ik ben nu al enthousiast! Kom uit een nest van docenten, dus het zal wel in m'n genen zitten dat ik er bij voorbaat al energie van krijg.
Zelf ben ik in de paarden 'traditioneel' opgegroeid, en heb mij gaandeweg verdiept in de 'natural gedachte'.
Het is altijd een afweging maken tussen wat je zou willen zien, en kan waarmaken voor je paard qua huisvesting ed.
Ik wil altijd de achterliggende reden weten, en heb zo overal de beste punten van meegenomen.
De opvoeding is wel meer rechtlijnig, niet voor ieder paard hetzelfde, maar het basisidee blijft gelijk.
Halverwege maart kan ik het gaan opzetten, en wil dan een pilot gaan draaien bij 7 gegadigden.
Dat is een fijn aantal om mee te werken, maar mocht er iemand afzeggen, heb je nog genoeg cursisten om het door te laten gaan.
Naderhand zou mijn inbox altijd open staan voor vragen, bij een goede cursus zullen die er niet/nauwelijks zijn. Maar je moet altijd willen verbeteren. Mochten er toch vragen blijken te zijn, krijgen alle deelnemers antwoord, en pas ik de inhoud/het lesmateriaal aan.
en 7 vond ik inderdaad ook een mooi handzaam aantal om evt naar een locatie te gaan.
we merken het wel.
.
Vrouwen zijn vaak liever aan het teuten met de kleintjes, hebben misschien meer de neiging om hun moedergevoelens er op los te laten. Veel geduld en laten wennen, concentratie van 0,0 dat geeft dan niks. Mannen denken wellicht automatisch toch anders, wat 'praktischer' in de zin van.. Ik zal tactische manieren bedenken, om het paard te leren nu mijn leiderschap aan te nemen. En desnoods zijn ze uiteindelijk toch ook wat sterker, om al die kilo's in bedwang te houden.