Onzeker...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:47

iamaunicornx schreef:
Gewoon niet onzeker zijn, want des te 'banger' jij word, des te irritanter je paard gaat doen, dus probeer te ontspannen :)

Het klinkt zo makkelijk omdat te zeggen maar dat is het niet. Onzeker is iedereen op een ander punt, de 1 is dat bij het paardrijden. De ander bij een solicitatie gesprek weer de ander is dat als hij/zij de eerst keer voor een groep moet spreken en zich moet bewijzen tegen over andere...

TS; probeer gewoon hoe moeilijk het ook is, lekker te ontspannen en vooral te genieten. Het enige wat er kan gebeuren is dat je valt... En geloof me, elke ruiter valt. En niemand vind dat gek of raar. Dat hoort er gewoon bij! En misschien helpen ademhalingsoefeningen te paard ook wel??

Schaapje8

Re: Onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 20:17

Ik heb vandaag paardrijles gehad en gingen meteen buitenrijden dat ging zo goed ik was meteen ontspannen. Vriendinnen van me gingen me wegbrengen en gingen ook meteen crossen waar ik bij stond en was ze aan het filmen maar ik was JALOERS op hun... Ik ga de volgende keer ook gewoon mee en als ik dan val Jammer dan :P

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:34

Schaapje8 schreef:
Ik heb vandaag paardrijles gehad en gingen meteen buitenrijden dat ging zo goed ik was meteen ontspannen. Vriendinnen van me gingen me wegbrengen en gingen ook meteen crossen waar ik bij stond en was ze aan het filmen maar ik was JALOERS op hun... Ik ga de volgende keer ook gewoon mee en als ik dan val Jammer dan :P

Volgens mij ben jij niet onzeker maar durf je nog niet zoveel, volgens mij heb je gewoon nog niet zoveel gedaan en een paar grenzen over gegaan (durven en doen!)
Uit je berichtje kom je meer over van: Ik wil ook net zo goed zijn als mijn vriendinnen maarja ik durf nog niet zoveel en daarover voel ik me onzeker. Heb ik gelijk of niet?

Ik vertel je, iedere ruiter is wel eens een beetje bang of onzeker geweest. Hindernissen, naar het bos gaan, wedstrijden noem maar op. Het is een kwestie van jezelf even bij elkaar rapen en gewoon doen, paarden houden niet van afwachten.

Als je bang bent je paard zeer te doen, daar zou ik niet zo bang over zijn. Als je op een normale manier met ze omgaat waarom zou je er dan bang voor zijn?

Schaapje8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 16:05

Zelf denk ik niet dat ik bang ben om een paard te rijden.
Ik rij al 12 jaar lang op verschillende paarden.
Werk zelfs met paarden...
Het is eerder onzeker dan bang want we zijn ook naar
die vriendinnen toe gegaan en die vinden me even goed als hun.
Een wedstrijdje kan ik zelf ook niet rijden verwegen mijn beperking.

Het is eerder onzeker...

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:15

Ik ben eeen antal keren onder paarden terecht gekomen.. Sindsdien was ik ook bang. Sinds 1/2 jaar heb ik de draad weer opgepakt op een super lief en rustig paardje. Hierdoor heb ik weer zelf vertrouwen en word ik steeds dapperder:)

Schaapje8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 18:11

Mooi dat ik niet de eenigste ben maar zo te zien kan ik er ook weer vanaf komen!!
Dankjee!!

maaaanndy95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:57

Ik heb er ook echt een hele tijd last van gehad.
Geheel onzeker vrij gaat natuurlijk niet zo snel. ik heb er ook nog last van.
ik rij nu een paard ( van andere eigenaar ) & dat klikte gelijk heel goed :D
Daarom ben ik niet zo onzeker op dit paard.
dit zijn ook goeie tips voor mij zo te zien :D

Succes ermee komt vast goed!!!

Schaapje8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 21:15

Dankje!!
Ik had een paard waar ik echt een klik mee had maar die leeft niet meer maar
nu heb ik van de week een paard gezien waar ik echt verliefd op ben!!

Schaapje8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 21:16

Hopen dat het werkt :D

GyTHaNa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:21

Hier had ik een tijdje terug ook last van. Er was namelijk iets gebeurd tussen mij en men pony.
Elke keer kwam ik weer huilend terug van stal zo van: "Nee ik kan het niet!"
Maar na 4 maanden doorzetten is het me gelukt en heb ik geen knoop in men maag meer.
Ik voel me super relaxt waardoor het paardje dat ook is (merkte het ook tijdens het rijden)
In die tijd werd me verteld dat ik het niet moch opgeven en me niet onzeker moest voelen.
Gelukkig heb ik daar naar geluisterd en is het nu super goed tussen ons!

Gewoon doorzetten, en vooral niet stressen! :j

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:49

misschien heb je faalangst heb ik ook alleen bij mij heeft het geen invloed op sport.
het kan ook door alle stress komen dat je minder in jezelf gaat geloven.
anders moet je rustig aan dingen opbouwen en doorzetten dat helpt heel goed.
veel sterkte en geluk

xbontjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:06

Is waarschijnlijk al gezegd hierboven maar heb niet alles gelezen sorry!
Helpt het niet om privé lessen te nemen? Toen ik (lang geleden) een tijdje heel bang en onzeker was heb ik ook wat privé lessen genomen en daarna ging het weer een stuk beter!
Of anders eerst een tijdje grondwerk doen met je paard zodat je je paard meer gaat vertrouwen? :#
Succes ermee iig!