Aanvallen in de wei

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:38

Als meneer op je af komt rennen, probeer dan eens een aantal passen zelfverzekerd zijn kant op te zetten. Rug recht, schouders naar achteren, tieten naar voren en lopen. Zwaai eventueel je armen ook omhoog. Op deze manier laat je weten dat hij niet naar je toe mag komen. Mocht dit niet werken zou ik eerst een mep met de longeerzweep op de grond doen, en pas als laatste redmiddel de zweep op hem gebruiken.

De meeste paarden zullen met de eerste 2 stappen al voldoende onder de indruk zijn.

Mona81

Re: Aanvallen in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 00:30

Heb je al contact gehad met de eigenaar? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe die reageert!

DidiK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 13:52

Bedankt allemaal voor het reageren. Contact met de eigenaar is geloof ik niet mogelijk. Ik claim mijn 'space' gewoon met een halstertouw door te zwaaien wanneer hij richting me komt. Paard is ook bang voor de pony, hij sluit haar en nog een oud paard in, zodat ze van de schuil stal niet meer de wei in kunnen , de oude knol trapt hij in een hoek.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 13:57

Mischien kun je hem apart zetten samen met een paard die stevig in zijn schoenen staat. Ik denk niet dat die ouwe het namelijk fijn heeft.

DidiK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 13:59

Staat met 3 andere, veel grotere, paarden. 6, 8 en in de 20 jaar oud. De jongste bijt van zich af.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 14:18

Doubtless schreef:
Vast heel erg niet NH, maar ik neem in dat geval een longeerzweep mee & wanneer nodig maak ik daar een duidelijk statement mee.

Hier hartstikke NH, maar dat zou ik ook doen ;)

Het is heel simpel, daar waar je zacht kan zijn moet je dat altijd kiezen, maar je moet niet bang zijn jezelf te verdedigen, als ze jou pijn willen doen(of je niet meer zien door bv angst) moet je dat voorkomen en dat gaat niet lukken door heel liefjes te vragen of dat paard dat aub niet wil doen. Dan is het hoog tijd om even heel groot te worden, om heel snel duidelijk te maken dat het paard maar een end verderop gaat staan mokken, maar absoluut niet op zo'n manier in jouw persoonlijke ruimte mag komen(maak je persoonlijke ruimte maar lekker groot in dit geval).

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 18:06

Bij ons op de pensionstal is het simpelweg onacceptabel wanneer de andere paarden ook niet rustig kunnen staan. Als bij ons paarden aan gort worden getrapt, gaat de boosdoener apart of bij de andere kudde.
Bij ons is dat ook zeker een zaak van de staleigenaar. Kan je het niet met hem/haar bespreken?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 18:10

Ik heb dat ook een keer gehad. Heb mijn zweep meegenomen en die
knol en paar goeie klappen gegeven toen 'ie weer op me af kwam. Ik vond het
zelf ook wel eng maar ik was er helemaal klaar mee. Daarna deed hij
het niet meer :n