hij kan niet naar buiten???Is er op jou stal geen bak dan of kan je niet elke dag met hem wandelen?Vind zowiezo dat een paard van die leeftijd nog in de wei moet kunnen staan en moet kunnen spelen,maarja wie ben ik!? Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sonja schreef:geshahquille schreef:Ja hoe zou dat nu kunnen he dat zoon paardje staat te bokken in zijn stal? Tegenwoordig is dit toch zelf strafbaar dat een paard niet buiten komt en dan ook nog een jonge hengst echt sneu. Ik vraag me af of jij wel geschikt bent om een paard te houden of er moet iets met hem zijn op medisch gebied dat hij niet naar buiten mag?
Waar staat dat? Ben benieuwd waar die wijsheid vandaan komt.
geshahquille schreef:Het zijn toch de nieuwe regels tegenwoordig dat een paard niet meer alleen mag staan en minimaal vier uur naar buiten moet? strafbaar is mischien een groot woord maar voor zover ik het begrijp kun je wel een boete krijgen (boete is straf) omdat het voor de dieren bescherming als dieren mishandeling word gezien.
xSlvna schreef:Ik denk dat t ondertussen wel duidelijk is voor de meid, Sonja verder via pb en de rest stil tot zijzelf wat gezegd heeft?

xSlvna schreef:Ik denk dat t ondertussen wel duidelijk is voor de meid, Sonja verder via pb en de rest stil tot zijzelf wat gezegd heeft?

Sonja schreef:xSlvna schreef:Ik denk dat t ondertussen wel duidelijk is voor de meid, Sonja verder via pb en de rest stil tot zijzelf wat gezegd heeft?
Wat verder per PB
Modambities horen op FZ thuis denk ik?
De gegeven informatie klopt imo niet, dus ik zou graag een bronvermelding zien. Onzin roepen kunnen we allemaal (zoals je zelf al aangaf).
geshahquille schreef:Het zijn toch de nieuwe regels tegenwoordig dat een paard niet meer alleen mag staan en minimaal vier uur naar buiten moet? strafbaar is mischien een groot woord maar voor zover ik het begrijp kun je wel een boete krijgen (boete is straf) omdat het voor de dieren bescherming als dieren mishandeling word gezien.

Duuk2011 schreef:En jij straft hem er ook nog voor...
God god god.. Ik wil zoveel typen maar ik houd me in.
Maar serieus. Waarom doen mensen dit toch?
Je geeft hem meer eten (dus meer energie!!!!) die hij niet kwijt kan, hij is jong en vol energie en hij kan niet naar buiten en daarvoor straf jij hem ook nog.
Ik vind dat zo vreselijk om te lezen gatver ik voel gewoon woede opkomen weet je dat? Wat moeten zo'n mensen toch met paarden. Gebruik je logisch verstand.
Ga opzoek naar een andere stal waar dat beest lekker naar buiten kan en bovendien PAARD KAN ZIJN!

_Leenx schreef:Hallo, ik heb een bijna 3-jarige hengst.
Door het slechte weer de laatste tijd staat mijn hengst al een maand ofzo op stal.
Hij kan niet naar buiten en dat begint hij weer te laten merken.
hij heeft vrij veel bewegingsruimte in de stal maar dat is natuurlijk toch nog niet voldoende voor zo'n jong beestje...
Hij begint soms gewoon te springen en te steigeren in de stal, ik straf hem hier wel voor natuurlijk maar hij blijft het doen.
Het heeft wss wel meerdere oorzaken dat hij zo doet (niet buiten kunnen, hij krijgt meer eten zodat hij niet te sterk afvalt, en zijn leeftijd..)
Weet iemand hoe ik hem tog nog gelukkig kan houden op stal?
hij kan wel echt niet naar buiten :s ...
Sonja schreef:Tegenvraagje, je bent 16 dus geen kleuter meer: hoe denk je nu ZELF dat zoiets op te lossen zou zijn?
Wat zou je iemand anders adviseren?
Kwanyin schreef:Tja, hoe graag het je het misschien anders zou willen, er bestaat geen enkele andere oplossing dan dat het paard zo snel mogelijk naar buiten moet...Wat noem jij trouwens "slecht weer"? Hoe slecht ligt jou bak/wei er nu werkelijk bij dat hij niet naar buiten zou kunnen? Ik zou hem echt zo rap mogelijk buiten zetten, en eigenlijk liefst vandaag. Want straks begint de vrieskou weer, gaat de grond hard worden en dan is het beter dat hij daarvoor even zijn energie eruit gebokt heeft.