Kale boxhuur omgeving Utrecht (zonder service/ zonder bak)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 12:06

Geen interessante prijsstellingen verder? :o

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:11

Ninx schreef:

Ik zou willen dat ik een doe het zelf variant in de buurt had, waar ik onderling het 1 en ander af kon spreken....
Maar hier betalen we de volle mep (ook omg. Utrecht ri. Zeist)

Ir111

Re: Kale boxhuur omgeving Utrecht (zonder service/ zonder bak)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:44

Als je Markplaats in de gaten houdt zie je nog wel eens wat voorbijkomen Fiebie. Er stond een maand terug een doe-het-zelf plek te huur aangeboden. Precies wat voor jou/jullie, plek voor 5 tot 6 paarden. Niet veel verder weg dan waar je nu staat. :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:51

Ir111 schreef:
Als je Markplaats in de gaten houdt zie je nog wel eens wat voorbijkomen Fiebie. Er stond een maand terug een doe-het-zelf plek te huur aangeboden. Precies wat voor jou/jullie, plek voor 5 tot 6 paarden. Niet veel verder weg dan waar je nu staat. :)

Oh HOI! :D

Zie ineens dat jij het bent :')

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 13:07

Fiebie schreef:
Ninx schreef:

Ik zou willen dat ik een doe het zelf variant in de buurt had, waar ik onderling het 1 en ander af kon spreken....

Maar wat betaal je dan, en wat krijg je ervoor terug?
Alles zelf doen in eigen beheer is fijn, maar niet perse betaalbaarder......

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:10

Hier in de regio (Den Haag - Zoetermeer-Rotterdam) zit een dergelijke stal, heb je alleen een stal, verder niets. Geen paddock of bak, wel weidegang in de zomer. Kale stal kost €70,- Verbruik achteraf op basis van verbruik. Zelf mesten, voeren e.d.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:13

Dat vind ik bij ons het grote voordeel, ik hou zelf in de hand hoe mijn paard erbij staat en hoeveel hij gevoerd krijgt omdat ik naar verbruik betaal. Ik heb een stalgenoot die gemiddeld vier pakken zaagsel in de maand gebruikt en ik zit dus op negen......sommigen doen een maand met een zak brok en ik verbruik 7 zakken voer in de maand. Al verbruik ik er twintig, geen haan die ernaar kraait!

Ons ruwvoer is van eigen land en dan ook nog van land wat valt onder natuurlijk weidebeheer, kortom supergoeie kwaliteit en dit wordt ook nog eens ruimschoots gevoerd maar daarnaast mag je bijvoeren zoveel je wilt. Dit heb ik dus echt nog nooit ergens anders meegemaakt. Ik ben altijd zelf aan het tobben geweest met dat ik vond dat ie te weinig kreeg en dus zelf moest regelen dat ik m bijvoerde.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:35

Ninx schreef:
Fiebie schreef:

Maar wat betaal je dan, en wat krijg je ervoor terug?
Alles zelf doen in eigen beheer is fijn, maar niet perse betaalbaarder......

Wordt gevoerd, kuil en brok twee keer per dag.
Zelf mesten.
Veel land (10+ ha), binnenbak (30x15) en twee buitenbakken, 2 longeercirkels, overdekte stapmolen (apart voor betalen)
Spuitplaats met warm (apart betalen) en koud water + Solarium (apart betalen) en kwartiertje stappen bij het bos vandaan....

€285

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:08

Pff meiden weet er alles van! Was erg moeilijk om een goede stal te vinden in Utrecht! Uiteindelijk heb ik met mijn merrie in groenekan gestaan op een privestal waar ze Friese paarden fokken.
Betaalde 275 en moest zelf binnenzetten en mesten, stond wel super daar!! Prachtige landen, goede bak en stampmolen met drafprogramma

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:26

gupje schreef:
en stampmolen met drafprogramma

au -O- :+

Ninx, er staan volgens mij best vaak advertenties op MP waar mensen 'bewoners' zoeken voor hun lang, volgens mij laatst zelfs nog in Ankeveen ergens? Of had je dat al gezien en was dat niets?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:29

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:13

Ik vind 125 euro echt behoorlijk wat geld voor een kale stal! Zeker wanneer je verder niets anders hebt als weiland. Ik sta zelf vlakbij nijmegen met mijn paard en heb betaal 25 euro meer voor een stal+wei+bak incl hooi en stro en met het bos op 100 meter afstand... Met 3 stalgenoten is al het werk bovendien vrij makkelijk te verdelen.
Nu weet ik natuurlijk niet hoe het zit in jouw omgeving, 17 km van utrecht af klinkt alsof je toch vrij landelijk zit en niet meer zo dicht bij de stad dat je je helemaal kapot betaald, maar ik weet natuurlijk niet hoe het daar is met het aantal stallen/plaatsen dat vrij is voor paarden want dat drijft de prijs helaas flink op!

Maar met hooi en stro erbij zit je toch echt aan een flink bedrag per maand, zeker als je dan ook nog eens alles zelf moet doen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 22:54

Ik betaal in de randstad 160,- voor een kale box.
Wel paddocks en bak (schaars verlicht en bij regen beide nat) en ruime boxen (de ene 3 x 4,5 m, de andere 4 bij 4,5 m).

Zelf mesten, bij toerbeurt voeren en buiten/binnen zetten.
Zelf hooi/stro/voer aanschaffen.

Ik denk dat de prijs erg afhankelijk is van de regio.
Hier in de buurt ben je al heel blij met een plekje waar je paard de hele dag naar buiten kan! :j