Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Waar is het Ruiter- en Koetsiersbewijs verplicht?
Het Ruiter- en Koetsiersbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem (tenminste de begeleider), de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en Landgoed Nienoord in de gemeente Leek.
DaisyB94 schreef:wat wordt er eigenlijk gevraagd XD? ik vind het zoon onzin
Brainless schreef:Je hebt het ruiterbewijs maar op enkele plekken in Nederland nodig:Citaat:Waar is het Ruiter- en Koetsiersbewijs verplicht?
Het Ruiter- en Koetsiersbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem (tenminste de begeleider), de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en Landgoed Nienoord in de gemeente Leek.
tylando schreef:raar want ging een keer een strandrit maken bij manege in renesse en de begeleider moest perse een ruiterbewijs hebben werd gezegd!
Iolanthe schreef:Is dat dan eigenlijk hetzelfde als een A- en B-brevet bij ons? (in België)
Een A maakt volgens mij wel dat je verzekerd bent op buitenrit, een B moet je hebben om te starten met wedstrijden.
tylando schreef:raar want ging een keer een strandrit maken bij manege in renesse en de begeleider moest perse een ruiterbewijs hebben werd gezegd!
xApple schreef:De dingen die gevraagd worden vind ik ook niet echt toepasselijk hoor..
Zoals 60 cm springen en een oxer van 50cm?
Ik ben echt geen springer en heb een fjord van 1.50.. Dat is toch niet handig?
En ik heb dit paard al 4 jaar, is hartstikke braaf, rij M1 dressuur dus waarom
zou ik dan nog een extra bewijs moeten halen om in een bos te 'hobbelen'?