paard steekt altijd!! stukje tong uit?? iemand idee waarom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:31

Mijn paardje doet het ook, die heeft gewoon een smal mondje.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:15

Als het paard dit in z'n vrije tijd ook doet zou ik er vanuit gaan dat z'n tong te groot is voor z'n mond. Als je tandarts nog eens laat komen of dierenarts zou je die eens kunnen vragen of ze eens willen kijken hun zullen dat wel kunnen zien of de tong daadwerkelijk wat te groot is voor de mond.

Vilar

Re: paard steekt altijd!! stukje tong uit?? iemand idee waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:33

Laat eens een goede tandarts komen. Lange voortanden bijvoorbeeld veroorzaken constante druk, en aangezien de tanden veel gevoeliger zijn dan de kiezen, is dit voor een paard vaak reden om de tong tussen de tanden te leggen om de druk/pijn te verzachten.

Er zijn veel meer oorzaken waarom een paard z'n tong buiten de mond legt, bijv. haken op de kiezen of een pijnlijk wolfskiesje. E.e.a. wordt uitgelegd in dit interessante filmpje dat ik laatst tegenkwam: http://www.youtube.com/watch?v=3IbCxKKV ... e=youtu.be. Over de tong naar buiten brengen begint ongeveer halverwege (bij 5 minuten ongeveer).

xTweetyx

Re: paard steekt altijd!! stukje tong uit?? iemand idee waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 20:05

de tandarts ga ik morgen even een berichtje sturen wanneer hij langs kan komen,

dierenarts kan ik ook wel even doen, we hebben een spreek uur op stal dus misschien kan die dan kijken