Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
eilleen333 schreef:Je kan haar het best aan het enge verkeer laten wennen. Dus eerst steeds dichter naar een stilstaande trekker (motor uit!) toelopen. Dan naar een trekker toelopebn met de motor aan. Achter een rijdende trekker aanlopen etc. En het zo steeds verder uitbreiden tot je toe bent aan trekkers etc tegenkomen op de weg.
Zo heb ik het gedaan met de trein (en dan scheelt het dat er bij ons dus met enige regelmaat een trein op de overgang moet wachten, kon ik mijn paardje mooi laten kijken terwijl de trein stil stond. Inmiddels kan alles ons passeren, en mevrouw kijkt niet op of om. Tijdje terug kwam er een trekker met aanhanger achterop. De aanhanger schampte mijn bovenbeen, maar Mone reageerde (gelukkig!!!) niet eens.
wat een conditie
resepct hoor
) ze heeft opgekeken ja en ze heeft stijf op haar benen gestaan.. maar ja dat eten
daar loop je toch niet van weg!!!!
Ik ben eerst een hele tijd gestopt met proberen buiten te wandelen, om samen meer vertrouwen op te bouwen
Ik wil binnenkort wel weer gaan beginnen met oefenen, eerst naar de rand van het erf, en dan weer terug
en het dan zo heeeel langzaam uitbouwen
Ik wil ook zo graag met hem aan de wandel namelijk
irmsel schreef:eilleen333 schreef:Je kan haar het best aan het enge verkeer laten wennen. Dus eerst steeds dichter naar een stilstaande trekker (motor uit!) toelopen. Dan naar een trekker toelopebn met de motor aan. Achter een rijdende trekker aanlopen etc. En het zo steeds verder uitbreiden tot je toe bent aan trekkers etc tegenkomen op de weg.
Zo heb ik het gedaan met de trein (en dan scheelt het dat er bij ons dus met enige regelmaat een trein op de overgang moet wachten, kon ik mijn paardje mooi laten kijken terwijl de trein stil stond. Inmiddels kan alles ons passeren, en mevrouw kijkt niet op of om. Tijdje terug kwam er een trekker met aanhanger achterop. De aanhanger schampte mijn bovenbeen, maar Mone reageerde (gelukkig!!!) niet eens.
Ben jij achter een trein aan gelopenwat een conditie
resepct hoor
Ik heb mijn meisje weten te kalmeren met haar favo eten. Ik had georganiseerd dat de stal eigenaar met de trekker langs zou rijden zodra ze begon met eten..(eten is haar ding zeg maar) ze heeft opgekeken ja en ze heeft stijf op haar benen gestaan.. maar ja dat eten
daar loop je toch niet van weg!!!!
Sterkte!
Letsmini schreef:Goedemorgen,
Ik ben sinds een aantal weken nieuw hier op Bokt.nl. Mijn naam is Linda, ik woon in Harderwijk. En heb al 19 jaar mijn Welsh pony Maggy, en nu sinds een kleine drie maanden mijn grote droom. Een Friese merrie, haar naam is Wieke. En het is een onwijs lief, en leergierig paard. Alleen ik zit met één probleem, zodra ik met haar op straat wil rijden of lopen. Krijgt ze een soort van paniekaanval, en zodra er een groot voertuig ( tractor / vrachtwagen ) aankomt, dan wordt het echt gevaarlijk. Ik heb het al een aantal keren geprobeerd, met mijn brave pony erbij. Maar zodra er wat groots en luidruchtig aankomt, dan krijgt ze gewoon een zwarte waas voor haar ogen.
Heeft iemand tips ??? Zit een beetje met de handen in het haar, wij zitten er zelf aan te denken om er iemand bij te laten komen. Maar daar lees ik ook weer verschillende berichten over.
Excuses als ik het bericht verkeerd plaats, of als ik niet goed heb gezocht. Moet nog even de weg vinden op Bokt.nl.
Alvast bedankt voor de reactie, hoop dat ik binnenkort onbezorgt een buitenrit kan maken.
Groetjes,
Linda