Met mijn E-pony tussen de paarden.. Ik kom geen stap verder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MachoPablo

Re: Met mijn E-pony tussen de paarden.. Ik kom geen stap verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:15

Ik ken probleem ook, ik heb Andalusier en ik zit met hem ook tussen de paarden, er zit echt stijgendelijn in hoo kom ook niet aan de winst nu genieten we lekker van onze ritjes :P

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 07:43

Een andalusier is toch gewoon een paard? Dus terecht bij de paarden.:)

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:41

Even een kleine tip over het filmpje. Voor de mensen die hem willen bekijken. Als je de instellingen veranderd van de pagina van 100% naar bijv 300% of hoger dan kan je het filmpje op een normale grote bekijken ;)

Verder ga ik mee met de tips die gegeven zijn, vooral de afwerking en controle.
Heb in je profiel gespiekt en vind jullie echt een mooi combinatie! Door gaan hoor en vooral ook veel plezier hebben van elkaar! :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:45

Heb je al eens aan de jury iets gevraagd? Nooit geschoten is altijd mis. En misschien dat je meer/iets anders leert van een andere instructeur?

Els_175

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:04

Hee,

Herkenbaar verhaal! Een 5jarige e-pony gekocht en begonnen in de B.
Na 2 jaar werd ik 18 en zat ik ondertussen in de L2, haalde goede punten en vaak ook prijzen.
Uiteindelijk besloten de pony niet te verkopen (speciaal verhaal) en met goede moed nog even in de L2 gestart tussen de paarden. Dat viel me nog niet mee, pomy met korte bewegingen tussen die grote beweeg machines! :7 ik had bij de pony's al genoeg winstpunten gereden om naar de M1 te mogen, maar ik wilde nog even tijd gunnen voor mezelf om te wennen aan het niveau van de paarden en ondertussen mijn paard trainen op ruimere bewegingen.
Inmiddels start ik met haar M2 en moet ik voor ons doen super proeven neer zetten wil ik winstpunten scoren. Dit gaat wel steeds beter, maar ik blijf op boksen tegen die beweegmonsters.

Al met al wil ik hiermee zeggen dat als je denkt dat het de moeite waard is en je goede begeleiding hebt die dat ook denkt, kun je heel ver komen!

(Leuk om te zien in mijn profiel, hoe me pony verandert is in een "paard")

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:23

Ik start ook met pony's tussen de paarden.
Met eentje Z2 en dat is een D pony van 1.48.
Ik merk dat je met een pony gewoon net een tandje beter (netter en rijtechnisch beter voor elkaar) moet rijden.
Mar sowieso is de M een klasse waarbij het niveau een stuk omhoog gaat. Er wordt meer oprichting en gedragenheid gevraagd. Daarnaast moeten tempoverschillen veel meer gemarkeerd worden en dient er beter op de letter gereden te worden.

Leg je protocollen eens naast elkaar en vergelijk ze eens. Op welke onderdelen scoor je lage cijfers ? Vaak kan je dan zien dat de meeste jury's toch aardig op 1 lijn zitten en dan bepaalde onderdelen uit je proef lager beoordelen.
Werk aan deze oefeningen.

Misschien is het ook wel eens goed om te veranderen van instructrice.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:52

Een paard is een paard wanneer hij/zij hoger is dan 1.48cm ! De E- pony is in Nederland verzonnen

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:55

Maar dus is een paard in Nederland een paard vanaf 1,57.5 en dus start Marjolijn88 met een pony tussen de paarden :)

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:56

Idd, tot 1.48.1 is het nog een D pony

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:55

Ik start ook met mijn 8 jarige welsh merrie tussen de paarden, ik heb haar gekocht dat ik de 18 al gepasseerd was, juist omdat ik gewoon graag met een pony wil rijden omdat ik maar 1.63 ben :D Klasses gingen allemaal heel makkelijk, maar vorig jaar ben ik bijvoorbeeld 10 maanden na een super M1 afsluiter thuis gebleven om de M2 goed bevestigd te krijgen (en beide waren we ook niet erg fit) en daarnaast oversgestapt van instructie omdat ik niet tevreden was over mijn eigen rijden en inmiddels mogen we sinds vorige week na 14 proeven in 3 maanden de overstap maken naar de Z1, maar ik moet echt zorgen dat ik een proef foutloos rijd, maar nu ga ik eerst weer even lekker trainen *D

Wellicht ook overstappen van instructie en zorgen dat je een proef echt foutloos kunt rijden, je pony meer op het achterbeen komt, dan komt het echt goed! En als ik jouw pony in je profiel zie, dan heb je een ontzettend gaaf dier onder je met genoeg capaciteiten! :j
Laatst bijgewerkt door Moniquex op 25-03-13 20:06, in het totaal 3 keer bewerkt

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:03

paintedblack schreef:
Een paard is een paard wanneer hij/zij hoger is dan 1.48cm ! De E- pony is in Nederland verzonnen

In de mensport geldt deze regel wel, bij rijden onder het zadel niet dan geldt 1,57

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:14

Ik heb even je filmpje bekeken en ik denk dat je de meeste punten laat liggen op de afwerking en het markeren van de overgangen binnen een gang, maar ook van de ene naar de andere gang. Verder vind ik dat je in de galop nog wat meer moet gaan sluiten om de links- en rechtsomkeert/contra wat meer gesloten kunt houden. Dit kost gewoon tijd en moet met een beetje oefening wel lukken. Ik denk dat het ook een goed idee is om eens een andere instructie te proberen, iemand die jullie als combinatie eigenlijk niet kent. Zo iemand kijkt er met een frisse blik naar, zonder jullie voorgeschiedenis te kennen. Een jury kijkt met dezelfde blik, dus wellicht dat dat wat nieuwe tips oplevert.
Ook denk ik dat je na de proeven naar de jury's moet gaan en vragen hoe zij tot jouw puntenaantal zijn gekomen. Voor zover ik weet zijn de jury's altijd tot na de prijsuitreiking aanwezig, dus die mogelijkheid moet er zijn.

Ik deel jouw ervaring dan ook niet met je. Ik start ook mijn E-pony tussen de paarden, maar heb nog nooit voor mijn gevoel onder gedaan voor de paarden. Ik heb dan wel een pony met ruime bewegingen, die beter loopt (qua takt, impuls en lossigheid door het lichaam) dan menig paard van 1.70, maar het blijft een pony. Ik ben daarnaast 1,78 en dus best lang voor hem, maar ook dat heeft nog nooit invloed gehad op mijn punten en ik heb er ook nog nooit een opmerking over gehad. Ik heb hem een jaar gestart bij de pony's en daar van de B naar de L2 gekomen, toen nog twee keer L2 gestart tussen de paarden en allevier de proeven met ruime winst en een 1e en 3e prijs afgesloten. Ik start nu ongeveer een jaartje in de M1 en heb ook altijd een winstpunt gehad bij een proef die dat verdiende en we staan dus ook op het punt om de overstap te maken naar de M2. Ik ben er wel van overtuigd dat je zodra je de M2/Z1-kant op gaat je meer concurrentie krijgt van die bewegingskanonnen in de zin dat je bij een uitgestrekte draf minder snel voor een 8 rijdt, dan die van 1.80 met giga bewegingen. Maar een winstpunt moet, mits goed gereden, gewoon haalbaar zijn. :)