Wie heeft ervaring met halfpensionstalling op manege

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Re: Wie heeft ervaring met halfpensionstalling op manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 09:52

Het ligt ook aan de persoonlijkheid van het paard. Sommige dieren kunnen heel makkelijk schakelen tussen minder handige ruiter (minder doen en wat hobbelen) en handigere ruiter (goed luisteren, net aan het been zijn en meewerken) terwijl andere dieren daar heel narrig van worden en echt een half uur nodig hebben voor ze weer in hun goede doen zijn en lekker gaan lopen.

Als je financieel afhankelijk bent van dit soort constructies zou ik geloof niet eens een paard willen kopen, wat als deze stal falliet gaat (of de bedrijfsvoering veranderd en geen lessers meer heeft) en je een ander plek nodig hebt waar ze dit niet bieden. Dan zou je je paard moeten verkopen.. Lijkt me erg frustrerend.

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 11:38

@ingvdh; Zo zit ik er ook in, een goed passend zadel is een voorwaarde. Zolang er netjes mee omgegaan wordt is het ook geen probleem dat anderen daar gebruik van maken.
@troi; Ja, het ligt zeker aan het paard. Ik zou dan ook voor een " vriendelijk" beestje gaan, niet te hoog in het bloed. Ik heb totaal geen ambities (meer). Als ik tot M dressuur kan rijden, een klein sprongetje maken en vooral lekker het bos in, ben ik dik tevreden.
Gelukkig ben ik niet financieel afhankelijk van een halfpensionconstructie. Het gaat vooral om de investering van tijd, ik kan (en wil) niet iedere dag naar de manege. En het gaat er om wat ik er voor over heb, ik heb nog andere hobby's en een gezin met wensen... Volpension is ongeveer 100 Euro meer per maand dan halfpension. Ik heb bij halfpension meer ruimte om het potje met " onvoorzien" aangevuld te houden, kan vaker lessen en hou meer armslag.

Je hebt wel helemaal gelijk als je zegt; als je het niet kunt betalen moet geen paard kopen. Want da's een hele verantwoordelijkheid. Maar je mag van iemand van mijn leeftijd (paardrijden is al mijn grootste hobby sinds mijn 8e jaar) verwachten dat ik weet waar ik aan begin =:) .

Dank jullie wel voor je meedenken. Al met al ben ik er denk ik wel uit. Ik ga nu eerst maar eens met de staleigenaar praten. Voorlopig rij ik door op zijn paarden en steek ik mijn voelhoorns uit op zoek naar een passend paardje voor mij...maar da's nu off-topic :D en dat kan best nog een tijdje duren.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:48

Fijn te lezen dat je er goed over hebt nagedacht!

MBt leeftijd ben ik een paar keer behoorlijk verrast door oudere mensen met bijzonder uhh naive ideeen vandaar dat ik daar niet meer vanuit ga. Bij jou onterecht dus, gelukkig :)

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 14:52

troi schreef:
Fijn te lezen dat je er goed over hebt nagedacht!

MBt leeftijd ben ik een paar keer behoorlijk verrast door oudere mensen met bijzonder uhh naive ideeen vandaar dat ik daar niet meer vanuit ga. Bij jou onterecht dus, gelukkig :)

Da's ook waar naïviteit is van alle leeftijden :j

Maar deze ouwe taart heeft er lang over nagedacht. Misschien wel te lang, ik heb nooit de knoop durven doorhakken. Er waren altijd wel redenen om het niet te doen. Ik denk dat er, naar mate de tijd voortschrijdt, steeds meer redenen zijn voor mij om het wel te doen....nu kan het nog, kids zijn groot, baan is oké, ben nog gezond. Zucht! En ik wil het zo graag ;)

Tadaaaa......doen dus :D maar wel goed voorbereid op pad.
Nogmaals bedankt allemaal voor jullie raad.