Hoe vlecht jij je paard....??????????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 00:34

ik wild eerst zeggen NIET

maar da nie waar Bloos

ik vlecht der maantop en der staart. knotje van maantop is echt super groot Haha!
net als die fjord op de eerst foto Lachen

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 09:21

En wie kan mij vertellen hoe je de voorpluk zo mooi invlecht als Taaclover heeft gedaan?

DAT kan ik niet, namelijk. Wat ik nu doe, is zn voorpluk gewoon vlechten en dan opsteken. Maar zo ingevlochten is veel mooier (EN mijn paard heeft genoeg voorpluk om het te doen...)!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 09:24

Hehe dat is de reden dat ik geen voorpluk vlecht, ik kan t niet invlechten, en zonder invlechten vind ik t niet mooi.

judith661

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:00

go wat een knotjes allemaal:) ikzelf heb een arabier met echt van dat dunne mensenhaar. Knotjes vallen daardoor altijd uit elkaar wat ik ook probeer Verward Heeft niemand daar een tip voor?

Ook omdat die lange manen heeft doe ik regelmatig een hengstenvlecht of ik maak een matje en doe er elastiekjes met strikjes omheen. Just for fun Haha!

Groetjes Judith

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:08

Ctal schreef:
Ik doe altijd weinig knotten, aangezien mn pony best een lange hals heeft.
En altijd met stiekjes, binnen 20 minuten klaar, geen geduld voor naald en draad, ik kan t wel, en het is ook veel mooier, maar om nou een uur bezig te zijn voor 6 minuutjes.

Ik doe er ook altijd maar weinig, 6 of 7 en ik vlecht ze wel met draad, maar ik ben ook binnen 20 minuten wel klaar hoor! Alleen het uithalen is wat meer werk, want ik trek de draad zo strak aan, dat het moeilijk is om ergens de schaar erachter te haken om het los te knippen.

Wat betreft de maantop: die vlecht ik dus ook in zoals bij die fjordenfoto wordt getoond, dat is een kwestie van met het bovenste pplukje van de maantop beginnen en er elke keer een plukje bij pakken, net zoals je dat bij een startvlecht doet. ik heb er lang op moeten oefenen voordat het mooi bleef zitten, maar nu kan ik het en zit het echt mooi.
Bij Estor was nl de staart opgeschoren, dus die hoefde ik nooit te vlecht en zijn maantop bestond uit maar drie haren, dus daar deed ik ook nooit wat mee.

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:05

ik maak een hengstenvlecht
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door shariyerke op 14-11-03 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:05

shariyerke schreef:
ik maak een hengstenvlecht

Ik ook!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:31

Ik zie nu dat ik de voorpluk toch niet zo doe als Taaclover,
want ik vlecht bewust andersom waardoor de vlecht er op ligt ipv erin.
(als je begrijpt wat ik bedoel Haha!).

Ik zou het je zo niet uit kunnen leggen Yokie, en zowiezo is het een kwestie van veel proberen, ik had ook opeens de slag te pakken.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:37

Mmmm, ik rij geen wedstrijden maar ik zou bij Fayette er toch voor kiezen om de manen los te laten hangen. Dat vind ik bij het ras horen.
Alhoewel...... met een hengstenvlecht ziet de jury het natuurlijk wel beter als ze netjes aan de teugel loopt........... maar met losse manen juist minder goed als ze niet aan de teugel loopt Haha!
Lastige vraag, hier ga ik nog wat langer over nadenken Tong uitsteken

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 21:52

Zo vlechten wij onze trekpaarden voor shows en keuringen.

Afbeelding

Sorry, dat het niet zo'n duidelijke foto is.

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 22:14

Ik vlecht meestal heel groot omdat mn pony dikke manen heeft.... het lukt niet om hele kleine knotjes te krijgen! maar zolang alle knotjes gelijk zijn ziet het er altijd netjes uit Lachen
Heb nu alleen zn manen getrokken en die zijn nu vrij kort en dik Verward dus ben benieuwd hoe mn vlegies er volgende keer uit zien Haha!

Visitor2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 22:34

ik vlecht gewoon met elastiekjes, vlechtje 2x dubbel en mooie strakke knotjes.......

maar die roosjes vind ik ook wel heel erg mooi.......

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 22:53

Mijn springt voor namelijk wedstrijden. Alleen als ik een keer een gekke bui heb maak ik knotjes met elastiekjes. Maar vind die roosjes toch mooier. Maar dat lukt me nog steeds niet.

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 23:22

Chantal schreef:
euhm..
Eerst alles verdelen in staartjes.
Dan vlechten en dan knotten.. met stiekjes!
heb er meestal 9/11

ZO dus: Afbeelding

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 00:12

Ik maak vlechtjes met elastiekjes. Binnenkort krijg ik eindelijk de foto's van 27 september mijn wedstrijd en daar staan de knotjes dacht ik duidelijk op, ik zal het dan wel hier plaatsen.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 09:02

Die roosjes zijn echt super mooi gemaakt.
Ik wil het ook erg graag bij mijn paard.
Ik heb altijd de normale knoetjes met elastiekjes.
Maar het boek van tinneke bartels daar bedoelen jullie dus dit boek mee: Basisboek Dressuur Op stal bij Tineke Bartels

judith661

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 10:19

het ziet er allemaal zo mooi uit zeker die hengstenvlecht.
Bij die van mij lukt dat gewoon niet zo:) te dun haar, waardoor ik vaak met losrijden al plukjes uit de vlecht verlies.

Daar zou toch iets voor te vinden moeten zijn:)
Ik ga dit weekend eens proberen..

Groetjes Judith

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 12:52

Niet!! Haha!
Handig zo'n haflinger.. Tong uitsteken Sommigen hebben ook wel een hengstenvlecht ofzo in bij hun haf, maar dat staat niet bij Hof!

Bij een fjord/fries/haf etc. de voorpluk vlechten vind ik persoonlijk niet zo mooi ..

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 13:00

Met een hengstenvlecht, knotjes gaat een beetje moeilijk bij lady want ze heeft onwijs lange en dikke manen.
Maar vlecht alleen maar voor de lol, rij geen wedstrijden ofzo dus hoef ook niet vaak te vlechten

IloveShets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 13:06

Ik doe bij hercules wel eens hengstenvlecht maar ook wel eens gewoon allemaal losse vlechtjes hier wat foto's van zijn hengstenvlecht!
Afbeelding

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 21:37

hahaha d8 ik dat ik de enigste was met een hengstenvlecht maar niet dus Knipoog

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 12:33

Mensen met paarden die niet zo rijkelijk zijn voorzien van een stevige bos manen: bij paarden met piekhaar wil 'gewone mensen' haarwax vaak helpen. Doordat het een beetje vettig is, blijven de vlechtjes beter zitten. Wax is ook minder agressief dan haarlak

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 12:39

bij de weg, ik vlecht meestal met stiekjes, soms ook roosjes.
Stiekjes vind ik bij patos mooier omdat ze n hele mooie druipkol heeft, en die matched perfect bij de witte elastiekjes om de knotjes en het witte dekje ( heb al n keer n compliment van n jury gehad Haha! ) Ik sla die vlechtjes niet gewoon 2 keer dubbel, maar ik heb n wat ingewikkeldere manier, dan lijken de knotjes ietswat op kleine roosjes en komen ze mooi tegen de hals te liggen .

aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:11

ik vlecht wel eens met dread looks,staat cool hoor!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 12:24

ik vlecht meestal met elastiekjes, rol ze daarna op, staart vlecht ik niet voorpluk wel.

mijn paard staat overengs niet vast op de poetsplaats maar gewoon los gaat prima.