Boos met aansingelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 17:33

LS_ schreef:
Het kan zijn dat je paard ziek is. Het punt voor weerstand zit nl links vlak aan de singel. Mijn paard is sowieso niet blij met aansingelen maar ik merk dat het een stuk erger is als hij zich niet goed voelt. Trilt je paard met zijn huid als je aansingelt?

Ik ben een beetje apart, want ik singel altijd aan beide kanten aan :+ maar hij reageert bij allebei de kanten hetzelfde. Trillen doet hij niet.

Supervixen

Re: Boos met aansingelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:55

Het is al eerder gezegd, maar paarden zijn gewoontedieren. Het is door de pijn van het zadel haar gewoonte geworden om boos te zijn bij het aansingelen, dus misschien duurt het wat langer voordat ze weer 'normaal' doet. Mijn paard is een hele tijd geleden behandeld voor een rugspier die vastzat. Ze kromp steeds ineen als ik die plek borstelde. Na de behandeling was die spier weer helemaal in orde, maar het heeft nog wel een maand geduurd voordat ze niet meer in elkaar kromp met borstelen.

abcde123ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:54

Het kan een probleem met de spieren zijn. Mijn verzorgpony had hier ook last van. De masseur was gekomen en die vroeg ook of ze boos werd bij het aansingelen. Het kwam bij haar dus door een probleem met haar spieren. Misschien is dit bij jouw verzorgpony ook zo.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 19:40

Er komt binnenkort inderdaad een sportmasseur, die ook gecertificeerd zadelmaker is. Want we hebben z'n rug nog even goed geïnspecteerd maar het zadel ligt waarschijnlijk gewoon weer niet goed. Als het nodig is komt er gelijk een nieuw zadel, of het oude zadel word aangepast. Hopelijk is het probleem dan opgelost, maar ik verwacht van wel.

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:50

heeft de mijne ook , gaat ze slaan en schoppen met haar achterbeen

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:25

Mijn verzorgpony'tje is ook wat narrig met aansingelen, maar t wisselt echt per keer hoe erg dat is.. Soms reageert ze er nauwelijks op, en vandaag hoefde ik maar naar de singel te wijzen of ze gooide d'r hoofdje in de lucht met d'r oortjes naar achteren.. Heel naar, maar ik kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen dat ze écht ergens last van heeft, want verder is er onder het zadel geen enkel probleem.
Denk eigenlijk dat t komt doordat het een oud-manegepony is, ze is gewoon niet altijd even vriendelijk aangesingeld dus denk dat ze altijd wel die associatie zal houden..

zonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 09:19

is het nog een jonge ponyy??

mijn pony doet dit ook en ook niets helpt er tegen. /3