Ruiterbewijs in één weekend?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:10

jetski8 schreef:
Als ik mijn ruiterbewijs heb heb ik veel meer rechten bij het persoon waar ik mijn paarden lease, ik mag dan bijvoorbeeld altijd naar buiten. Daarom wil ik het doen, en nu wil ook een vriendin van mij het doen dus dat is alleen maar hartstikke gezellig! Ik heb er voor gespaard en ik heb het hele bedrag al bij elkaar aangezien ik werk dus dat is ook geen probleem! Ik weet van mijzelf dat ik al verantwoordelijk rijd en ik weet al een heeel groot deel van de theorie dus het is ook meer een bewijs dat dat inderdaad zo is, en heb inderdaad liever dat je erover ophoud, ik heb mijn beslissing gemaakt!!

Beseft diegene waar je je paard least dat ze geen enkel recht kan ontlenen aan dat ruiterbewijs en dat het haar rechtspositie niet veranderd?

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 19:53

ikke schreef:

Beseft diegene waar je je paard least dat ze geen enkel recht kan ontlenen aan dat ruiterbewijs en dat het haar rechtspositie niet veranderd?[/quote]
Jazeker, het is gewoon zo dat zij nu verantwoordelijk voor mij is als ik een buitenritje maak, en ze dus liever heeft dat ik alleen buitenritten maak als ze thuis is zodat ze er snel bij is als er iets gebeurt. Maar als ik mijn ruiterbewijs heb vind ze dat een prettig idee omdat ze dan zeker weet dat ik alle regels weet en verantwoordelijk en veilig buiten rijd. Dat doe ik natuurlijk al, maar dan staat het op papier. Daarnaast ben ik dan gewoon verantwoordelijk voor mijzelf en mag ik van haar dan ook buitenrijden als ze niet thuis is! Dat is gewoon een regel die we met elkaar besproken hebben! Maar ga nu niet alles bekritiseren wat ik zeg want ik wil nou eenmaal mijn ruiterbewijs, ik heb ook superveel plezier zonder maar het heeft nu en waarschijnlijk ook later gewoon veel voordelen! Maar ik ga dit onderwerp denk ik verwijderen want ik heb mij al ingeschreven bij het reelaer dus mijn vraag is al niet meer nodig!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:03

jetski8 schreef:
ikke schreef:
Beseft diegene waar je je paard least dat ze geen enkel recht kan ontlenen aan dat ruiterbewijs en dat het haar rechtspositie niet veranderd?

Jazeker, het is gewoon zo dat zij nu verantwoordelijk voor mij is als ik een buitenritje maak, en ze dus liever heeft dat ik alleen buitenritten maak als ze thuis is zodat ze er snel bij is als er iets gebeurt. Maar als ik mijn ruiterbewijs heb vind ze dat een prettig idee omdat ze dan zeker weet dat ik alle regels weet en verantwoordelijk en veilig buiten rijd. Dat doe ik natuurlijk al, maar dan staat het op papier. Daarnaast ben ik dan gewoon verantwoordelijk voor mijzelf en mag ik van haar dan ook buitenrijden als ze niet thuis is! Dat is gewoon een regel die we met elkaar besproken hebben! Maar ga nu niet alles bekritiseren wat ik zeg want ik wil nou eenmaal mijn ruiterbewijs, ik heb ook superveel plezier zonder maar het heeft nu en waarschijnlijk ook later gewoon veel voordelen! Maar ik ga dit onderwerp denk ik verwijderen want ik heb mij al ingeschreven bij het reelaer dus mijn vraag is al niet meer nodig!

Dan is het goed. Je kunt onderling afspreken wat je wil, daar is niks mis mee.

Ik kom het namelijk net iets te vaak tegen dat er allerlei "rechten" toegekend worden aan het ruiterbewijs die er helemaal niet zijn, vandaar mijn opmerking.

no--a

Re: Ruiterbewijs in één weekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 23:09

Sodeju he! Wat een bedrag zeg, 300 euro! Ik weet niet hoeveel ik ervoor betaald heb een paar jaar terug, maar geloof dat dat onder de 100 euro lag!
Is het geen optie (zie dat je je al hebt ingeschreven, maar neem aan dat uitschrijven nog mogelijk zou zijn mocht het je wat lijken) om bij maneges in de buurt langs te gaan, vaak is er dan wel een stal te vinden waar ze met een groep ruiters het ruiterbewijs gaan halen en dan kan je vaak prima meedoen. Weet dat een vriendin van mij het niet had gehaald en toen later op een andere manege in de buurt nog een keer op kon.

Maargoed dat is natuurlijk puur eigen keuze;)
Voor 300 euro zou ik het in ieder geval niet doen, ik heb mijn ruiterbewijs tot nog toe nooit nodig gehad, ook niet bij het huren van paarden e.d. Maar uiteraard is dat ook je eigen keus!

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 09:24

ja ik wil mijn ruiterbewijs ook gaan halen op stal ´t reelear het is wel 325 euro maar het is een gezellig weekend en en je word goed voor bereid je krijgt zels theorie boeken om te leren! en inclusief overnachtingen maaltijden en je mag je eigenpaard mee nemen zonder extra kosten :j
ik vind het ook een hoop geld maar ik doe het voor mijn verjaardag en mijn oma betaald mee met mijn moeder. ik verzorg nu 5 paarden en de eigenaaresse vind het fijn als ik zwart op wit mijn ruiterbewijs kan laten zien want zij zegt ook als er een ongeluk gebeurd met jouw of mijn paard of iets anders ben ik wel verantwoordelijk en moet ik misschien een bedrag betalen en dat kan ik er gewoon niet bij hebben met financiele zaken en dat snap ik heel goed :D en ik ben er zeker van dat ik mijn ruiterbewijs ga halen want het lijkt me heel leuk om te doen en :j gezellig en erg verstandig

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 09:33

trouwens ik weet dat het in heeeeeeel veeel gebieden niet nodig is maar toch en dan kan ik eindelijk op kijn geliefde manege vast gaan werken in de vakanties dan ik moet nog jaren naar school ik ben 12 namelijk

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 09:47

Larizzie schreef:
trouwens ik weet dat het in heeeeeeel veeel gebieden niet nodig is maar toch en dan kan ik eindelijk op kijn geliefde manege vast gaan werken in de vakanties dan ik moet nog jaren naar school ik ben 12 namelijk

Dat is precies het punt: een manege-eigenaar mag als eis stellen dat je je ruiterbewijs hebt voordat je bepaalde "privileges" krijgt. Niet dat ie er ook maar enige garanties voor terug krijgt, maar dat is ook niet relevant.

Enne, 325euri's all-in is best een nette prijs voor zo'n weekend. Je hebt drie dagen instructie, een examen, alle eten, drinken en paarden erbij plus een fatsoenlijk dak boven je hoofd. Reken voor de gein eens uit wat dat allemaal kost. Zul je snel ontdekken dat het helemaal niet zoveel is.
Ik heb intussen de nodige weekenden georganiseerd, ik heb wel enig beeld bij die kosten.

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 11:22

Ja klopt, en bij de maneges in de buurt is het relatief duurder, dan krijg je zes weken les en vervolgens een examen, maar ik rijd al heel veel buiten en ik ben een makkelijke leerder dus ik vind het onnodig om al die lessen dan nog te hebben terwijl ik het ook in een all-in weekend kan doen en de theorie dan zelf doorneem :)

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 12:57

ja daarom euri is een nette prijs en het is nog gezellig ook dus ik kan met mijn verzorgpaard examen doen hopelijk als die geschikt is en als het door gaat met haar verzorgen

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 13:15

Jady130879 schreef:
Ik ga daar waarschijnlijk ook in juni naartoe (het laatste weekend). Moest vorig jaar het weekend in september bij Les Chevaux afzeggen, maar wil er wel nog steeds voor gaan. Ben alleen wat onzeker aangelegd, dus twijfel nog een beetje. Jullie gaan het eerste weekend in juni?

heey gezellig ik kom ook in het laatste weekeind bij reelear toch? op de dagen 31 mei en 1 en 2 juni?
hopelijk wel das gezellig :j

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 16:08

jetski8 schreef:
Ja klopt, en bij de maneges in de buurt is het relatief duurder, dan krijg je zes weken les en vervolgens een examen, maar ik rijd al heel veel buiten en ik ben een makkelijke leerder dus ik vind het onnodig om al die lessen dan nog te hebben terwijl ik het ook in een all-in weekend kan doen en de theorie dan zelf doorneem :)

Geen mogelijkheid om bij die maneges te kijken of je af kan spreken alleen aan het examen deel te nemen, verder dus geen lessen etc.?
Weet natuurlijk niet of het kan maar dat zou een goede optie zijn;) Als je inderdaad gewoon voldoende ervaring hebt en een beetje weet van de ruiter etiquette en verkeersregels dan is het hele examen appeltje eitje, dus vandaar dat ik 300 euro erg veel vind.... Maargoed weet verder ook niet hoeveel het losse examen tegenwoordig kost...

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 20:58

Dat zou waarschijnlijk ook wel kunnen maar ik zie dit weekend echt als een mini ponykamp, gezellig samen met die vriendim enzo :) dus ik weet echt zeker dat ik dit ga doen ;)

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 21:30

In dat geval veel plezier alvast (:

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 08:13

Dankjewel ;)

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 09:12

ja daaarom klonk dit ruiterbewijs weekeind mij zo leuk omdat het echt een soort mini ponykamp is en je leert er ook nog van:j

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 16:24

Inderdaad!! :D

ROMYxTOUBOUL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:54

Laatst bijgewerkt door Martine op 10-04-13 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: MSN taal verwijderd.

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 07:59

Heb mij daar al ingeschreven ;) mijn vraag is beantwoord, kan hier een slotje op?

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:24

T Reelaer, zelf in 1x gehaald, heel goede begeleiding. Helpen je goed met je theorie :')
Zoeken geschikte paarden uit, paarden zijn het gewend, dus die kunnen de routes inmiddels wel dromen.
En ook nog eens gezellig!