Welke leren rijlaarzen zitten het fijnst?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HHDeal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:11

Jooliieen schreef:
HHDeal schreef:
Derby *\o/*

Welke derby's? :)

Hoii Jooliieen
Derby topper het model dat het al jaren goed doet. De rijlaarzen hebben voor iedere maat 16 verschillende onder maten kuit/schacht. Het is rundleer maar wel mooi soepel (het zou bijna kalfsleer kunnen zijn).
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 03-02-13 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reclame verwijderd.

bromfiets

Re: Welke leren rijlaarzen zitten het fijnst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:15

Derby softjumper vind ik heel fijn, soepel kalfsleer en zelfs ik paste in een standaardmaat :D

Ze staan voor verschillende prijzen te koop, dus als je een beetje zoekt zou je ze binnen je budget moeten kunnen vinden :)

ASF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 09:28

Soepele laarzen zitten over het algemeen het fijnst, je hebt alleen wel de kans dat ze ook sneller slijten. Zelf ben ik nu aan mijn tweede paar Lipica's bezig, eerste paar kon nog wel, maar ik wilde andere. O:) De nieuwe heb ik hoger laten opmeten en dat ziet er mooier uit, maar is wel wat minder comfortabel, dus dat is ook nog iets waar je aan moet denken.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 09:30

Gulpje schreef:
Ariat, die lijken wel gemaakt om veel mee te lopen. Het leer is zacht en soepel en ze hebben ook extra aandacht besteed aan de voeten. Ben heel blij met deze laarzen :j

het is dat ariat geen blauwe laarzen heeft maar ik zweer bij mijn ariatjes :D kan er de wandel vier daagse mee lopen draag ze dagelijks en ze zijn al 4 jaar oud en doekie der over en weer netjes!!!

Agnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 09:36

Horka heeft ook superfijne laarzen. En ze zijn goed betaalbaar en je krijgt er geen blaren van. Zijn er al vanaf goed 100 euro. De duurste zijn van schapenleer met bling bling diamantjes, supersoepel. Net nieuw in het assortiment voor 249,95 euro. Als je in de buurt van Leeuwarden woont, kun je langskomen om te passen en per post is uiteraard ook altijd mogelijk.
http://horka.nl/index.asp?strPageType=p ... roepID=315
groetjes, Agnes
www.ruitershopagnes.nl

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 09:37

Hier nog een Ariat fan :D

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:17

Ik heb DeNiro's... Echt superlaarzen. Opstappen en wegrijden, nooit pijn aan gehad met inrijden etc.
Heb 2 paar...
1 paar voor dagelijk gebruik, heb ze nu 2,5 jaar, rij er dagelijks mee en ze zijn nog steeds echt mooi.
Moet wel zeggen doe ze aan voordat ik erop stap en doe ze uit als ik eraf stap...
Mn 2e paar heb ik nog maar net en die heb ik nog niet zo heel vaak aangehad (zijn voor wedstrijden)

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:20

opmaat gemaakte bij lipica rond de 220 geloof ik,ik heb ze ook ben super tevreden!

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:22

Maar ik zie hier veel verschillende merken/prijsklasses voorbij komen. Ik weet niet in welke prijsklasse je iets zoekt? Dan kunnen we gerichter berichten plaatsen

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:24

Derby Goldjumper, mijn pantoffeltjes <3

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 18:41

wendyke schreef:
ik heb nu 2 paar van HKM en ik vind ze echt heel fijn

Hoeveel kosten ze? En welke van HKM?[/quote]
ik heb de HKM spain met veter en die kosten 169,95.
Maar je hebt ze ook zonder veter als je dat mooier vind[/quote]

Dit is rundleer toch? Zijn ze niet erg stug op het begin?

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 18:42

don110 schreef:
Ariat, waterdicht & je kan er uren op lopen, heel lekker voedbed. hoeven totaal niet ingelopen te worden, zijn van zichzelf al heel soepel :) Ben er super tevreden over!

Welke ariat? :D

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 18:49

joletjuh schreef:
Maar ik zie hier veel verschillende merken/prijsklasses voorbij komen. Ik weet niet in welke prijsklasse je iets zoekt? Dan kunnen we gerichter berichten plaatsen

Staat in mijn bericht! max. 250 euro.
Ik zoek eigenlijk laarzen met rits, en dus gelijk al fijn op het begin.
Graag met link erbij die je hebt, ik zoek namelijk echt op model bij google.
Bedankt iedereen die al een berichtje heeft geplaatst, heb alle laarzen opgezocht en ben nu een beetje aan het orienteren, dus heb je nog ervaringen met laarzen, laat maar weten! :D

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:49

mondoni. goeie laarzen en betaalbaar

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:52

Oh sorry overheen gelezen, dan wordt DeNiro sowieso niks

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 16:31

Ik heb nu sinds een jaar de Mountain Horse Supreme High Rider, en ik heb nog nooit zulke fantastische zittende rijlaarzen gehad :+:
Zijn wel boven jouw budget, bijna 400 euro, maar heb hiervoor altijd met Petries gereden en daar wil ik ook absoluut niet slecht over praten.
Sterker nog, na al die jaren heb ik mijn Petries nog in de kast staan als reserve en zien ze er nog prima uit.
Ik zou dus als ik jou was voor Petries gaan :j

midnightxboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:36

Ik zou sowieso voor leren jodhpurschoenen gaan met chaps.
Persoonlijk, vind ik dat rubberen rijlaarzen niet genoeg 'vrijheid' in het rijden geven.
Het zit ook niet zo lekker als je voeten zweten, plus, leren jodhpurs en chaps zijn makkelijk van de voeten af te krijgen ;)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:41

Ik heb Lipica's, Cambridge Zippers (rits schuinvoor). Dat vind ik en heel fijn model, rits is mooi weggewerkt als je op het paard zit en het is gemakkelijk met aan/uit trekken. Was meteen aantrekken en wegrijden, geen moment pijn gehad met inlopen (rijden).
Edit: weet niet of je dit model mooi vind voor springen, maar de Doncaster bijv is dat wel meer en die is nog wat goedkoper.

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 00:07

Zelf heb ik ook een paar van HKM, volgens mij Italy maar vind ze er op het internet heel anders uitzien dan in het echt, spring er ook mee en zijn erg fijn en soepel. Heb ze niet ingelopen en heb nergens last van gehad. Die van mij waren €150,-