airbagvest / bodyprotector onder wedstrijdjasje ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:06

davinci2412 schreef:
Nadat ik van mn paard gevallen was met een gewone bodyprotector zat mijn hele rug vast. Heb een jaar bij de fysio gelopen. Een tijdje daarna ben ik weer gevallen en toen sloeg de bodyprotector alle lucht uit mn longen.

Ben vaak genoeg met en zonder BP ter aarde gestort.
Lucht wordt niet uit je longen geslagen door een BP, maar doordat je met klap ter aarde stort, been there done that.
(altijd hilarisch dat dan iedereen gaat vragen hoe het met je gaat, terwijl je daar als vis op het droge alleen maar probeert adem te happen)
En rug, tja wie weet hoe je rug er zonder BP aan toe was geweest.

TS, chique staat het niet, maar eigenlijk mogen ze denk ik geen punten aftrekken voor het gebruik van een veiligheids middel.
Als ze de eenheid willen bewaren, iedereen een B.P.? :+ in de caroussel club.

Ik rij met BP dressuur, gewoon over mijn jasje, eronder gaat echt niet, ziet er niet uit, net een plofkip en je moet veel groter jasje hebben.
Airbag vest zou er wel onder passen, maar ik denk dat de functionaliteit zwaar achter uit gaat en als hij niet naar buiten kan ploffen,
waar plof hij dan heen, deels richting jou, lijkt me niet fijn en pijnlijk.

Is het na te vragen bij iemand wat jury leden er van vinden en regelement er van zegt?

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 08:06

Ik ben ook een tijdje met bodyprotector gestart en als ik nu de foto's terug kijk van die wedstrijd valt het mij persoonlijk 100% mee hoe weinig dat ding eigenlijk opvalt.
Voor het beeld: http://www.angstenpaard.nl/wp-content/u ... 6/blog.png

Tuurlijk zie je het wel, maar ik vind het niet echt storend werken. Wellicht kun je een volledig zwarte bodyprotector vinden die goed aansluit bij een zwart jasje? Op die manier heb je het zo veel mogelijk gecamoufleerd. Verder heb ik ook alle keren wel een opmerking / vraag gehad van de jury, maar nooit negatief. Meer in de trant van 'ben je bang dat we je gaan aanvallen?' of 'het is zeker nog een jong paard'?

Ik kan me voorstellen dat je voor carrousel rijden een zoveel mogelijke eenheid wilt zijn. Wat zeggen de andere ruiters ervan? Vinden zij het een probleem als je de protector erover aan doet? Zonee, dan zou ik voor de veiligheid gewoon de BP erover heen doen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:14

ik zou kiezen voor een goed passende slanke bp die je onder je jasje kan dragen. Die zijn een stuk duurder dan de lompe BP's die goedkoop in de winkel liggen, maar weer goedkoper dan een airbagvest.
Dan een grotere jas aan en het valt amper op.

Bijv zoals dit plaatje:

Afbeelding

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 11:53

Ik heb in ieder geval al een slanke bodyprotector, maar vind het zelf niet mooi.
Mijn team heeft best begrip, maar ik voel me er zelf niet prettig bij als ik de eenheid verstoor.
En om nou voor de rest van het team bodyprotectors te gaan sponsoren :$

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:36

davinci2412 schreef:
[
Ik weet toevallig zeker dat dat door de bodyprotector komt, de dokter heeft me ook ten zeerste afgeraden er een te dragen. Ik ben ook heel vaak zonder bodyprotector gevallen en heb verder nog nooit wat gehad. een bodyprotector heeft alleen nut als je een klap op je stuitje krijgt of in je ribben. dus als je op de hindernis valt.

Dat dikgedrukte, eerlijk gezegd betwijfel ik dat een arts het ten zeerste heeft afgeraden. Die dingen zijn niet voor niets verplicht in bijv. de SGW. Je zult hem wel verkeerd begrepen hebben.
TS, een eenvoudige b. pr, in de kleur van je jasje,over je jasje heen lijkt mij de beste oplossing. En nee voor iedereen een sponsoren wordt een beetje tè :D

44Myrthe44

Re: airbagvest / bodyprotector onder wedstrijdjasje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:35

Lucht wordt idd niet uit de longen geslagen door de bp, maar door de klap.
Ik heb nog nooit een bp aangehad, maar lucht is helaas vaak genoeg uit m'n longen geslagen. Niet fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:40

Is dit niet wat voor je? Dit is een soort bodyprotector,het voelt als een hesje als je hem aan hebt. Wel is hiermee alleen je rug beschermd.
Een vriendin van mij heeft hem en die is er erg positief over.
Afbeelding

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 23:48

Die ziet er inderdaad mooi dun uit. Het gaat mij er ook om dat vnl mijn rug (nierstreek) is beschermd.
Heb je misschien een merk of type?

Dank je voor het meedenken

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:30

Merlijn schreef:
davinci2412 schreef:
[
Ik weet toevallig zeker dat dat door de bodyprotector komt, de dokter heeft me ook ten zeerste afgeraden er een te dragen. Ik ben ook heel vaak zonder bodyprotector gevallen en heb verder nog nooit wat gehad. een bodyprotector heeft alleen nut als je een klap op je stuitje krijgt of in je ribben. dus als je op de hindernis valt.

Dat dikgedrukte, eerlijk gezegd betwijfel ik dat een arts het ten zeerste heeft afgeraden. Die dingen zijn niet voor niets verplicht in bijv. de SGW. Je zult hem wel verkeerd begrepen hebben.
TS, een eenvoudige b. pr, in de kleur van je jasje,over je jasje heen lijkt mij de beste oplossing. En nee voor iedereen een sponsoren wordt een beetje tè :D

Ik heb de dokter zeker niet verkeerd begrepen aangezien mijn moeder ook huisarts is en die zat er bij. Je draagt bij SGW een bodyprotector om je ribben te beschermen omdat de hindernissen vaak vast zijn.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:29

frisian_love schreef:
Die ziet er inderdaad mooi dun uit. Het gaat mij er ook om dat vnl mijn rug (nierstreek) is beschermd.
Heb je misschien een merk of type?

Dank je voor het meedenken

Het is een stübben,type protec als ik het goed heb.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 20:36

super, iedereen ontzettend bedankt voor het meedenken en alle tips.
Ik denk dat ik even ga zoeken en ga passen

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:36

Ik heb gehoord dat bij iemand die zo'n airvest aan had onder haar jasje deze is gaan opblazen toen zij viel, maar doordat het jasje ging klemmen en het vest niet verder uit kon blazen is deze naar binnen geklapt en toen verder gaan opblazen. Dit meisje kreeg dus amper meer lucht, met als gevolg dat ze in paniek raakte enz. Ik zou hem dus niet onder je jasje doen maar gaan zoeken naar een andere oplossing.