Nicole schreef:Je ziet idd ook de plekken van vorige jaar zomer (staart en manen)
Het is niet onze beslissing en makkelijk om te zeggen ja moet wennen maar ik heb genoeg paarden gezien hoe ze zijn en karakter is maar dit is echt het karakter en past totaal niet, nou dit is totaaaaal geen dier voor "een beginner" als ze nu al met angst naar dier moet zit dat niet goed en daar kunnen de mensen mee in stemmen..
Ik vind het nog wat vroeg voor zomer eczeem. Heeft ze geen luizen? Is het voer niet te rijk?
Over dat karakter. Toen ik mijn (destijds) 8 of 9 jarige ruin (ben tel kwijt, tijd gaat zo snel
) verhuisde naar de huidige stal, had ik hem al 6/7 jaar. Ik was al vaker van stal verhuisd, maar tijdens die laatste verhuizing was het echt dramatisch. Het heeft bijna een jaar geduurd voordat ik mijn "oude" paard weer een beetje terug had. Hij was volledig anders door die verhuizing. En zijn karakter is er echt niet door veranderd. Dus om dit binnen 7 dagen op "karakter" te gooien, vind ik wat snel. Als dit geen paard voor een "beginner" is, hadden ze geen 3 bijna 4 jarige moeten kopen, die ook nog amper (niet) zadelmak is. Komt nu op mij over of alle "mankementen" uit de kast moeten worden getrokken om ervan af te komen.
Zoek iemand die je / hun kan helpen. Zorg dat dit dier een fijne basis krijgt ipv er een heen-en-weer-sleep-paard van te maken. Ontzettend sneu voor dat dier.