1 paards trailer gevaarlijk???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 10:41

Maar ik begin nu pas echt met wedstrijden rijden. Mijn pony is al niet de jongste en ik neit de kleinste dus wil ik graag starten. Ik heb al binnen 4 proefjes 6 wp gehaald dus wil ik geen tijd verliezen.

We gaan zeker geen trailer huren. Dat is zeker weten heel duur. We kunnen een trailer van de staleigenaresse lenen maar dat zijn 2 paards trailers en die zijn te zwaar.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 28-01-13 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:43

Dat is ook zo maar je kan wel een hele goedkope trailer kopen, als je daar dan nog voor € 1500 aan moet klussen of 'renoveren' dan ben je alsnog veel geld kwijt...
(Denk aan nieuwe banden, bodem vervangen etc.)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:43

emilyslaluna schreef:
We gaan zeker geen trailer huren. Dat is zeker weten heel duur. We kunnen een trailer van de staleigenaresse lenen maar dat zijn 2 paards trailers en die zijn te zwaar.

Ook met "maar" 1 paard er in?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:44

emilyslaluna schreef:

Ligt eraan waar je zoekt. Een meisje wat ik ken huurt regelmatig een 2 paards trailer voor 35 euro, voor een hele dag.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:45

het verzekeringsverhaal ligt wat ingewikkelder. Schade die jullie veroorzaken met de trailer is verzekerd, dat valt nl onder de verzekering van het trekkende voertuig (dus jullie auto). Wat niet verzekerd is, is de schade aan de trailer (tenzij die trailer zelf een schadeverzekering heeft), dus als jullie achteruit rijden en een paaltje raken waardoor de trailer beschadigd wordt, zijn die kosten niet verzekerd. Als iemand anders schade aan de trailer veroorzaakt (bv bij een ongeluk) valt dat weer onder zijn WA verzekering (hetzelfde als schade aan een auto).

let wel, zo geldt het in Nederland.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 10:46

@joletjuh :De trailer is goedkoop en wat er aan gemaakt moet worden is ook niet veel. Ze had de trailer zelf voor weinig gekocht en verkoopt hem dus ook voor weinig.

@brainless: De trailer zelf is waarschijnlijk te zwaar om mee te rijden met een B rijbewijs.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:46

Als jij al aangeeft dat €2000,- te veel is zou ik uberhaupt wel achter mn oren gaan krabben of het wel verstandig is om een trailer te kopen. Mijn oude trailer kosten ook rond de 1500 en die was binnen een mum van tijd naar de *****.. Daar was ik pas ziek van.. Geen jaar plezier van gehad en te gevaarlijk voor mijn paard en om te vervoeren..

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 10:46

De vrouw heeft een verzekering voor de trailer. Mar daarom geldt het ook niet voor ons.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:48

Brainless schreef:
emilyslaluna schreef:

Ook met "maar" 1 paard er in?

Gaat niet om wat voor een gewicht er in komt te staan.
Je moet het maximaal laadvermogen en het gewicht van de trailer nemen.
Dan kan/mag niet zomaar iedereen een trailer trekken, zeker geen tweepaards.
Ook al staat er een shetlander in.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:48

ik weet niet van waar je bent maar hier bij ons op de manege staan er 2 te koop..
zijn niet duur 500 per stuk.. wegens schulden eigenaar mogen ze goedkoop weg.. stalhouder heeft ze aangeslagen
1 tje heeft nederlandse papieren
http://nl.kapaza.be/limburg/2-pony-trai ... 587950.htm
Laatst bijgewerkt door dodyg op 28-01-13 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:49

zou ik niet doen is vrij smal en je hebt ook de kans dat je paard er dan niet meer in wil.
En ik denk dat een 1,5 paard ook veel stabieler op de weg ligt.

En een trailer lenen van iemand steeds vind ik zelf ook niets. Wij hebben zelf een trailer en voor iemand
in nood willen we best helpen. Alleen dan moeten we de auto er ook bij doen omdat onze trailer alleen achter onze auto verzekerd is (dit is een stuk goedkoper)
Laatst bijgewerkt door detos240 op 28-01-13 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:50

First_Unique schreef:
Als jij al aangeeft dat €2000,- te veel is zou ik uberhaupt wel achter mn oren gaan krabben of het wel verstandig is om een trailer te kopen. Mijn oude trailer kosten ook rond de 1500 en die was binnen een mum van tijd naar de *****.. Daar was ik pas ziek van.. Geen jaar plezier van gehad en te gevaarlijk voor mijn paard en om te vervoeren..

Echt? Dat is een flinke miskoop geweest dan!
Ik heb een tweedehands 1,5 trailer gekocht voor 600 euro, die was 3 jaar oud. Wij hebben hem toen laten controleren bij de witte smid, of het ding geen 'verborgen gebreken'' (houtrot oid :P) had. Dat bleek niet zo te zijn dus maar mooi meegenomen.
Tot nu toe zijn alleen maar kleine reparatietjes nodig geweest, ding is prima in orde!
Dus een trailer hoeft echt geen 2000 euro te kosten hoor..

Je moet er alleen heel erg goed op letten als je een goedkope trailer ziet staan, of de bodem geen houtrot heeft. Want daar stinken heel veel mensen in..

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:53

Ik denk dat je beter door kunt sparen voor een degelijke trailer van + € 2000,-
Persoonlijk vind ik € 2000,- erg weinig voor een trailer en vraag ik me dan ook af hoelang die mee gaat.
Alles moet toch niet ten koste gaan omdat jij perse zo snel mogelijk 2x per maand op wedstrijd wil?
Liever op wedstrijd en je paard zakt door de bodem omdat die rot is dan doorsparen voor een betere trailer? Nou ik wist het wel. Van je paard is er maar 1, trailers zijn er 13 in een dozijn.
Staar je niet blind op 1 trailer omdat die toevallig aan de goedkope kant is.
Goedkoop is vaak duurkoop (hoeft niet zo te zijn maar in dit geval zou ik er toch maar even goed over nadenken)

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:53

ik heb mijn eerste 1,5 paards trailertje voor 300 euro gekocht bergen plezier van gehad 2,5 jaar mee gereden! toen was hij ook echt wel op en wilde ik er geen paard meer in hebben! mijn "nieuwe"trailer ook weer1,5 paards heb ik voor 450,- op de kop weten te tikken ziet er super uit! heeft altijd binnen gestaan niets mis mee.

een stalgenootje heeft ook een 1,5 paards weten te kopen voor 200 rijd hier al 4 jaar mee rond!

dus jha wat is te duur???
het onderhout elk half jaar zet ik hem even op de burg om te kijken of de bodem nog goed is!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:55

Ik heb een 2e hands 1,5 paards gekocht van een bokker voor 1250 euro, helemaal opnieuw opgebouwd, echt in hele goede staat!

Daarna heb ik hem terug laten keuren in gewicht, zodat ik met B rijbewijs mag rijden.

Misschien ook een optie voor je? beter veilig op pad en anders niet, als er iets gebeurd vergeef je het jezelf nooit (als je het nog na kan vertellen)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:55

vanaf 3700 euro heb je al een nieuwe 1.5 trailer van weijer. een tweedehands hoeft niet zo duur te zijn.
voor een 1500 euro heb je al een tweedehandsje.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 10:56

dodyg schreef:
ik weet niet van waar je bent maar hier bij ons op de manege staan er 2 te koop..
zijn niet duur 500 per stuk.. wegens schulden eigenaar mogen ze goedkoop weg.. stalhouder heeft ze aangeslagen

Zijn ze dan ook helemaal in orde? Alles is goed? Heb je misschien meer informatie erover?

gr.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:56

emilyslaluna schreef:
@pearlie Ik had het gevraagd aan een vrouw bij mij op stal of haar trailer te leen is. En ze zei dat ze het niet uitleent maar me wel een keertje wil brengen. Want stel dat mijn vader de auto rijdt met haar trailer achterop, en er gebeurt iets waardoor er schade komt, dan zorgt de verzekering er neit voor omdat er iemand anders achter het stuur zat.

Dat ligt er een aan. Als de trailer zelf verzekerd is dan maakt het niet uit waar hij achter hangt of wie er rijdt. Ik heb een trailerverzekering en ik leen mijn trailer soms uit (zeg verhuur) om zo de kosten voor onderhoud en keuren een beetje te drukken. Een trailerverzekering is niet zo heel duur.

Lielle

Re: 1 paards trailer gevaarlijk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:57

dat heb ik net ook uitgelegd, maar uiteindelijk doet dat er niet toe, aangezien het haar goed recht is die trailer niet te willen uitlenen.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:00

emilyslaluna schreef:
dodyg schreef:

Zijn ze dan ook helemaal in orde? Alles is goed? Heb je misschien meer informatie erover?

gr.

voor zover ik hoorde van de stal eigenaar waren ze gewoon in orde..
voor meer vragen moet je hem toch even zelf bellen..zijn nummer staat bij in de advertentie, hij is de beroerdste niet..
ik ken de mensen van wie ze zijn geweest en hebben er tot een maand geleden zelf nog mee gereden..

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 11:01

We waren eigenlijk niet echt op zoek naar een trailer. maar omdat ik een goede had gevonden voor weinig, wilden mijn ouders erover nadenken en meestal als mijn voorstel goed is dan gaan ze ermee akkoord. Daarom het lage prijsje, ik kan met mijn ouders overleggen of ze wat meer uit willen geven. Er is een kans.

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:04

emilyslaluna schreef:
We waren eigenlijk niet echt op zoek naar een trailer. maar omdat ik een goede had gevonden voor weinig, wilden mijn ouders erover nadenken en meestal als mijn voorstel goed is dan gaan ze ermee akkoord. Daarom het lage prijsje, ik kan met mijn ouders overleggen of ze wat meer uit willen geven. Er is een kans.

Je gaf net zelf aan echt met wedstrijden te gaan beginnen?! Dan heb je toch een trailer nodig lijkt me?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:04

Aan de platen van de rode trailer te zien zijn ze al behoorlijk oud, ik denk uit de jaren 80 begin 90..
Maar meestal hebben Ifor Williams trailers een aluminium bodem.

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:06

ik zou toch eerder aan mijn pony/paard denken en nog even doorsparen dan dat je nu stap op sprong iets gaat kopen en straks ongelukken mee veroorzaakt...

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:07

Wat betreft het verzekeringsverhaal zie ikd at Lielle het al heel duidelijk heeft uitgelegd. Het cascodeel van aanhangers is nooit meeverzekerd, tenzij de eigenaar de aanhanger hier apart voor heeft verzekerd. Het WA deel is altijd meeverzekerd op het trekkende voertuig. Dat je vader rijd, maakt dus niks uit!
Laatst bijgewerkt door Yaka op 28-01-13 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt