Welke laarzen raden jullie aan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:20

don110 schreef:
Ariat is een echte aanrader, ik heb met rits & veters. Ze zijn waterdicht, wel prijzig, maar echt top! Hoef je ook totaal niet in te lopen.

Dat is fijn om te horen. :) Ritsen blijven ook lang goed? En de zijdes die tegen het paard aan komen?

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:00

don110 schreef:
Ariat is een echte aanrader, ik heb met rits & veters. Ze zijn waterdicht, wel prijzig, maar echt top! Hoef je ook totaal niet in te lopen.

Helemaal met je eens

xJess

Re: Welke laarzen raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:54

Ik had eerst de cavallo junior meegroei laars, omdat ik op mijn 13e leren laarzen kreeg, en m'n voeten nog groeide toen. Zaten als gegoten en heb er 4 jaar mee gereden (zo'n 5 a 6 keer per week) alleen nu was de rits kapot, maar dat is gewoon een kwestie van een nieuwe erin zetten. Dus ben erg tevreden met die laarzen. Heb nu ook andere laarzen, omdat ik die andere nu wel zat was, de cavallo pirouette. Bevallen tot nu toe ook heel goed, alleen het inlopen is wat minder.

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 19:17

Judith_ schreef:
don110 schreef:

Dat is fijn om te horen. :) Ritsen blijven ook lang goed? En de zijdes die tegen het paard aan komen?

Ik heb ze nu een halfjaar, dus nog niet zo lang, maar nog geen problemen gehad met de ritsen. :)
Ik heb van de suede binnenkanten, en die komen dus tegen het paard aan. Ik rijd er zo ongeveer 3 a 4 keer mee in de week, en dat zie je wel een beetje. Maar dat is iig wel een teken dat ik met m'n kuiten rijd :D
Door dat suede ligt je been ook heel stevig.
Echte top laarzen!

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:45

Mountain Horse Sportive Highrider!
Voor als je veelzijdige laarzen wilt, ze zitten namelijk erg lekker en zijn vooral bedoeld voor mensen die veel buitenrijden, maar ook dressuuren en/of springen.
Ze hebben een rits en zitten lekker :D

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:50

Ik heb er van Fildona. 270 euro voor gegeven, maar ze zijn wel aangepast omdat ik erg smalle kuiten heb maar 'grote' (:')) voeten. Zonder die aanpassing was het geloof ik iets van 250, maar dat ben ik niet zeker!
Ik heb ze nu sinds oktober en ze zitten erg goed vind ik :j! Ze zijn met veters vooraan, en een rits achteraan. Ik wil eventueel wel een foto tonen :)

Equestriann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:14

De laarzen van Parlanti Roma zijn zeker aan te raden! Worden speciaal op maat gemaakt; super leer van goede kwaliteit. Maar wel zeer prijzig.

becca_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 21:10

Bedankt voor de reacties iedereen! Ik denk dat ik zoiezo even naar een winkel ga, om me te informeren over alle maten, want daar ben ik helemaal niet bekend mee. :o

roelhendrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:16

ik ben helemaal niet blij met mijn ariat bromont laarzen. de ritsen gaan open met rijden. en vindt dat ze er erg snel al gebruikt uitzien. terwijl ik voorheen mountain horse laarzen had en deze als nieuw bijven.
dus mijn volgende laarzen worden weer mountain horse laarzen.

frodo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:34

Ik heb zelf ariat leren laarzen en ben er heel tevreden mee.

saffiralove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:32

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:37

Petrie heb ik in de winkel aangehad en gelijk weer uitgedaan, vond het helemaal niets!

MH high rider zaten heerlijk, soepel!

Friesbartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:38

Cavallo echt fijne laarzen :D

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:40

Ik heb derby laarzen stevige zonder rits. wat een geweldige dingen zijn dat zeg. ben er echt heel tevreden over.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:43

Ik ben echt fan van Petrie en Ariat!
Geen idee hoe ze zonder rits zijn, ik kies altijd voor met rits haha
Je zou misschien ook kunnen gaan voor leren jophurds en chaps!
Met een goeie combinatie kan je het effect krijgen dat iedereen denkt dat je laarzen aan hebt :)

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:47

Ik heb die stugge van petrie nu al 7 jaar. Ik ben er erg blij mee. Beginnetje moet je even doorheen, maar nu heb ik veel steun aan mijn enkels ( heb zwakke enkels) en zitten ze perfect!

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:54

Ik heb de petrie glasgow. Heb ze nu 3 jaar en ze zien er nog als nieuw uit.. Ze hebben een kunstof beschermlaagje aan de buitenkant waardoor ze nu met een babydoekje erover nog steeds glimmen als een malle. Ze zijn een beetje stug in het begin, en je kan ze niet zachter krijgen door veel te vetten ivm dat kunstoflaagje. Die van mij zijn op maat gemaakt, en zitten daardoor wel als gegoten. Deze hebben veter en rits, goed onderhoud is het halve werk...

Naatjee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:13

cavallo rijlaarzen zou ik aanraden. je heb ook cavallo junior waarbij er elastic inzit zodat je kuiten nog kunnen groeien en je laarzen nog iets kunnen uitrekken.

swikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:26

ik heb 3 paar Petries, waarvan 1 paar al zeker 15 jaar oud is! je hebt ze in stugge en soepele uitvoeringen, de soepele vind ik persoonlijk fijner en worden vaker gebruikt, maar mijn eerste laarzen lijken onverwoestbaar, de verf begint nu wat te bladderen bij de enkels, maar dat zie je alleen met een vergrootglas ;)