uithaarpaardjes!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xcaro

Re: uithaarpaardjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:17

mijn shetje begon al heel vroeg met echt heel erg te verharen en nog steeds.
mijn andere pony begon later en had ook niet echt een mega dik vachtje dus die is ook al bijna klaar (:

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:06

Felicity is ook aan het verharen. Ik borstel vaak en kom altijd onder het haar terug wat mijn vader niet zo leuk vindt. :=
Furminator lijkt me heel handig, maar helaas kost dat nogal wat.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:08

Hier vinden ze het heerlijk als we er met een oude zaag overheen gaan :D

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:08

de mijne heeft een deken op maar het lijkt wel of ze nu erger verhaart dan vorig jaar toen ze geen deken had :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:11

xBalou schreef:

En super makkelijk! Zonder een lamme arm ben je binnen no-time van al dat haar af! Al ben ik nu wat voorzichtig met poetsen, nu het zo koud is heb ik liever niet dat hij teveel haar verliest.

Voor diegene die zaag is écht de goede tip. Wij hebben een oud verroest ding maar met een nieuwe kan het in principe ook gewoon, want het is zo'n dikke laag haar, daar doe je je paard echt geen pijn mee, je gaat namelijk niet op en neer zagen zo doe je (ook met een oude zaag) je paard wél pijn.

je hebt zo'n zaag:

Afbeelding

Aan beide kanten pak je 'm met je handen vast, buig je 'm krom (wel vasthouden aan beide kanten!) en ga je er zo mee over je paard! En binnen no-time ben je van al dat haar af!!

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:14

Ja echt waar hé! En ze vinden het echt héérlijk! Ze duwen elkaar allemaal aan de kant om aan de beurt te komen :D

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:15

Maartje1990 schreef:
xBalou schreef:

En super makkelijk! Zonder een lamme arm ben je binnen no-time van al dat haar af! Al ben ik nu wat voorzichtig met poetsen, nu het zo koud is heb ik liever niet dat hij teveel haar verliest.

Voor diegene die zaag is écht de goede tip. Wij hebben een oud verroest ding maar met een nieuwe kan het in principe ook gewoon, want het is zo'n dikke laag haar, daar doe je je paard echt geen pijn mee, je gaat namelijk niet op en neer zagen zo doe je (ook met een oude zaag) je paard wél pijn.

je hebt zo'n zaag:

[ Afbeelding ]

Aan beide kanten pak je 'm met je handen vast, buig je 'm krom (wel vasthouden aan beide kanten!) en ga je er zo mee over je paard! En binnen no-time ben je van al dat haar af!!

wij hebben dit daarvoor ook een soort zaag maar dan voor paarden en wat handzamer :+
aan de rechter kant zitten de karteltjes :)
http://www.divoza.com/collectie/paard/g ... etaal.html

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:17

Ah ja dat wel hetzelfde werken weet niet of de grote van de karteltjes nog een verschil maakt verder mAr ik gebruik niks anders meer.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:10

Paarden nu al helemaal in hun zomervacht? Van mijn ruin komt nog amper wat af :oo

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:22

Mijn Leasepony haart ook al uit :)

fabio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:55

die van mij is ook behoorlijk aan het verharen nu.
Nu maar hopen dat het niet weer heel koud word...

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 14:14

Hier verharen de twee Shetlanders (die in hun wintervachtjes en met enorm lange baarden meer weg hebben van mini-bizons) nog absoluut niet. En die staan in een redelijk beschutte paddock met altijd open in-en uitloop stal.

De 24/7 op de weide Tink x Fries (die nota bene als enige onder een (hals) deken staat) begon vorige maand al stevig te verharen.
Zijn vriendin (dekenloos) van 3,5 Fries/Haf x Tuiger heeft amper een wintervacht, maar laat nog geen haartje los. En daar is helemaal geen schuilgelegenheid.

Vreemd is dat toch, die verschillen, onderling.

Overigens stond ik hier in Drenthe vanmorgen nog in een ware natte sneeuw-storm, dus het wintert hier nog aardig.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:41

Hyrano verhaart echt heel erg hard, Ferdo iets minder. :)

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:54

Ik vind een furminator errug handig. De nepperds kun je ook in dierenzaken halen voor een betere prijs.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:51

Wat is een furminator? :o?

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 14:45

xBalou schreef:
Wat is een furminator? :o?

+1 haha.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:48

Google is your best friend en gebruik anders eens de zoekfunctie hier op Bokt. Genoeg te vinden :o

Nevalo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:42

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 11:01

jou paardje is zeker niet de enige :+

mijn eigen pony zit nog onder de wintervacht op de hals, want daar zat nooit een deken op;)

mijn verzorgpony heeft nooit met deken gestaan en zit nog volledig in zn winterjas! ben veel aan het roskammen en aan het plukken;)

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 11:14

Pfff mijn bijrijdpaard ook.. Het houdt maar niet op. Haal iedere keer een emmer vol haar van zijn vacht af. Op sommige plaatsen is hij nu mooi in de zomervacht en op andere plaatsen zit zijn berenvacht er nog op :=
Ik gebruik een rosborstel, dan zo´n langwerpige plastic borstel en daarna een poetsblok. Vaak daarna nog een keer die plastic borstel en nog de zachte borstel aan het eind. Ben laatst 1,5 uur aan het poetsen geweest :D

NelcoExpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:41

Normaal was ik altijd weken lang bezig als mijn paard in de rui was. Poetsen poetsen en nog eens poetsen en overal haren. Ik heb dit jaar voor het eerst de furminator gebruikt van een vriendin en het is echt geweldig!
Echt een aanrader. Helaas wel prijzige dingen inderdaad.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:42

Die van mij is ook ontzettend aan het verharen. Staat wel op rust dus om de paar dagen even een flinke poetsbeurt!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:44

Mijne komt nu dagelijks enkele emmers haar vanaf, als die zo doorgaat staat die over weekje of 3 in zomervacht volledig.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:08

Hier nu ook de Shetlanders.... hoewel nog wat minder fanatiek dan de grote paarden, van wie nu dagelijks hele wolken afkomen, maar de kleine drummels zijn nu ook flink aan het verharen.....

Zijn jullie ook elke keer zo benieuwd hoe die nieuwe zomervacht er onder vandaan gaat komen? Kan me niet snel genoeg gaan, eerlijk gezegd!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:48

Wil nu toch graag even online het respect betuigen voor mijn furminator. Die is spijtig genoeg vandaag tijdens het borstelen van een stuk geamputeerd. Arme furmi (steel afgebroken na jaar trouw dienst doen heel het jaar door iedere dag). Y;(

Nu gelukkig gaat de kop nog even goed :') .