Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
zap schreef:Dat vinden jullie misschien wel, maar de verzekering blijkbaar niet (anders hadden ze het wellicht wel vergoed?). Dus zul je moeten aantonen dat het echt nodig was, lijkt mij? En met een waarschijnlijke relatie doe je dat niet... En dat is toch de uitslag?
Lisamartine schreef:Das een beetje krom he, van een cliënt verwachten dat iets vooraf aangegeven moet wordt en vervolgens achteraf na een diagnose besluiten of je wel of niet uitkeert? zo werkt t natuurlijk niet
Zoals TS al zei er was wel een medische indicatie om die scan te maken daar gaat het om.
. TS heeft het vantevoren aangegeven en de verzekering heeft dus vantevoren gezegd dat de verzekering het niet uit wil betalen. Nu achteraf wil ts het alsngo vergoed hebben. Tja, dan zul je toch moeten gaan aantonen dat dit de juiste manier was en dan gaat een waarschijnlijke relatie je niet helpen, gok ik zo.
ben blij dat ik dr niet aan begonnen ben Lisamartine schreef:ja dat de verzekeringsarts niet achter het behandelplan staat zal idd niet helpen nee even als een onduidelijke diagnose.. lekker is dat verzekerings arts zegt gewoon dat hij iets niet nodig vind en jij krijgt niks vergoedben blij dat ik dr niet aan begonnen ben
Lisamartine schreef:Ja dat lijkt mij ook maar je zou denken dat de diagnose van de behandelend arts, die het in dit geval dus nodig vond om die scan te maken, dan voldoende zou moeten zijn voor een verzekeraar om iets te vergoeden. Maar zo makkelijk is het dus (helaas) niet.
mystery1980 schreef:alleen de pees behandelen is natuurlijk goedkoper voor de verzekering dan ook het SI gewricht.
Ik heb de behandelend arts gevraagd wat het beste is voor mijn paard, niet wat ik wil.
Lisamartine schreef:snap je punt maar als er aangetoond kan worden dat een scan daadwerkelijk nodig is/kans geeft op het beste behandelplan (dus medische indicatie, wat dus niets met de uiteindelijke diagnose te maken heeft.) En niet van nou ja doe die scan dan ook nog maar even als we er toch zijn. Mja das ook een beetje het punt denk ik kan het aangetoond worden dat het nodig was. Zo ja dan zal de verzekering toch moeten vergoeden lijkt me of een verzekeringsarts nou gaat steigeren of niet