Zwanger en rijbroek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:33

Ik heb voor de liefhebber een zwangerschapsrijbroek te koop.
Donkerblauw maat 40 merk van kramer pferdesport.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:35

Ik reed met de broek open, na 16 weken was ik te rond en zat ik niet meer lekker op het paard en ben ik gestopt

ullaatje

Re: Zwanger en rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:40

Ik heb mijn eerste zwangerschap tot 34 weken gereden, tweede korter omdat mijn paard stout werd.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:29

Ik kom hier ook maar even polsen of er iemand nog een oplossing weet voor een rijbroek tijdens de zwangerschap? Ik heb met de zoekfunctie al Kraemer gevonden, maar helaas verkopen ze die daar niet meer. Alle tips welkom!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:31

met open broek rijden of er zo`n stukje stuf voor laten maken door een handig iemand mat naaimachine

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:15

Open broek doe ik nu wel eens maar met die rits open zit niet altijd lekker.. Dus heel blij met m'n oude broek waar we een buikband opgenaaid hebben

Yolanda77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 10:54

Ik heb bij de lokale "gouden schaar" de bandplooien uit mijn rijbroek laten halen. Zag er super netjes uit en werkte perfect! En niet veel betaald, misschien EUR 7,50?

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:05

Wow,ik schrik er van dat er zoveel mensen nog rijden tijdens een zwangerschap :oo
Ik bedoel het niet als commentaar hoor,mag iedereen zelf weten,maar ik dacht dat iedereen automatisch een rij-pauze in zou lassen ivm de risico's,en het lijkt me ook zo onhandig met zo'n dikke buik.
Ik had ook echt zoiets van zwanger en rijbroek?raar topic,gaat toch niet samen?wel dus :+
Sorry misschien offtopic,maar ik schiet in de lach als ik denk aan mijn toeter destijds,en hoe had ik in vredesnaam in het zadel moeten komen.was niet gelukt,denk ik.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:21

Ik ben nu 13 weken en ik rijd nog. Mijn eigen rijbroek zit net een beetje strak dus heb via bokt een positie rijbroek gekocht, deze zit heerlijk. Ik ben van plan om voorlopig nog wel te blijven rijden. Na 20 weken weet ik het nog niet, dan wordt je frummel toch wat kwetsbaarder, maar nu zit het zo veilig in mijn buik dat ik wel gewoon blijf rijden.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:24

Traber schreef:
Wow,ik schrik er van dat er zoveel mensen nog rijden tijdens een zwangerschap :oo
Ik bedoel het niet als commentaar hoor,mag iedereen zelf weten,maar ik dacht dat iedereen automatisch een rij-pauze in zou lassen ivm de risico's,en het lijkt me ook zo onhandig met zo'n dikke buik.
Ik had ook echt zoiets van zwanger en rijbroek?raar topic,gaat toch niet samen?wel dus :+
Sorry misschien offtopic,maar ik schiet in de lach als ik denk aan mijn toeter destijds,en hoe had ik in vredesnaam in het zadel moeten komen.was niet gelukt,denk ik.

Dit dacht ik ook! Mijn VLK en gynaecoloog hebben me ronduit verboden om zwanger op een paard te stappen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:58

Mijn schoonzus heeft paardgereden tot 7 maanden zwanger, uiteraard uiteindelijk was het niet meer intensief, maar voor haar werkte het ook goed voor de rug en bekkenpijn.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:06

Rapperijder schreef:
Traber schreef:

Dit dacht ik ook! Mijn VLK en gynaecoloog hebben me ronduit verboden om zwanger op een paard te stappen.

nee hoor, die van mij gaf groen licht, zeker de eerste 12 weken, alleen met de misselijkheid heb ik er niet eens zin in en na 16 weken paste ik e rniet meer op met mijn toeter

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:44

Hier groen licht om iig tot 20 weken te blijven rijden.
Wil het zo lang mogelijk volhouden omdat ik door mijn hypermobiliteitssyndroom sowieso al bekkeninstabiliteit heb. Door de zwangerschap kan dit verergeren en paardrijden houdt mijn spieren sterk.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:58

Ik mag ook gewoon blijven rijden tot het niet meer lukt.
Je moet doen wat je gewend bent, als je dan zoals ik elke week meer dan 10u in het zadel zit, mag je rustig verder blijven rijden. Ik hoop nog tot maand 6 te kunnen rijden.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:08

Hier niet meer intensief en ook geen buitenritjes meer.. Maar wel lekker op m'n gemakje lekker door de bak stappen en draven.. Nou is mijn verzorgpaard ook wel erg makkelijk en sinds ik zwanger ben ook duidelijk een stuk voorzichtiger met me.. Brengt natuurlijk altijd risico's mee maar ik voel me er nog goed bij. Heb ook geen verbod gekregen zolang ik me er prettig bij voel gewoon lekker blijven doen.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:21

Ik heb gereden tot 25 weken in een stretch spijker positie broek, zo'n skinny model, ging super!

Daarna nog gemend tot ruim 8 mnd, met 8 mnd nog op concours geweest!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:50

Bij de eerste heb ik tot 35 weken gereden (week later beviel ik)
Deze zwangerschap tot week of 24. Toen viel ik eraf. En de been maakt het nog prima gelukkig :+
Vreemd dat er verschillende adviezen worden gegeven en dat het van de ene vk wel mag wn de andere niet.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:56

Ik was zo ziek tijdens de hele zwangerschap, dat ik niet eens op mijn benen kon staan, laat staan paardrijden :D Maar als ik niet zo ziek was geweest, had ik zeker ook nog een tijdje gereden. Zolang je het zelf verantwoord vind en het kan idd ook helpen bij bekkenklachten.

@ TS: mocht je nog iemand zoeken, de vrouw van een collega van mij is coupeuse en kan er evt wel een band tussen zetten voor je. Aangezien ik ook in Helmond woon, is dat misschien een oplossing voor je. Misschien kan ze het zo maken dat de band er na de zwangerschap weer afgehaald kan worden en je niet echt een rijbroek hoeft op te offeren.
Laatst bijgewerkt door Bijinn op 10-06-13 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:56

Ik heb een oude rijbroek bij een naaiattalier laten vermaken door er zijstukken in te laten zetten.

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 19:01

Jose22 schreef:
@ TS: mocht je nog iemand zoeken, de vrouw van een collega van mij is coupeuse en kan er evt wel een band tussen zetten voor je. Aangezien ik ook in Helmond woon, is dat misschien een oplossing voor je. Misschien kan ze het zo maken dat de band er na de zwangerschap weer afgehaald kan worden en je niet echt een rijbroek hoeft op te offeren.

Bedankt voor het aanbod! Maar ik ben inmiddels 25 weken en als ik er 2x in de week de energie voor vind om een half uur te stappen, is het al veel. Dus dat kan prima met mijn legging nu :)

Ik mocht van de verloskundige blijven rijden zo lang ik wil. Ik stap ook gewoon nog op, maar vind draven zelf niet prettig meer dus stap alleen nog maar. Paardlief is heel braaf, maak me daar niet zo veel zorgen om. Zolang ik er nog op kom, ga ik dat ook doen.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 08:05

Ik was niet zo dik.
Bij mijn eerste heb ik tot 26 weken nog wedstrijden gereden, omdat ik mijn gewone rijbroek nog paste :D .

De rijbroek is inmiddels verkocht, ik krijg veel pb,tjes.
Maar helaas moet ik jullie teleurstellen.

Wel heb ik nog heel veel kledingpakketten voor jongens kleertjes,
En een Nannycare matje ( halfjaar gebruikt en ik vond het een superding, gaf me veel rust )

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:43

Ik ben nu 20 weken en pas nog steeds mijn gewone rijbroek met de knoop en rits dicht ;)
Ik blijf lekker doorrijden totdat het niet meer gaat. :) Heb vorige week nog een meter gesprongen met m'n hafje. En natuurlijk weet ik dat er risico's aan zitten. Maar toch weerhoud me dat niet om er nu al mee te stoppen. Het springen wordt natuurlijk wel minder. Of heel laag. En daarna gewoon relaxte buitenritjes blijven maken. Daar waar hij super braaf in is.
Vorige week nog heerlijk zonder zadel met hem naar buiten gegaan.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:11

ullaatje schreef:
Ik was niet zo dik.
De rijbroek is inmiddels verkocht, ik krijg veel pb,tjes.
Maar helaas moet ik jullie teleurstellen.

Ik ben de gelukkige nieuwe eigenaar van deze rijbroek :D

xH0RS3S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:26

Is het niet gevaarlijk als je al meer weken zwanger bent om nog te paardrijden i.v.m risico's ook al is je paard/pony zo lief er kan ineens wat gebeuren en breng je de baby dan niet in gevaar? :$

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:39

Risico loop je altijd
tot ik meen 12 weken zit het achter het schaambeen, en is het goed beschermd, verder zit de baby in een dikke zak met water
fietsen is gevaarlijker