Waarom weigert een paard de trailerklep op te lopen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:43

wat dachten jullie van de ruimte. vrachtwagen lopen ze normaal makkelijker op omdat het ruimte wat ze als een soort stal zien. en de licht speelt ook een rol. uit test is gebleken dat elk ander licht van de ruimte de paarden zijn ogen opnieuw moet afstellen, en dat kan voor sommige 5tot 10 seconde duren

connie64

Re: Waarom weigert een paard de trailerklep op te lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:01

heb net mn andere trailer opgehaald,vanmiddag moet ik de paardjes gaan verhuizen.
Ik ga eens kijken hoe t gaat....

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:06

Enkel de OP gelezen maar wij hebben ook trailer zonder klep waar ze moeten in springen en dat doen ze allemaal zonder problemen en zonder training. Toen we er nog een hadden met klep was dat wel anders, daar gingen ze niet of niet graag in.
Lijkt in begin wat raar een trailer zonder klep, maar 't is echt zo ongelofelijk handig en de paarden gaan er veel makkelijker op!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:18

heb een quarter en die gaat alleen de trailer op (als ik alleen ben) als ik lus om der neus doe, hoef niet eens te trekken gewoon los touw

maar die lus doet ut um, weet ze gewoon dat ze nergens heen kan drammen.

ik laat aan 1 kant de stang zitten en als ze staat kan ik achter der billen de stang dichtdraaien en vast zetten dan zet ik der vast en klaar.

met uitstappen andersom, eerst los en dan die ik de stang aan 1 kant los en laat ik die scharnieren ondertussen stap ik bijna opzij de laadklep op zodat ze naar achteren kan stappen en niet over mij heen naar achteren stuift.

als ik een vreemd paard moet laden die niet op de trailer wil laat ik de eigenaar met een emmer appelstukjes voor lopen en bij elke stap krijgt ie een stukje maar die krijgt ie pas wanneer er stil en ontspannen stil gestaan wordt (soort clicker systeem, op goede punt, goede moment belonen) ik zeg ook altijd we nemen een half uur de tijd om te laden en dan staan ze er al na 5 minuten op tot ieders grote verbazing. niemand erbij laten alleen de eigenaar, ik en het paard, geen gegil, gedram, zogenaamde goede bedoeling door te gaan roepen, in handen klappen of het paard aantikken etc. gewoon rust en vertrouwen

connie64

Re: Waarom weigert een paard de trailerklep op te lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:55

hm nou mijn pas nieuwe paardje liep zonder al te veel problemen de trailer op.
Mijn moeilijke te laden paardje liep na 1 x snuffen ook de trailer op,omdat zijn vriend erop stond ;)

gekke beesten toch!

Lynn_Cookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:06

Mijn paard liep altijd aan een lang touwtje de trailer op,
sinds ik een andere trailer ben gaan gebruiken vertikt mevrouw om er op te gaan.
Ben standaard een uur bezig met laden,
Ze steigert en zorgt dat ze zo neer komt dat we opnieuw moeten beginnen.
Achterbenen naast de klep enzo.
Nu komt dit omdat deze trailer best hol klinkt en breed is denk ik..
Leen deze trailer, ben nu aan het sparen zo dat ik een mooie smalle hoge trailer kan kopen.
Hoop dat het dan word opgelost..