hoofdpijn na het rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ASF

Re: hoofdpijn na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:31

Cap of spierspanning in je nek en/of schouders. Ik heb het ook een tijd gehad, maar mijn cap is al lichtgewicht. Toen maar eens mijn houding onder de loep genomen en ik had bouwde te veel spanning in mijn schouders op als ik op een vlug en sterk paardje zat, kwestie van loslaten dus. Nu let ik er bewust op en heb ik bijna nooit meer last.
Behalve met die koud toen ik na het rijden nog een uur aan de bakrand bleef kijken naar het uur na mij (rijdt vriendin in mee), toen kregen mijn spieren weer een opdonder. :=

DocHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:31

myhorsesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:38

hoi!

ik kreeg altijd van mijn cap bultjes op mijn hoofd(geen idee wat het waren!)
van regelmatig van mijn paard ben haar zelf aan eht inrijden!
en bj mij kwam het dat door het zand wat schuurde bij het zweetbandje voor!
nu heb ik er geen last van!

xxx

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:33

DocHorse schreef:
Bekijk ook eens de Caps van Kep Italia, de meest veilige en comfortabele cap welke momenteel verkrijgbaar is! Ook nog eens een echte eyecatcher in de ring ;)
http://www.dochorse.nl/kep-italia-cromo ... zwart.html

Ik denk niet dat veel mensen die prijs gaan betalen

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:36

Op mijn oude manege, na het rijden had ik altijd hoofdpijn, het kwam zeker door de zenuwen.
Ben echt altijd voor het rijden zenuwachtig geweest, niet omdat ik bang ben dat er iets gebeurd, maar gewoon zenuwachtig.......
Nu rij ik op een hele leuke plek, waar ik nog nooit hoofdpijn heb gehad na het rijden, maar mijn cap is ook wat te klein, dus dat kan ook meespelen.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:38

Cap die niet goed zit, misschien inderdaad dat je met je ogen knijpt als je geconcentreerd aan het rijden bent, of spierspanning in nek/schouder!
Een niet goed zittende cap kan trouwens zowel te klein zijn als niet goed ventileren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:40

Een vriendin van wij was wagenziek en dus ook wanneer ze mensen zag paardrijden en had daarom na paardrijden altijd migraine.

Lottie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:19

Ik had dat ook altijd met mijn oude cap... Ik denk dat het daar aan ligt. Laatst had ik er ook weer last van omdat ik de bakletters niet meer kon lezen (In die tijd heb ik ze uit mijn hoofd geleerd :')) maar dat lag aan mijn ogen toen. Met lenzen gaat het een stuk beter :)

Foxylady117

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:40

Misschien een ander merk verstelbare cap? Kep italia is misschien duur, maar een verstelbare van Casco o.i.d. zal denk ik al een stuk fijner zijn! Die kan je net een tandje losser of vaster draaien, want hoofdpijn door je cap is echt heel erg vervelend.

AapiieJ19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:07

ik had ook een te strakke cap waardoor ik hoofdpijn kreeg.. nieuwe cap en probleem opgelost :D

abcde123ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:59

Je cap is waarschijnlijk te klein. Nieuwe kopen dus! :)

Annalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 01:04

Ik had vroeger ook altijd hoofdpijn na het rijden. Zo vervelend!!
Nu heb ik een nieuwe cap en geen last meer van hoofdpijn.

Dus ja dat kan aan je cap liggen ;)