bleek deze 60% minder te werken.
Na doorzagen bleken op bepaalde plekken de vezels dichter op elkaar (gedrukt) te zitten en naast deze plekken zaten (hele) kleine haarscheurtjes.

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:44

Ik wil echt niet weten hoe mijn cap is eigenlijk := Moet ook een nieuwe eigenlijk... Er zit zelfs een prachtige winkelhaak in de stof := In galop van een paard van 1.70 gekletterd in het bos.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:46

Ik heb laatst voor de zekerheid wel een nieuwe cap gekocht, ook al zag hij er nog prima uit. Ik was met mijn hoofd op de grond gevallen, en ja....geen idee of hij daarna nog wel net zo goed beschermt. Ik draag altijd een cap en zou het heel zonde vinden, dat hij niet goed meer werkt, mocht ik tochweer een keer op mijn hoofd vallen :-p Liever een barst in mijn cap, dan in mijn schedel!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:48

Ik ben eens gevallen waardoor een scheur van voor tot achter in mijn cap zat, hij was gewoon doormidden in één klap... Blij dat het mijn schedel niet was (wat toevallig mijn eerste en laatste val in 5 jaar, maar goed, als ik dan val val ik goed.)
Goede instelling Els! :)

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:05

Ik ben eens van een paard gevallen en daarna rammelde me cap gewoon als ik hem schudde. Terwijl ik niet eens zo hard met me hoofd op de grond gevallen was. Ook een nieuwe gehaald!

PandaTerra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:54

je kan het bij caps nooit goed zeker weten.. In principe elke val waarbij je cap iets raakt een nieuwe halen, maar dat doe ik ook niet altijd.. Ze ziet en voelt het vaak niet :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:58

kinel schreef:
hoi sandrina ik zou als ik jou was eerst in de cap kijken of hij ergens gescheurd of ook daadwerkelijk kapot is. is dit niet het geval dan kun je hem gewoon op. zou eerst eens goed controleren. mijn dochter is tot twee keer toee van de shet af gebokt en toen heb ik ook de cap goed onder de loep gehouden en die was nergens capot en dus ook geen nieuwe gekocht.

Dit is echt onzin. Ik ben eens keihard tegen een springpaal aangeknald met springen (had mn cap op). Je zag niks aan mijn cap, maar als je er op drukte kraakte hij enorm. Echt niet meer verantwoord dus! Hartstikke stuk! Bij een val op de tegels -> nieuwe cap. Zelfs als je je cap alleen laat vallen kan hij goed stuk zijn.

_SamanthaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:02

Ja ik denk idd ook dat je beter een nieuwe kan kopen.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:16

in zo'n geval zou ik altijd een nieuwe cap kopen! De schaal kan gebroken zijn zonder dat je het weet. Erg verstandig is dat.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:17

ZeSteigert schreef:
kinel schreef:
hoi sandrina ik zou als ik jou was eerst in de cap kijken of hij ergens gescheurd of ook daadwerkelijk kapot is. is dit niet het geval dan kun je hem gewoon op. zou eerst eens goed controleren. mijn dochter is tot twee keer toee van de shet af gebokt en toen heb ik ook de cap goed onder de loep gehouden en die was nergens capot en dus ook geen nieuwe gekocht.

Dit is echt onzin. Ik ben eens keihard tegen een springpaal aangeknald met springen (had mn cap op). Je zag niks aan mijn cap, maar als je er op drukte kraakte hij enorm. Echt niet meer verantwoord dus! Hartstikke stuk! Bij een val op de tegels -> nieuwe cap. Zelfs als je je cap alleen laat vallen kan hij goed stuk zijn.

daar ben ik het dus ook mee eens.

Starmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:07

Ik zou ook een nieuwe cap kopen dan, wordt ook geadviseerd in de kartonnetjes die eraan hangen! :)

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:16

Als je niks aan je cap kan zien, maar er wel op gevallen bent, gaat het om het schokabsorberende vermogen inderdaad. Het samengeperste 'piepschuim' aan de binnenkant, is dan nog verder samengeperst. (luchtbelletjes zijn eruit gedrukt door de impact) Dus nieuwe cap, anders komt de klap een volgende keer meer 'op je hersenen' terecht.