Giolli schreef:Het is niet erg om de sneeuw/ijs er af te halen hoor! Je moet het alleen niet "borstelen" zodat het er in gewreven word. Dan gaan de haren plat liggen en isoleert het niet meer.
Ik heb gisteren de sneeuw eraf gehaald, hem een kwartiertje een zweetdeken op gehad en daarna met handdoeken droog gewreven. Ik eindig altijd tegen de haarrichting in, zodat het sowieso niet plat zit. Hij ging tamelijk droog weer terug en toen sneeuwde het niet meer, dus ik ga er vanuit dat het niet heel veel kwaad heeft gedaan.

NiKip schreef:Als je het idee hebt dat je paard veel energie verbruikt om zich warm te houden kan je gaan denken aan een deken. Hou in de gaten of hij rilt of veel beweegt.
Bij een paard met een goed gewicht maakt dit weinig uit, maar omdat je zegt dat jouw paardje nog niet helemaal op gewicht is, zou ik voorzichtig zijn.
Als je paard gewoon rustig staat te eten en de sneeuw goed op zijn vacht blijft liggen zou ik hem lekker zonder latenFrits was gister ook veranderd in een sneeuwvlokje, maar die had het echt niet koud!
Hij rilt niet en hij beweegt ook weinig, hij staat vooral te wachten tot 'ie weer in het kuilstation kan.

Hij rent 's ochtends (6/7 uur) wel veel, dan speelt 'ie met de andere paarden, maar ik weet niet of dat door de kou komt.
Frits was gister ook veranderd in een sneeuwvlokje, maar die had het echt niet koud!

Betekend dat de onderlaag mooi droog is.