Paard rent weg bij singel vastmaken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:41

Zo ken ik er ook een, alleen is dit een flinke ruin van 1.80. Hij is heel erg gevoelig op zijn buik, ik hoef er maar naar te kijken en hij ontploft al. En inderdaad, de een vindt het vreselijk dat hij zo'n last heeft de singel en de ander kan het weinig schelen en gooit met veel geweld een zadel er op. Ik zet hem altijd goed vast, ook het hoofdstel al in. Dan leg ik langzaam het zadel er op en pak ik langzaam de singel. Als ik alles maar heel langzaam doe en voorkom dat ik overmatig ga zitten trekken, gaat het goed. Werkt dit bij jou niet?

NienkeV1994

Re: Paard rent weg bij singel vastmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:47

Gaat het toevallig over Well Done van manege 't Halster? Die is namelijk ook niet al te makkelijk met opzadelen. Een vriendin van mij die wel eens op haar rijdt heeft juist problemen met het hoofdstel geloof ik. Zij laat Well Done gewoon met halster vast staan als ze het zadel doet geloof ik, en heeft meestal gewoon iemand bij het hoofd staan die haar eventueel tegenhoudt.. Weet niet of het inderdaad om hetzelfde paard gaat en of je haar op de wasplaats opzadelt?

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:15

Riraito schreef:
Zo ken ik er ook een, alleen is dit een flinke ruin van 1.80. Hij is heel erg gevoelig op zijn buik, ik hoef er maar naar te kijken en hij ontploft al. En inderdaad, de een vindt het vreselijk dat hij zo'n last heeft de singel en de ander kan het weinig schelen en gooit met veel geweld een zadel er op. Ik zet hem altijd goed vast, ook het hoofdstel al in. Dan leg ik langzaam het zadel er op en pak ik langzaam de singel. Als ik alles maar heel langzaam doe en voorkom dat ik overmatig ga zitten trekken, gaat het goed. Werkt dit bij jou niet?

als hij zo heftig reageerd op aanrakingen op zijn buik, moet er dan niet eens naar gekeken worden?
Of is hij medisch helemaal in orde?