Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dit wil ook zeggen medische factoren controleren zoals de maag. Inderdaad kunnen de tanden er onder lijden maar mijn paard is enkele maanden geleden bekeken door de tandarts en hij kon niet aan de tanden zien dat hij lucht zoog. Als je zoals boven al genoemd rekening houdt met zijn/haar favoriete plekjes te bekleden met rubber dan spaar je de tanden wat. 
Chaos schreef:Dat is waar.
Maar hoeveel eigenaren zijn er die het paard de maag laten nakijken?
De meeste kopen een band en bellen een DA bij koliek...
Juist omdat het toch 'een gebrek' is zou ik er niet zonder nadenken maar eentje aanschaffen.
Stalmanagement kan een hoop doen. Maar als een paard al 15 jaar zuigt gaat dat meestal niet zomaar weg. Ook niet door ze alleen maar naar buiten te gooien bijv.

Stel je voor dat ze langs je lopen zonder je aandacht te schenken. Chaos schreef:En over het overnemen.
Ik ben het met je eens dat op een goede stal met veel rust en regelmatig prima een zuiger gehuisvest kan worden.
Ik ken echter situaties waarbij jonge paarden vanuit de kudde (in mijn geval werden ze uit Spanje geimporteerd) op stal gezet werden naast een zuiger. Beesten kennen geen stal of stal gedrag en het eerste wat ze zien is een zuiger. Er waren er die dus vrolijk mee gingen doen.