Overnachtplek tijdens trektocht zomer bij gastvrije bokkers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Re: Overnachtplek tijdens trektocht zomer bij gastvrije bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:33

Ik ken een boer in Reuver (tussen Venlo en Roermond in) waar de paarden vast een nachtje mogen overnachten of op de pensionstal waar ik zelf sta. Dit is stal Melis is Belfeld (tussen Venlo en Roermond in) Mss kan je de stal een berichtje sturen of even bellen. Zelf zit ik dan in Amerika.

Beide plekken liggen op 2 minuten afstand van het bos waar jullie doorheen rijden :)

Marijke_RJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:25

Hoi allemaal,

Bedankt voor de vele en leuke reacties! Zo kunnen we weer een stukje verder komen met de voorbereidingen:)! Aan het einde van de week gaan we kijken welke adressen voor ons handig op de route liggen, en hoe we de route eventueel een beetje aan moeten passen om in de buurt van een overnachtingsplaats uit te komen.

Groetjes,
Mieke en Marijke

Butterflys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:27

Hoi,

Leuk initiatief! Wij zitten in de buurt van jullie startpunt, dus dat zal niet veel bijdragen denk ik. Maar ik hou de route even in de gaten! Succes!

Butterflys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:30

Mn ouders wonen in Kerkenveld met een stukje weiland, wij zitten in Hollandscheveld en hebben camping. Maar ik denk dat je in een dag al een stukje verder kunt komen.. Weet niet of je in die richting zit wij hebben destijds mooie plek in Albergen gehad.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 22:56

Je kunt bij ons komen! Wij wonen in Uddel, we hebben een weitje voor de paarden en ruime bedden in een eigen deel van ons huis. Wij zitten 2 min stappen van de Veluwetrail. :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 21:49

Geweldig initiatief! Helaas komen jullie niet bij Houten, anders is er altijd wel een plekje in te ruimen. Ind e zomer zeker! Veel plzier met de voorbereidingen!

Mieke_Xena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 18:03

Mensen die op onze route liggen hebben een PB'tje! Allemaal heel erg bedankt voor de reacties! Zo leuk dat er veel gastvrije bokkers zijn :)
Butterflys; inderdaad dicht bij ons startpunt! Ik ken jullie camping wel, als we erlangs rijden komen we wel goeiedag zeggen;) Maar voor overnachten rijden we dan waarschijnlijk meteen door naar huis!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:08

Owja, zal effe reageren voordat ik dat straks weer vergeet in (hopelijk nu toch een keer de snelle) chaos van net bevallen zijn en nieuwe ritme vinden met beeblief :=

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:30

Hoi ik zag dat je ook al een berichtje van Henkje hebt gehad wij zitten 5 km daar vandaan net over de grens. Dus mocht bij Henkje niet lukken dan zijn jullie hier ook van harte welkom.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:48

Hi,

mocht je nog een plekje zoeken net na Venlo, Belfeld, bij ons (privé) ben je ook welkom. Paarden kunnen hier best in een van de weides lopen.

Edit; ik zie dat Lucifertje hierboven gereageerd heeft, de pensionstal waar zij staat, is een straat verderop.

Mieke_Xena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 22:04

Hee allemaal!
Morgen gaan wij beginnen met onze tocht! We gaan in eerste instantie over zwolle richting Veluwe en wat er daarna gebeurd zien we wel! (We twijfelen nu een beetje over de route langs Arnhem en Nijmegen naar Limburg). Hopelijk zien we heel wat van jullie de komende weken! We bellen als we bij iemand in de buurt zijn!

Groetjes!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:18

wat leuk en gezellig!!! heel veel succes en veel plezier!!!

hopelijk zonder al te veel problemen en pech! neem ook lekker veel foto's zodat we straks allemaal mee kunnen genieten?!?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:23

veel plezier!! veel foto's plaatsen onderweg he?

Fiero6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:30

Weten jullie al of jullie langs mij komen? Dan kan ik daar rekening mee houden :Y)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 00:00

omgeving ede/wageningen/renkum. Mijn paard staat op de mariahoeve in Renkum. Stal ligt aan zowel de heide als het bos. Ik geloof dat er bij ons vaker trektocht ruiters overnachten.Dan zou je even contact op moeten nemen met de stalhouder (www.mariahoeve.info ) (ze kunnen sowieso buiten lopen want er is 55 hectare land :P )

Marijke_RJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:29

Hoi allemaal,

Op dit moment zitten we op een camping dichtbij dalfsen. Het wisselt tot nu toe erg per dag hoeveel km we maken. We kunnen niet goed inschatten wanneer we bij iemand in de buurt zullen zijn, maar we weten het meestal wel 2-3 dagen van te voren. Zodra we bij iemand in de buurt komen nemen we contact op!

Groetjes Mieke en.Marijke

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:30

WAt gaaf zeg! hebben jullie het naar je zin?

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:34

hee wat super leuk, heel veel plezier dames, en mochten jullie nog een plek nodig hebben in de buurt van arnhem (tussen arnhem en nijmegen) dan laat maar weten, hier ook wel weiland vrij en ook nog wel 2 logeerbedden en een douche :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:34

Wat een mooi en gaaf idee!
Foto is niet helemaal compleet.. Hoever gaat de globale route aan de rechterkant in Duitsland?
Waarlangs?

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:37

Supertof!! Genieten meiden, en hou ons hier op de hoogte! Leuk om te lezen hoe jullie reis gaat.
Veel plezier!

Odatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:41

Wat gaaf zeg!
Woon zelf helaas denk ik te ver woon bij Eindhoven, anders waren jullie zeker welkom geweest om te overnachten.
Het is hier idd heel erg met de dazen wat ik jullie aanraad is bremzebremze (weet niet precies hoe je het schrijft) Ik gebruik dat zelf ook is geweldig spul nadeel dat het verschrikkelijk stinkt maar de dazen blijven wel weg.
Mochten jullie toch in de buurt van Eindhoven, je kunt me altijd een pb sturen!
Heel erg veel succes.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:44

Wat een leuk idee! Ik heb helaas geen overnachtingsplek, maar wil wel even zeggen dat je in een groot gedeelte in de kroondomeinen wel mag rijden op de Veluwe bij Apeldoorn. Tussen 15 september en 25 december mag je er niet in, maar daarvoor en erna kun je er echt prachtig rijden over de ruiterpaden.
Mijn paard staat er, vandaar dat ik het weet.
Veel succes!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 08:22

Odatje schreef:
Wat gaaf zeg!
Woon zelf helaas denk ik te ver woon bij Eindhoven, anders waren jullie zeker welkom geweest om te overnachten.
Het is hier idd heel erg met de dazen wat ik jullie aanraad is bremzebremze (weet niet precies hoe je het schrijft) Ik gebruik dat zelf ook is geweldig spul nadeel dat het verschrikkelijk stinkt maar de dazen blijven wel weg.
Mochten jullie toch in de buurt van Eindhoven, je kunt me altijd een pb sturen!
Heel erg veel succes.

Ehm, klein saillant detail: Bremzebremze bestaat formeel niet meer.
Er is tegenwoordig ander spul op de markt (lees: Bremzebremze omzeilt de regels met een andere benaming).

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 08:39

jaaaaaa, dat heet tegenwoordig kennelijk "Paarden Parfum" 8-) :')

Mieke_Xena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 15:28

Hee allemaal!
Bedankt voor de reacties weer! Maar even een update van de reis: we zijn vrijdag vertrokken en in de afgelopen dagen via dedemsvaart, marienberg, vilsteren gereden en nu iets westelijk van dalfsen bij camping boerhoes, heel leuk. Gister helaas xena hier in het prikkeldraad gekomen met haar been, dus we hebben vandaag een rustdag om even aan te zien. Ze heeft er weinig pijn aan en loopt goed dus willen morgen klein stukje verder, naar onder zwolle .(misschien bij de eerste bokker;-)). Daarna over de IJssel en de veluwe op! We blijven kleine stukjes doen totdat xena weer veel beter is. En wehouden iedereen waar we bij in de buurt zijn op de hoogte;-) overmorgen zoeken we dus iets net buiten Hattem, dus als iemand nog iets leuks of camping weet;-)?
Gister bezoek gehad van een andere ervaringst trekker te paard, heel leuk en samen wat geknutseld aan onze tassen.
Fotos plaatsen lukt me denk ik niet via mobiel dus die volgen als we thuis zijn:-)
Groetjes!