Charles owen caps

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Clairexx

Re: Charles owen caps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:32

ik vind CO echt de fijste caps die er bestaan. ik heb alle caps gepast, en de enige die mijn paste was CO en samshield. ik vind ze helemaal niet heel warm. natuurlijk wel iets warmer als bijv. uvex. als je van een uvex caps houd zou ik zeker die nemen.

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:10

Ik heb een donkerblauwe Charles Owen Hampton besteld. Hoop dat hij past.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:26

Ik heb een CO Wellington Classic. Vond hem op het begin echt heel warm omdat ik eerder de GPA Speed Air was gewent nu 4 jaar later ben ik er wel aan gewent haha :').

Eline_UB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 15:32

Ik heb ook naar Wellington classic, Hampton Hat en de ayr8 classic gekeken.
De Wellington viel bij mij af omdat ik veel haar heb en de nek rol niet fijn vond omdat mijn knot er dan moeilijk onder paste en ik rijd altijd met staart en dat paste niet bij de wellington plus dat de pasvorm net even anders was en dus niet paste.
Daarna heb ik de Hampton opgehad (heeft mijn zusje namelijk ook). Maar ook die zat niet heel lekker want drukte heel erg op mijn slapen en nu ben ik van plan de ayr8 te kopen want die zat heerlijk.
Twijfel alleen nog tussen de Classic en de Professional. Vind de classic namelijk veel mooier alleen vraag ik me af of ze beiden even goed ventileren.

Iemand ervaring?

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:04

Ik heb de Hampton binnen! Hij staat erg mooi en er kan ook een knot onder. Twijfel alleen over de maat! Heb nu maat 56 en gewoon goed maar had misschien ook 55 kunnen hebben! Heb normaal ook maat 56 van Harry horse. Iemand ervaring met de maat want heb wel eens gehoord dat de cap nog uitrekt?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:13

Ik geloof niet dat een cap uitrekt hoor :P Hooguit de voering die dunner wordt. Maar niet noemenswaardig.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:15

Ik vind CO de meest zweterige cap die ik ooit gehad heb! Ze zitten prima, maar worden heel snel vies! Op een gegeven moment helpt die verfrisser niet meer die ik erbij had. Heb nu een Kep en wil nooit meer zon zweetding op.

Eline_UB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:19

Birmaantje: Ik heb gehoord en gemerkt dat de voering idd wel dunner wordt dus dat als hij nu goed hij straks iets te los zal zitten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:26

Eline_UB schreef:
Birmaantje: Ik heb gehoord en gemerkt dat de voering idd wel dunner wordt dus dat als hij nu goed hij straks iets te los zal zitten.

Ik heb mijn cap (maat 59) iets aan de grote kant gekocht. Inmiddels heb ik die cap anderhalf jaar en ik rij er 3 tot 8 keer per week mee... Hij zit echt niet te los hoor... Hij schuift pas als ik er aan begin te schuiven, niet door bewegingen.

Eline_UB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:30

Janine1990 schreef:
Eline_UB schreef:

Ik heb mijn cap (maat 59) iets aan de grote kant gekocht. Inmiddels heb ik die cap anderhalf jaar en ik rij er 3 tot 8 keer per week mee... Hij zit echt niet te los hoor... Hij schuift pas als ik er aan begin te schuiven, niet door bewegingen.

Haha oke ik denk wel dat het er aan ligt of de cap een exacte pasvorm voor je hoofd heeft of niet. Dit zal bij jou wss wel het geval zijn :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:32

Eline_UB schreef:
Haha oke ik denk wel dat het er aan ligt of de cap een exacte pasvorm voor je hoofd heeft of niet. Dit zal bij jou wss wel het geval zijn :D

Pretty much ja :P

Had eerder een Kavalkade cap, die qua maat prima pastte.. Maar die qua vorm gewoon verschrikkelijk was. Ik kon op de zijkant gewoon een hele vinger tussen m'n hoofd en cap doen, terwijl op de voorkant de cap vreselijk knelde! Een maat groter had hetzelfde probleem.

Terwijl mijn CO overal iets aan de ruimte kant is, en geen cm schuift.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:17

Janine1990 schreef:
Ik geloof niet dat een cap uitrekt hoor :P Hooguit de voering die dunner wordt. Maar niet noemenswaardig.

Ik vind hem idd ook dunner worden qua voering! Heb een maat 58 geloof ik gekocht van de CO Wellington Classic en dat is nu 4 jaar geleden. Terwijl ik normaal gesproken maat 56 heb van caps en ook qua omtrek met een cm := nu is hij wel wat groter geworden dus :P

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 07:51

Jeetje, verschillende ervaringen dus? heb hem nog even opgehad en zit nu goed! Misschien ga ik toch even met de centimeter de omtrek van mijn hoofd meten. Misschien gaat maat 55 toch te strak zitten en wil geen koppijn krijgen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:26

Birmaantje schreef:
Jeetje, verschillende ervaringen dus? heb hem nog even opgehad en zit nu goed! Misschien ga ik toch even met de centimeter de omtrek van mijn hoofd meten. Misschien gaat maat 55 toch te strak zitten en wil geen koppijn krijgen.

Neem nooit een cap die te strak zit. Een lossere cap is veel prettiger en zolang het niet schuift, kan dat prima!

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:41

Heeft iemand die CO Fiona al? Hij lijkt wel heel erg op de ouderwetse cap. Ik heb nu een BR Zenith en ik zag net een foto van mezelf die op wedstrijd is gemaakt en dat ding is echt enorm op mijn hoofd.

Eline_UB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:10

Ik heb net de ayr8 classic besteld! Ah ben zo benieuwd! Nu hopen dat hij er voor zaterdag is hihi :D

Puppetje: Ik heb de CO Fiona wel opgehad maar ik vond hem heel erg lelijk op mijn hoofd staan omdat hij zo hoog is en daardoor paste hij niet helemaal goed. Ik vond hem ook erg warm maar dat kan natuurlijk aan mijn eigen gevoel liggen :P

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:22

@Janine1990: Daar heb je gelijk in en de cap zit nu gewoon goed aangesloten en maat 55 zal denk ik al enige moeite kosten om hem op te zetten.
@Puppetje: Ik heb begrepen van de winkel dat de Fiona's Hat niet de dikke wand heeft maar dat de cap wel wat hoger op je hoofd zit omdat het model niet iets anders is.

xGitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 09:26

Ik heb de CO classic en fiona gepast en ze waren allebei echt lelijk op mijn hoofd, net een championnenhoofd ermee. :(:)
Daarna een samshield opgehad en daar had ik dat gevoel helemaal niet mee en die zat ook beter (hoewel de CO ook niet slecht zat)
Dus ik ga even doorsparen voor een samshield. :)

Clairexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:43

De fiona staat er ook om bekend dat hij heel hoog op je hoofd staat. De wellington classic en de hampton hebben dat veel minder!

xGitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 11:45

Heb de classic ook gepast. ;)

Clairexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:07

ohh sorry las het verkeerd. ik had de classic en de hampton gepast en hbe nu al een tijdje de hapten. vond die het mooiste!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:40

Samshield vind ik ook wel leuke helmen, maar ik vind het zo jammer dat er een boogje zit tussen cap en klep, een beetje a la de fietshelmen... Ik wil daar echt een duidelijke overgang hebben.

De CO Fiona lijkt me echt vreselijk :o

Ooit komt hier nog eens een Kep. Maargoed, ik wil nog zoveel ooit.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:32

De CO Fiona moet je echt staan vind ik :P

Ik ben nog steeds heel tevreden over mijn CO maar krijg voor me verjaardag ook een Samshield (CO is ook een keer per ongeluk op de grond gevallen dus vind het ook wel riskant na dat ik wat van de EHBO heb gehoord laatst :P), heb um een paar keer opgehad en dat lijkt me wel wat met dat je bij je voorhoofd niks hebt zitten plus meer ventilatie :=

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 08:08

Ik heb inmiddels de Hampton en ben erg tevreden! Hij staat zo slecht nog niet! Vind het beige leren kinbandje echt heel mooi staan en je kunt er ook gewoon een knot onder. Verder zit hij heel erg lekker. Nu nog het blauwe jasje en witte rijbroek aanschaffen.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:37

Ik heb de Charles Owen Hampton. Ben er erg tevreden mee.
Vind het zelf een hele mooie cap en zit ook heel lekker!
Alhoewel je wel voorzichtig met de cap moet zijn, omdat er gauw krassen op de stof komen.
Ook heb ik nooit last van een zweethoofd bij deze cap, voelt allemaal heel fijn.
Vond het zeker het geld waard. :)