kingslandjas

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:16

Ik heb die van mij al 4 jaar en ik vind hem nog steeds lekker warm!
Een goede keuze als je een warme jas zoekt dus

MRIIIS

Re: kingslandjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:20

Ze hebben een speciaal thermoachtig laagje dus ze zijn heerlijk warm ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:35

Inderdaad, deze is veel te warm voor het voorjaar.
Door de voering leg ik dan volgens mij het lootje.

_APPELTAART

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:53

ik heb nu met een shirtje met lange mouwen er onder aan, geen probleem. na een galopje heb ik het wel warm :=

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:02

ik heb er 2, een winteruitvoering die is ook echt heeeerlijk warm alleen ook 2 maten te groot, dus kan er zo beetje in zwemmen ;P en heb een zomer uitvoering, fijne jas alleen wel een enorme zweetstof aan de mouwen.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:07

Ik vind het heerlijke jassen! wil er eigelijk nog steeds een kopen.. Maar voorlopig even geen geld voor...

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:44

Ik heb indd ook de zomer uitvoering, maar die vind ik lang zo fijn niet.

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:45

Die jassen zijn erg lekker warm dat heb ik wel eens gehoord van een stalgenootje ;)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:46

roxiie schreef:
_AlMaraam_ schreef:
Best vreemd dat iedereen zegt dat ze warm genoeg zijn want het zijn eerder voorjaarsjassen.
Maar je moet idd een maat of 2 kleiner nemen wat Kingsland valt erg ruim uit.

Hoe kom je daar bij?
Die jassen zijn met thermolite voering.. := dat wil je echt niet bij 15 graden + aanhebben hoor..
Tuurlijk moet je er wat onder dragen.. Maar dat is met alle jassen zo.
Ze voelen indd dun aan, maar dat zin ze absoluut niet.

Omdat we ze zelf hier in de winkel hebben hangen en ik ze dus goed ken ;)

Die gewone bombers zijn echt niet voor in de winter bedoelt en ook niet echt waterdicht. Je hebt nog veel dikkere jassen van Kingsland en ook gewone thermische jassen.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:03

Het zijn erg fijne jassen! Denk dat ik een soort van 'tussen jas' heb voor de herfst en lente. Ik heb ook een bombermodel alleen ik vind hem voor nu veels en veels te koud.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:05

Lekker warme jas! Maar voor met dit weer doe ik er wel een dikke trui onder (wat overigens prima past!).
Ze vallen wel érg groot, ik heb maat XXXS, normaal heb ik maat XS/S. Maar verwacht geen mega warme
jas, ik draag hem ook in de zomer als het wat frisjes is.

Nobodyshere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:11

ik vind het een hele fijne jas, een vriendin rijd er ook met body protector onder. dus ruimte zzat!! XD

Steffie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:01

Het ligt er een beetje aan wat je er mee wil doen. Om mee te rijden of stal uit te mesten zijn ze, ook nu, heerlijk. Dan krijg je het echt niet koud. Sta je er les mee te geven dan krijg je het met deze tempraturen denk ik wel koud. Ze zijn op zich namelijk niet heel erg warm. Ik heb het idee dat je het er vooral warm in krijgt als je beweegt. Ik ben wel heel blij met die van mij. Draag hem vanaf de herfst tot het voorjaar.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:26

ik heb de donker bruine hiervan, heerlijke jassen maar inderdaad niet echt water dicht
bij veel regen gaat hij echt wel soppen

heb een zwarte winterversie en die is echt waterdicht

maar beiden het geld wel waard

ik heb ze in maat xs en heb normaal s/m

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:17

Ik heb mijn jas ook binnen. Hij is iets dunner dan mijn KWPN jas maar wel heerlijk om nu in te rijden in de binnebak. Hij zit lekker en ik kan er nog eev vest onder doen omdat hij best ruim valt ik had nu S genomen normaal heb ik meestal M van maat.

GABY19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:23

Inderdaad, heerlijk warme jassen :j

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:25

_AlMaraam_ schreef:
Omdat we ze zelf hier in de winkel hebben hangen en ik ze dus goed ken ;)

Die gewone bombers zijn echt niet voor in de winter bedoelt en ook niet echt waterdicht. Je hebt nog veel dikkere jassen van Kingsland en ook gewone thermische jassen.

En heb je ze ook wel eens aangehad dan?
Ik heb er met deze vorst alleen een T-shirt met lange mouwen onder gehad, nou ik had het eerder te warm dan te koud. Vandaag trek ik hem niet eens meer aan, vind ik al te warm. Die jas is echt alleen voor als het vriest bij mij!
En ze zijn trouwens ook 100% waterdicht, de naden zijn aan de binnenkant afgetaped. Bij mij is er nog nooit een druppel water doorheen gekomen.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:55

Sinds kort ook overstag gegaan! Had al een windjack voor in de zomer van Kingsland, het viel me op dat die echt enorm waterdicht was. Voor de winter wilde ik ook een goede waterdichte jas die ook nog eens goed aansloot rond mijn lichaam. Verschillende modellen gepast van Kingsland, toch kwam ik bij de bomber uit. Na lang wikken en wegen omdat zowat heel paardrijdend Nederland er in loopt heb ik de jas toch gekocht. Ik hou de aanbiedingen van EJ in de gaten; zij hebben regelmatig een actie van 25% op een artikel naar keuze, ik heb daar dankbaar gebruik van gemaakt. Moet zeggen absoluut geen spijt. Als het erg koud is heb ik een fleecevest eronder aan en anders een gewone coltrui. En ook deze is heel fijn waterdicht!