paard stout in trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Djaikha

Re: paard stout in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:43

Ik ben het eens met iedereen die zegt dat je eerst de oorzaak moet zoeken. Een camera kan een goed hulpmiddel hiervoor zijn. Maar het strakker vastzetten op wat voor manier dan ook zou ik voorzichtig mee zijn. Als het een paniek reactie is, dan werkt dit alleen maar negatief. Het vergroot de paniek en de kans dat je paard zich bezeerd.

Aangezien het nog een jong paard is, zou ik met hulp van een professional proberen een oplossing te vinden. De oplossing kan te vinden zijn in het gebruiken van een grotere trailer zodat het paard makkelijker een comfortabele houding kan aannemen waarin het makkelijker zijn balans kan houden (meestel een beetje schuin in de trailer) tot bijvoorbeeld het paard opnieuw te beleren voor de trailer. Het feit dat hij hengst is zou volgens mij niet zo'n invloed moeten hebben op dit gedrag. Als het nou om hengstige merries ging buiten de trailer, ok, dan waarschijnlijk wel. Tenzij hij altijd alleen staat omdat hij hengst is en een grote behoefte heeft aan sociaal contact...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:27

Een paard hoeft niet direct gecastreerd te worden, omdat het op de trailer onrustig is (tenzij hij verder onhandelbaar zou zijn). Ik moest eerder denken aan het rijgedrag van de bestuurder. Rijdt deze wel rustig genoeg? Wellicht wordt er (onbewust) niet plezierig gereden voor het paard, waardoor het allerlei toeren gaat uithalen om zijn balans te kunnen vinden. ;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 01:31

zomaar wat vragen die bij me opkomen: is het werkelijk een 1 paardstrailer of toch een 1,5? (er zijn mensen die denken dat een 1,5 omdat er maar 1 paard in kan ook een 1 paards trailer heet)
Is het paard werkelijk in paniek of is ie gewoon superslim?
Wat voor halster heeft paard om en past dat goed?
Het kan zijn dat hij thuis braaf is omdat dat zijn territorium is, zodra bij van het pad gaat moet hij alles zien en horen en daarom draait hij waarschijnlijk om in de trailer. Dat is hengsten eigen, dat betekent niet dat je hem niet kunt opvoeden :) Hij heeft nu ontdekt dat dat trucje werkt.
Inderdaad eens met een camera spieken wát hij nu precies uitvreet in de trailer dat zal een hoop verhelderen.

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 14:19

vanmiddag gaan we weer op pad , deze week geoefend in een 2 paards trailer met tussen schot , hij blijft het proberen , vanmiddag nemen we een shetlander mee om hem op zijn gemak te stellen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:23

En als je het tussenschot nu eens opzij zet?

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:04

Zoek professionele hulp, aan al de antwoorden en vragen die je hier stelt is heel duidelijk op te maken dat jullie niet over voldoende ervaring en kennis beschikken om veilig met zo'n dier om te gaan.
Castreren is eigenlijk zowiezo een noodzaak, en had eigenlijk al lang geleden moeten gebeurt zijn.
Je zoekt zelf het probleem blijkbaar op.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:22

Hoe is het gegaan vanmiddag?

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 20:01

Op zich is de trailer super egaan shetje mee op concour had hij wel veel spanning maar wat wil je voor de 2de keer hij reageerde op geluiden.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:09

Tjaaa idd je zegt het hier blijkbaar zelf.
Paard heeft het in verhouding met zijn training vrij goed gedaan, de fout moet je dus eerder bij jezelf zoeken.
Meer oefening, meer training, meer vertrouwen opbouwen, te vlug net te veel willen, .....

stroo schreef:
Op zich is de trailer super egaan shetje mee op concour had hij wel veel spanning maar wat wil je voor de 2de keer hij reageerde op geluiden.

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 22:47

inderdaad het heeft tijd nodig , maar ben wel trots op ze , jammer dat ze niet kunnen praten ha ha

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:50

ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een filmpje~