Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) op mijn zadel zit... Tijdens het rijden voel ik het zelfs al als het aan het schuren is... heb van de dokter een soort ban babyzalf als preventief... Lekker een kwak er tussen, houdt het wel soepel maar voorkomt het probleem niet... Ik heb ondertussen als oplossing meerdere lagen aan, mijn ondergoed, dan lang thermisch ondergoed en speciaal ondergoed met ingebouwd lapje uit een paardenshop in Engeland en heb er nog dagelijks last van... Ik heb er mee leren leven.... want de dokters kunnen me niet helpen en heb zo een fijn paard dat groot beweegt en je graag naar voren gooit... kiki1976 schreef:Je hebt ook rijbroeken die op die plaats naadloos zijn.
Helaas ben je niet de enigste met dit probleem, maar van deze rijbroek krijgen we altijd hele goede reactie's terug.
. Gelpads en bontjes verminderen wel de juiste houding en kan tegen werken in de beweging met je paard.
. En voor nog meer zwaarte een yogabal onder je benen en dan je billen de lucht in.
Heb nu de jellypantz geprobeerd, verhelpt het probleem wel een beetje maar daarvan krijg ik ongelooflijk veel irritatie aan mijn huid dus dat is het ook niet. Is een echt wollen seatsaver aan te rijden ? of beter eentje met alfa gel? Ik weet het niet meer, en paardrijden is echt een marteling geworden. Ik ben erg mager en zit dus letterlijk met mijn bot op mijn vel en dat doet verdomd zeer....
net op de naad en plaats waar mijn zadelboom omhoog komt...) En het ligt tot bloedens toe open en ziet er erg geirriteerd uit. Als ik een paar dagen niet rij wordt het beter, maar 1 dagje er weer op en ik heb weer prijs. Ik zit mooi recht op mijn paard en aan mijn houding zal het normaal niet liggen.