wie kent dit gedrag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:15

Het lijkt of iets haar irriteert. Door die beweging worden endorfinen aangemaakt die bedoeld zijn om een onaangenaam gevoel weg te nemen.
Maar waar ze dan precies last van heeft ... geen idee.

Dit heeft natuurlijk niks met het soort bit te maken, ze doet het gewoon in vrijheid.
As een paardentandarts een haak weghaalt, hoef je geen ander bit in. Hooguit een paard dagen helemaal geen bit om de mond te laten helen. ;)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:25

een paard die ik ken doet dat ook, die staat bijna de hele dag zo te doen met haar lip.
dat paard gaat ook altijd helemaal trillen als ze eet/eten ziet en met haar been in de lucht zwaaien.
deze dingen vallen onder stalondeugden.
door het herhalen van het gedrag maken ze endorfine aan waardoor ze minder pijn/angst voelen.
het is vaak niet meer af te leren, met weidegang kan het wel verminderen.

waarom jou paard het doet dat weet ik niet, is hij gestresst of heeft hij pijn?

teve

Re: wie kent dit gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 22:57

Ze heeft hoefkatrol dus daar heeft ze wel last van maar ik wil toch uitsluiten dat haar gebit goed is omdat ze t ook buiten stal doet en dat is pas sinds deze week

finnens

Re: wie kent dit gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:58

Dat paard die ik ken staat ook 24/7 buiten.
als ze het nu pas doet zou het goed kunnen dat ze ergens last van heeft, aangezien ze het vaak doen als ze pijn of stress hebben.