pijn aan de onderkant tijdens rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: pijn aan de onderkant tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:16

Je hebt ook rijbroeken die op die plaats naadloos zijn.
Helaas ben je niet de enigste met dit probleem, maar van deze rijbroek krijgen we altijd hele goede reactie's terug.

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:26

Soms inderdaad er ook last van. Maar ik los het op met babyzalf te smeren, gewoon preventief :D . Soms wel wat vervelend zo'n witte zalf kont maarja liever dat dan een rode pijnlijke plek :D

koffieleut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 18:57

hallo kiki,

Is die paardenshop van jou ' sorry, leestekens werken weer niet ) Ik wil die rijbroek wel een proberen.
Ik heb nu met een andere naadlose onderbroek gereden, maar dat was geen succes, dus maar weer terug naar de saddle pants van Anita

groetjes koffieleut

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:31

Ja klopt

Lhundol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:18

De oorzaak zou ook een candida (schimmel) infectie kunnen zijn waardoor het gebied wat gevoeliger is. Vaak ook rood en branderig bij plassen bv.

koffieleut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 19:56

hallo kiki,

Kan je die rijbroeken allee via internet bestellen of heb je ook een `gewone winkel `, anders wil ik graag daar het adres van, is nl hier in de buurt. Een naadloze rijbroek is volgens mij wel een uitkomst voor dit probleem,

groetjes koffieleut

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:57

koffieleut schreef:
hallo kiki,

Kan je die rijbroeken allee via internet bestellen of heb je ook een `gewone winkel `, anders wil ik graag daar het adres van, is nl hier in de buurt. Een naadloze rijbroek is volgens mij wel een uitkomst voor dit probleem,

groetjes koffieleut

Je hebt PB

elodietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 00:51

ik zou een gelpad over je zadel doen zit je gelijk lekker zacht ook handig als je een lange buitenrit gaat maken

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:12

Nou ik heb er ook alst van , vanvoor lekker schuurplekken. ipv roze ziet het daar al donkerrood... ben heel erg mager en heb dus ook geen grammetje vet daar zitten met als gevolg dat ik met mijn bot (met een laagje vel natuurlijk :) ) op mijn zadel zit... Tijdens het rijden voel ik het zelfs al als het aan het schuren is... heb van de dokter een soort ban babyzalf als preventief... Lekker een kwak er tussen, houdt het wel soepel maar voorkomt het probleem niet... Ik heb ondertussen als oplossing meerdere lagen aan, mijn ondergoed, dan lang thermisch ondergoed en speciaal ondergoed met ingebouwd lapje uit een paardenshop in Engeland en heb er nog dagelijks last van... Ik heb er mee leren leven.... want de dokters kunnen me niet helpen en heb zo een fijn paard dat groot beweegt en je graag naar voren gooit...

De enige tips die ik kan geven is lekker smeren , en verschillende lagen ondergoed aandoen... Het zal het niet wegnemen maar misschien wel verminderen...

bandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:00

Probeer de Degopa Seamless rijbroeken met een ondergoed van Ann Rolfi (katoen van Kruidvat). De Degopa seamless broeken hebben een naadloos kruisontwerp. Het zijn superfijne broeken en ik wil niets anders meer.
Verkrijgbaar bij webshop Peelviervoeters.nl

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:56

kiki1976 schreef:
Je hebt ook rijbroeken die op die plaats naadloos zijn.
Helaas ben je niet de enigste met dit probleem, maar van deze rijbroek krijgen we altijd hele goede reactie's terug.

Hoe lang vallen deze rijbroeken qua binnenbeenlengte? Ik heb er belangstelling voor, maar ben lang.
En dat geldt ook voor de Degopa rijbroeken.
Laatst bijgewerkt door ankem op 04-03-13 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:57

TS ik heb hetzelfde probleem. Als je zoekt met de zoekfunctie kun je vinden wat ik er allemaal aan doe en heb gedaan om het probleem redelijk te tackelen.
Heel veel succes met het zoeken naar een voor jou goede oplossing.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:47

Ik ga mee met de rest.

DKN11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:33

Rij je ook met lerenzitvlak? Want daardoor zit je te vast in het zadel, waardoor een forse wrijving in je broek ontstaat in plaats van wrijving tussen broek en zadel. En dan wordt het erg warm daar }> . Gelpads en bontjes verminderen wel de juiste houding en kan tegen werken in de beweging met je paard.

Met behulp van oefeningen voor je bekken kom je misschien een heel eind.
Bv goede oefening: op je rug, armen langs je lichaam, knieën gebogen op heup breedte met voeten plat op de grond. Buikspieren aanspannen(bekken kantelen) en billen optillen. Een soort bruggetje, dan weer laten zakken, maar niet op de grond en dan weer omhoog. Dit 10 x 2 maal. Daarna het zelfde met je armen in de lucht *\o/* . En voor nog meer zwaarte een yogabal onder je benen en dan je billen de lucht in.
Of ook een leuke; de Superman, op handen en knieën zitten. Wervelkolom/nek rechtelijk, li arm en re been strekken en dan vervolgens je li onderbeen/voet van de grond liften. Dit 3 sec vasthouden zonder te wiebelen. En afwisselen met de andere kant en dat 20 keer. Let op wel je buikspieren aanspannen.
Erg goed voor je romp stabiliteit. :D

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:07

Hier nog steeds extreem veel klachten, enkel vooraan, altijd op hetzelfde plekje :( Heb nu de jellypantz geprobeerd, verhelpt het probleem wel een beetje maar daarvan krijg ik ongelooflijk veel irritatie aan mijn huid dus dat is het ook niet. Is een echt wollen seatsaver aan te rijden ? of beter eentje met alfa gel? Ik weet het niet meer, en paardrijden is echt een marteling geworden. Ik ben erg mager en zit dus letterlijk met mijn bot op mijn vel en dat doet verdomd zeer....

iemand enig idee of er verstevigd ondergoed bestaat of iets dergelijks om dit optelossen ( de schuurplek zit links vooraan tussen klein en groot laten we maar zeggen :) net op de naad en plaats waar mijn zadelboom omhoog komt...) En het ligt tot bloedens toe open en ziet er erg geirriteerd uit. Als ik een paar dagen niet rij wordt het beter, maar 1 dagje er weer op en ik heb weer prijs. Ik zit mooi recht op mijn paard en aan mijn houding zal het normaal niet liggen.

Alle hulp en tips zijn dringend welkom...

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:27

Ik zag pas bij Divoza een onderbroek met zeem erin dus er zijn wel speciale onderbroeken kan helaas niets op internet vinden...

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:39

heb je enig idee wat de naam ervan was? kan niet direct iets terugvinden op de website.

Iemand enig idee welke zadels hiervoor speciaal gemaakt zijn om te voorkomen?

irry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:43

Ik heb dr ook sinds een jaartje last van, geen idee hoe het komt, bij mij blijft het er zo erg aan vast zitten dat ik wondjes krijg als ik mn ondergoed weer uit doe (hoop dat dit duidelijk uitgelegd is haha) Iig, ik probeer nu altijd vaseline op te smeren( alleen voor kant, niet te dicht bij t gaatje haha) voor het rijden, works perfect !

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:24

Ik heb een boomloos freeformzadel, nergens last van!