Hoe doen jullie dat? Kort haar en op wedstrijd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:12

lovelady1 schreef:
gewoon los

Volgens het KNHS regelement mag je haar niet los volgensmij...

Daenerys

Re: Hoe doen jullie dat? Kort haar en op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:20

Een stalgenotje van mij heeft ook kort haar (pixie kapsel, dus écht kort). Dit doet ze een een staartje en daaromheen doet ze een soort nephaar met een netje en elastiek eromheen. Als ze haar cap afdoet ziet het er wel een beetje apart uit maar met een cap op staat het prima :)

Washinton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 01:42

melanie0906 schreef:
lovelady1 schreef:
gewoon los

Volgens het KNHS regelement mag je haar niet los volgensmij...

Dit was dus ook mijn gedachte :j

Lotte86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:23

inderdaad, ik zou het korte haar onder je cap proppen. Zo'n netje vind ik echt heel erg lelijk. Maar dat is persoonlijk.

sisi133

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 21:10

Gewoon niet
Ik heb middel tot lang haar en ik kam het goed doe het in een vlecht en dan gewoon wedstrijd rijden

Washinton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 22:22

sisi133 schreef:
Gewoon niet
Ik heb middel tot lang haar en ik kam het goed doe het in een vlecht en dan gewoon wedstrijd rijden

Dat is nou juist het punt, dat is bij mij niet mogelijk :=

xcaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:36

ik dacht ook altijd dat het volgens de KNHS regelement niet los mag.
vorige keer heeft een vriendin voor mij een donut gebruikt.
daarom heen heeft ze mn haar gedaan en toen in zn klip met netje.
maar zelf zou ik dat nooit bij mijzelf kunnen.
ik heb zondag ook een wedstrijdje dus ik denk dat ik mn haar dan maar in mn cap stop.
vind dit dan denk ik de beste oplossing. tenzij je iemand hebt die het dus met zn donut kan dat lijkt het gewoon net of je lang haar hebt. (:

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:28

Toen het bij mij zo kort was dat het ook niet in een staartje paste deed ik het gewoon helemaal los, daarna alleen maar met een staartje. Sinds kort rijd ik met een strik

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 22:31

Mijn haar is geknipt in laagjes waarvan achter tot net boven mijn schouders komt. Met wedstrijd doe ik idd zo"n haarnetje in. Al zijn ze tegenwoordig iets minder lelijk. Daarmee voorkom ik piekjes en kan ik mijn haar redelijk onder mijn cap wegwerken. Evt het stuk dat toch nog onder de cap uitkomt in een klein staartje doen. Door het netje blijft het dan netjes zitten. En flink haarlak gebruiken. Verder heb je na het rijden een echt badhairday hahaha. Tja je moet er iets voor over hebben.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:47

Ik heb ook erg kort haar gehad, maar kon in mijn nek net een kwastje maken met een paarden elastiekje. Kop onder de kraan, alles strak naar achteren, heel veel sterke mousse en gellak erin en dan samen binden met een elastiekje. Vervolgens zette ik er een donut op die ik vast stak met steekspelden aan het elastiekje, daaroverheen een netjes (netje ook vast zetten met spelden) en vervolgens een wokkel om het totaal af te werken. Zat als een huis en het leek net of ik een nette knot van mijn eigen haar had.

Joslinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 02:31

Ik heb mijn haar tot iets boven mijn schouders. Ik doe altijd eerst een netje over mijn haar, dit bindt ik bij elkaar met een elastiekje. Om het kleine staartje doe ik dan een donut en het netje wat over mijn haar staartje zit zet ik vast om de donut. Hier overheen doe ik dan nog een blond-kleurig netje in de vorm van de donut (om de verschillende kleurtjes te verbergen) en daaroverheen doe ik dan een pareltjesknotje. Het was een hele studie om dit zo voor elkaar te krijgen maar nu ik hier een beetje routine in heb is het zo klaar. Het zit als een huis en vind het persoonlijk netter staan dan wanneer je als vrouw niks met je haar doet op wedstrijd.

Washinton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 18:35

KG_Images schreef:
Ik heb ook erg kort haar gehad, maar kon in mijn nek net een kwastje maken met een paarden elastiekje. Kop onder de kraan, alles strak naar achteren, heel veel sterke mousse en gellak erin en dan samen binden met een elastiekje. Vervolgens zette ik er een donut op die ik vast stak met steekspelden aan het elastiekje, daaroverheen een netjes (netje ook vast zetten met spelden) en vervolgens een wokkel om het totaal af te werken. Zat als een huis en het leek net of ik een nette knot van mijn eigen haar had.

Dit vind ik ook een hele goeie! Dankje :D

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:22

Washinton schreef:
sisi133 schreef:
Gewoon niet

Dat is nou juist het punt, dat is bij mij niet mogelijk :=

En een invlecht? Daar heb je maar korte stukjes voor nodig. En dan prop je het eventuele 'flubbertje' wat aan de onderkant overblijft terug onder/in de vlecht? (Zoals bij het knotje in de voorpluk van het paard :) )