Tips voor vakantie met paarden Veluwe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:53

Bedankt voor je lijstje Tessebes, ik zoek ook nog een leuk adresje voor erbij.
Wil je nog laten weten hoe Dop heets Del was?

Vorig jaar zijn wij naar Lunteren geweest: http://www.paardenvakantielunteren.nl/v ... isjes.html
Enkel onze paarden zijn daar verbleven, want de huisjes zaten al vol. Dit jaar gaan we er opnieuw naartoe, dit keer zowel wij als de paarden.

Was iig een fantastische vakantie en een superdeluxe adres voor de paarden, er zijn namelijk stallen met een paddockje aan voor de paarden. Mijn paard was er meteen op zijn gemak (en dat is hij doorgaans niet snel op een vreemde locatie).

De Veluwe is fantastisch mooi om te rijden te paard , en ik heb toch al op veel plaatsen gereden intussen, maar de Veluwe staat toch veruit bovenaan het lijstje *\o/*

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:41

Dopheets Del IS goed. :D
Het is een eenvoudige, fatsoenlijke toko. Stalling, weidegang, binnen- en buitenbak en het hek uit, het bos in. Je zit meteen op het ruiterpad en na 200m al een splitsing en dus een keuze welke kant je op wil.
Punt is wel dat er een groot parkeerterrein bij is en dat is in de (wijde) omgeving bekend, dus er komen regelmatig mensen die daar hun trailer parkeren en dan het bos in gaan. Op mooie dagen kan het er dus weleens druk zijn. Aan de andere kant is het terrein groot genoeg om daar niet echt last van te hebben.

Het is volledig zelf-verzorging, waarbij hooi en stro beschikbaar is voor de paarden, maar je moet wel alles zelf doen, ook voor jezelf. Daar heeft Tessebes dan mazzel; de NVVR heeft een goede kok voor dat weekend geregeld (ja, ik ken 'm) die voor de inwendige mens zal zorgen.

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:27

Bedankt voor de info, ikke!

Ik heb nog meer vragen, maar ik wil niemand zijn topic kapen, dus ik zal naderhand nog eens een topic openen. :j

Tessebes

Re: Tips voor vakantie met paarden Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 00:54

Als het over vakantie met paarden op de Veluwe gaat Elfie, dan zou ik het gewoon vragen hoor!

Dopheets Del is voor de mens ok, beetje schoolkampniveau, geen luxe maar het volstaat! Dankzij de uitstekende verzorging via de NVVR was het toch nog een soort van luxe.
Voor paarden is het goed, ongeveer 3x3 stallen, zelf 'onbeperkt' stro en voordroog pakken, weidegang (als je individueel wil zelf draad en prikpaaltjes meenemen). Binnenbak, buitenbak en aan het ruiterpad met verschillende routes.

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:20

Ik heb gebeld naar Dopheets Del, maar blijkbaar doen ze vooral groepen. Wij zijn maar met twee, dus dat werd een beetje kostelijk (blokhut voor 6-10 personen). Maar zoals het er nu naar uit ziet hebben we al iets anders gevonden, nog even afwachten of er nog plaats is op de wei voor de paarden (ze gaan nog terugbellen).

Maar mijn vraag betreft eigenlijk onze vakantie in Lunteren in juni. Vorig jaar waren we daar ook en dachten we daar ter plaatse een kaart te kopen, maar we zijn een stuk of drie toeristische diensten afgereden en nergens hadden ze kaarten van de omgeving met ruiterpaden op?
Deze keer willen we ons beter voorbereiden dus vraag ik me af waar ik aan kaarten kan geraken? Heb de enjoy the ride site al gevonden en we zouden graag die rit in Lunteren maken, maar het lukt me niet om het kaartje in het groot af te drukken. Ook het inladen van de route op de gps lukt niet... Ik heb al een mailtje gestuurd voor info naar enjoy the ride, maar jammer genoeg geen antwoord op gekregen...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:06

Elfie schreef:
Ik heb gebeld naar Dopheets Del, maar blijkbaar doen ze vooral groepen. Wij zijn maar met twee, dus dat werd een beetje kostelijk (blokhut voor 6-10 personen). Maar zoals het er nu naar uit ziet hebben we al iets anders gevonden, nog even afwachten of er nog plaats is op de wei voor de paarden (ze gaan nog terugbellen).

Maar mijn vraag betreft eigenlijk onze vakantie in Lunteren in juni. Vorig jaar waren we daar ook en dachten we daar ter plaatse een kaart te kopen, maar we zijn een stuk of drie toeristische diensten afgereden en nergens hadden ze kaarten van de omgeving met ruiterpaden op?
Deze keer willen we ons beter voorbereiden dus vraag ik me af waar ik aan kaarten kan geraken? Heb de enjoy the ride site al gevonden en we zouden graag die rit in Lunteren maken, maar het lukt me niet om het kaartje in het groot af te drukken. Ook het inladen van de route op de gps lukt niet... Ik heb al een mailtje gestuurd voor info naar enjoy the ride, maar jammer genoeg geen antwoord op gekregen...

In welke omgeving heb je nu dan iets op het oog, behalve Lunteren?

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:13

Elfie, je kunt ook een caravan huren bij Minicamping Jagtlust in Epe. Daaraan ligt http://www.paardenroute.nl Ook op die site zijn heel fijne overnachtingsmogelijkheden vermeld. Veel succes!
P.S. Als je buiten de week van 10 juni wil kamperen op camping Jagtlust is het er gewoon gezellig. In die betreffende week is het er bomvol vanwege de 4-daagse. (daar kan je je voor dit jaar niet meer voor inschrijven, volgend jaar wel)

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:41

ikke schreef:
Elfie schreef:

In welke omgeving heb je nu dan iets op het oog, behalve Lunteren?

Helaas zonet te horen gekregen dat er toch geen plaats meer was, dus we moeten opnieuw op zoek gaan. |( Was in Assel.
We zouden liefst niet te ver van Lunteren zitten omdat we een dag naar daar moeten, en in de buurt van een knooppuntennetwerk, zodat we niet weer te veel afhankelijk zijn van een kaart (die we toch niet hebben).
Het is een extraatje, dus we zoeken iets low-budget, in een trekkershut ofzo, maar blijkbaar is er enkel nog plaats bij de duurdere overnachtingsplaatsen...

Heeft camping Jagtlust een website? Ik vind er niet direct een... Prijsindicatie?

Alle tips zijn welkom!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:44

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:57

Morris schreef:

Ziet er een leuk adresje uit, maar blijkbaar al volzet dat weekend :(
Ik vrees dat het moeilijk zal worden om nog iets te vinden voor dat weekend in mei, dat heb je nu eenmaal met last-minute invallen...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:29

Is de Kleine Pol of stoeterij Willemien niet iets? Beiden vlak bij elkaar, en ook niet te ver van Lunteren. Staan volgens mij ook in het centrale topic.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:41

Jagtlust heeft geen website, wel een emailadres. Huren van een caravan €15,50 per nacht. Paard in de wei €6,- per nacht. Zal even het mailadres opzoeken en telnr. stalenminicampingjagtlust@kpnmail.nl
0578615137 Henk Vosselman (telefoonbeantwoorder, je wordt later teruggebeld)

mosyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:44

jeetje wat een goede tips allemaal, hier ga ik ook het een en ander van uitzoeken...

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:44

Sluit hier ook even aan. Ben op zoek naar een low-budget vakantie inclusief sleurhut en tent voor totaal 5 personen, een lang weekend in het hoogseizoen met 5 paarden en een shetlander die graag op de wei zouden willen... Ergens in de buurt van Uddel/Kootwijk (die regio kennen we enigszins).

Camping Nieuw Milligen is geen optie, daar zitten mensen die we liever niet als uitzicht hebben :o

Edit: als de prijzen van huisjes/blokhutten etc. meevallen kan de sleurhut uiteraard thuisgelaten worden.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:49

Dan zou 't Caitwickerzand misschien een goede optie voor je zijn, die hebben hutten, huisjes, caravans en kampeerruimte voor de mens en weilanden voor de paarden en ze zitten direct aan de ruiterroutes.
http://caitwickerzand.nl/

irmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:54

http://www.vakantiemetpaard.nl/
Anjelies en Jan zijn super mensen!!Je vakantie zal super relax zijn!!
De omgeving is ook heel goed te doen om te rijden het is alleen in harskamp en niet in de buurt van kootwijk

miekxlady97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:18

bij gert van den hoorn in kootwijk, daar zit je in een huisje die huisjes staan naast de stallen. de paarden hebben een heel goed onderkomen ruime schone stallen, goed voer etc. en achter op het erf kan je zo door een hekje en sta je in het bos. je hoeft geen drukke wegen over. ben er vorige zomer geweest een midweek en heb er een super vakantie gehad!de mensen daar zijn ook heel aardig! zeker een aanrader!!!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:28

Alleen kregen daar bij ons de paarden nauwelijks te eten...

En vond het huisje ook niet denderend. Viezig.

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:09

Oepsiepoepsie, ik bedoelde dus Caitwickerzand IN Nieuw Milligen in plaats van Camping Nieuw Milligen.. Andere opties ga ik eens bekijken!

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:50

Ik hoorde wel dat bij gert vd hoorn de paarden alleen op het land mogen als ze niet gaan rennen.

Levidepevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:52

www.pscdecannenburgh.nl dat is echt super ben er ook op vakantie geweest in een mooie chalet en stalling paddock weide voor je paard is.

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:03

Inky_devil schreef:
Ik hoorde wel dat bij gert vd hoorn de paarden alleen op het land mogen als ze niet gaan rennen.

Als ik ze dat zou kunnen leren...

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:09

ikke schreef:
adnariM schreef:
Succes!!

Nouhouw!! Doen ze vanaf 2013 geen paardenstalling meer!
Geschrapt van de lijst..........

Dat vind ik helemaal niet erg om te horen...

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:44

Iedereen heel erg bedankt voor de tips!

Wij hebben intussen een adresje gevonden, en meteen ook al een lijstje aangelegd met plaatsen waar we in de toekomst eens heen willen (oa. Jagtlust, Kleine pol, Cannenburgh, etc.)

We kijken er al geweldig naar uit! *\o/*

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:47

Elfie schreef:
Iedereen heel erg bedankt voor de tips!

Wij hebben intussen een adresje gevonden, en meteen ook al een lijstje aangelegd met plaatsen waar we in de toekomst eens heen willen (oa. Jagtlust, Kleine pol, Cannenburgh, etc.)

We kijken er al geweldig naar uit! *\o/*

Is dat een van de hier vermelde plekken? Zo niet, is het wellicht ook een idee voor anderen.