Leren rijlaarzen passen nooit :(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:33

Zo heel apart zijn jouw maten niet TS. Had hier leren laarzen die jou makkelijk zouden passen. Alleen zijn ze uitverkocht en kopen we ze niet meer in.
Ik weet zeker dat er laarzen zijn voor jouw maten, maar niet voor € 150,-. Of je moet slechte kwaliteit willen die nog geen jaar meegaan.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:36

Als de voet iets te krap is kan je die laten oprekken bij een goede schoenmaker. Deze kunnen ook een rits in een rijlaars zetten, dan wordt ie iets ruimer, maar misschien zou het ook mogelijk zijn om bij het plaatsen vna een rits wat weg te snijden zodat de schacht juist wat smaller wordt? Ik roep maar wat hoor, ook geen idee hoeveel zoiets zou kosten.

ambre

Re: Leren rijlaarzen passen nooit :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:37

Bij Lipica in Raamsdonksveer kun je laarzen op maat laten maken.
Volgens mij is de goedkoopste laars zo'n 220,=.
Ze hebben ook door het hele land leveranciers.
Gewoon even op de site kijken.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:44

Wat betreft brede voeten zou je een herenmodel jodphurs kunnen proberen. Ik heb nu ariats heren en die zijn een stukje breder dan het dames model kosten nieuw 150 euro. Ik weet alleen niet of 39 er ook in herenmaat is ik heb 41. Ooteman heeft het herenmodel op de site staan, divoza niet van alle types geloof ik. Dan heb ik er chaps bijgekocht van ariat. Kosten nieuw 100 euro, maar met stickeractie van divoza 75.

edit, kan nu niet het betreffende model vinden in herenuitvoering bij ooteman.

Het zijn deze, maar dit is dus dames http://www.ooteman.nl/dames/rijschoenen ... -zip-brown

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 14:51

Heel erg bedankt dat jullie allemaal zo meedenken! Mijn maten zijn misschien niet hel raar, maar ik heb ook nog heel brede voeten waardoor ik nog minder pas. Kinderlaarzen heb ik ook geprobeerd maar die gaan maar tot maat 38 bij de Divoza :(
@Dniekje ik heb alle jodphurs die ik tegen ben gekomen gepast xd en ook alle chaps maar helaas was niks een goeie optie.
Jorretje: waar zit de EJ? Dan zal ik zeker eens gaan kijken!
@nobel01: ja dat komt wel ongeveer overeen met wat ik zoek! Waar hebje die gekocht want danzal ik daar eens gaankijken.
HorseTopShop: wat is danongeveer het minimum?
Jorretje: dankje, ik zal het eens vragen bij de schoenmaker!
Ambre: bedankt als ik er een keer in de buurt kom zal ik zeker gaan kijken! Ligt best ver van mij vandaag :(
@Johnydepony: dat is wel echt slim! Ik denk dat ik maat 40 met een beetje dikke sokken ook wel pas, mijn laarzen nu zijn ook maat 40, maar die zijn wel met voering.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:53

Ik denk dat je toch aan minimaal € 200,- moet denken ZeSteigert.

Ikzelf heb laarzen van € 350,- en die gaan nu al 6 jaar mee en zijn nog hartstikke goed. Het is even een groot bedrag om uit te geven, maar uiteindelijk ben je veel goedkoper uit omdat ze veel langer mee gaan.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:55

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:56

Ik vind de maten van ariat zeker niet groot vallen. Bij divoza staan ze op de site vanaf maat 43, beetje flauw. Ik heb ze gewoon hier in de ruitersportzaak gekocht. Maar wellicht kun je ze met google ergens vinden.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 15:00

@nobel01: heel erg bedankt ik zal er meenaar de divoza gaan!
@johny: dankje ik zal het even googlen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:17

HorseTopShop schreef:
Zo heel apart zijn jouw maten niet TS. Had hier leren laarzen die jou makkelijk zouden passen. Alleen zijn ze uitverkocht en kopen we ze niet meer in.
Ik weet zeker dat er laarzen zijn voor jouw maten, maar niet voor € 150,-. Of je moet slechte kwaliteit willen die nog geen jaar meegaan.

Volgens het profiel is TS 14, persoonlijk zou ik liever laarzen kopen die wat minder lang mee gaan voor wat minder geld.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:25

Daar heb ik niet naar gekeken. Dan zou ik inderdaad persoonlijk nog niet voor leren laarzen kiezen.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:33

Rijschoenen en chaps moeten wel te vinden zijn. Desnoods moet je de schoenen met dunne sokjes uitlopen. Die elastische hh chaps past bijna iedereen.

wildhorse99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 13:14

Ga kijken voor een junior model, die hebben juist erg smalle kuiten en zijn niet zo hoog. Mondoni, qhp, horka, cavallo hebben allemaal dergelijke maten wel in het assortiment zitten.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 15:19

Daar heb ik al naar gekeken maar die gaan maar tot 38. En het maakt toch niet uit dat ik 14 ben? Mijn voeten zijn allang uitgegroeid en ikzelf ook. Daarom wil ik ze ook graag en niet een paar jaar terug toen ik nog groeide.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:50

Je groeit nog wel even door hoor.
Maar je moet het zelf weten. Ik zou het i.i.g. zelf nooit doen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 14:19

Ik denk dat ik van mezelf wel kan bedenken of ik nog groei of niet. Ik groei al een aantal jaar niet meer + de dokter heeft ook gezegd in de 2 e dat ik niet meer ging groeien. Ik vraag ook niet of ik al uitgegroeid ben, maar voor laarzen. Heus, ik weet van mezelf écht wel beter of ik nog groei dan jullie.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:33

Dan koop je ze toch gewoon.
Er zijn genoeg merken die jouw maten hebben. Dan ietsje verderweg kijken bij ruitersport winkels.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 14:36

Het punt is dat ik ze niet kan vinden. En als ze dan eens goed zitten bij mn kuiten enzo zijn mn voen weer te breed.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:37

ZeSteigert schreef:
Ik denk dat ik van mezelf wel kan bedenken of ik nog groei of niet. Ik groei al een aantal jaar niet meer + de dokter heeft ook gezegd in de 2 e dat ik niet meer ging groeien. Ik vraag ook niet of ik al uitgegroeid ben, maar voor laarzen. Heus, ik weet van mezelf écht wel beter of ik nog groei dan jullie.

Zelf weten... Ik was inderdaad op m'n 14e wel uitgegroeid... In de lengte...
Maar inmiddels ben ik 8 jaar verder en op diverse plekken behoorlijk gegroeid.

Ik weet nog goed dat ik rond die leeftijd rubberen laarzen had, en ik zo snel groeide dat ik binnen een paar maanden de laarzen niet meer paste. De voetmaat klopte nog wel, de hoogte was nooit echt goed geweest (maarja, vind maar eens rubberen laarzen die hoog genoeg zijn voor iemand van 1.85m), maar de kuitmaat... het leek wel gekrompen! Het begon met kramp in de kuiten bij het uittrekken. Daarna ook bij het aantrekken van de laarzen en tot slot kramp tijdens het rijden.
Maar in de lengte was ik inderdaad niet meer gegroeid. :D

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 14:39

Het enige wat bij mij nog moet groeien zijn mn heupen verdr ben ik compleet. Misschien dat mn kuiten nnog een heel klei. Beetjecdikker worden, maar dat is dan ook echt 2mm

silvia594

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:38

Hoii ik zoek ook cavallo Junior laarzen ik heb ze net besteld op www.ruitershop.nl.
Ik vind het het handigst om ze te bestellen omdat als ik naar de winkel ga dan zijn ze al op. Je hebt bij de ruitershop laarzen voor een nog goedkoop prijsje. Sommige mensen die dragen ze altijd met sporen dat vinden sommige zegmaar (mooier) maar sporen heb je alleen nodig bij de pony die dat zegmaar nodig heeft groetjess Silviaaa;-);-) ;)

silvia594

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:39

En ojaa je hebt de kans als je die cavallo laarzen koopt van de maat die je nu heb dan heb je de kans dat je ze over een halfjaar weer koopt dus ik heb het zo gedaan dat ik 3 paar laarzen heb gekocht 2 van mijn eigen maat en 1 of 2 maten hoger groetjes

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:01

Lianne86 schreef:
ZeSteigert schreef:
Mijn benen zijn vanaf mijn hak tot aan knie aan de zijkant ongeveer 37 cm en mijn kuit is op zn dikst 32 cm
@Lianne Het zou wel heel tof zijn als die toevallig zouden passen! Jodphurs (of hoe je het ook schrijft:p) vind ik ook geen probleem maar dat past mij ook niet. Ik heb liever laarzen, maar als er toevallig chaps en schoentjes op mn pad komen die perfect zijn ga ik dat natuurlijk niet laten liggen!

Volgens mij zijn mijn laarzen hoger... (ze zijn al wat gezakt gelukkig :s want bij mij kwamen ze dus ook in mijn knieholtes) heb net even gemeten (en nagevraagd) 43 cm hoog.

@idefix; dat geloof ik ook wel, het is "steviger" "minder bewegingsruimte" en ik moet er ook eerlijk bijzeggen dat ik ga rijden en dan buiten nog een stukje zelf loop en dan is het ideaal met chaps en schoenen :D Voor het rijden op zich, snap ik leren laarzen echt wel! Maar vond het zelf toch wel heel anders rijden (Steviger? ehm.. kan het niet echt uitleggen... doordat je enkels "vast" zitten, liggen je benen sneller stil ofzo? Ook al bleek dat meer gevoelsmatig te zijn :')

:j

Wat je ook kan helpen is om de opruimingen in de gaten te houden. Dan kan je ongegeneerd passen en als ze er dan niet bij zitten, kan je ook gewoon weglopen. Als dan die hele dure wel blijken te passen, kunnen ze ook begrijpen, dat die net niet in het budget passen. Zo heb ik uiteindelijk mijn laarzen gevonden! (En ik blijk dan toch redelijk standaard...) Hyporama heeft bijvoorbeeld heel veel keus!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 09:29

Ik heb mijn slag geslagen bij ruitersportzaak in Castricum die er mee stopt. -O- Sinds zaterdag 50% opheffingsuitverkoop. Ik ben pas net begonnen met lessen en tijdelijk een paar Ariats geleend van een vriendin. Sinds zaterdag een paar eigen Ariat Bormont H20 voor nog geen 140 euro. :+ Ik moet ze alleen nog even flink inlopen/rijden. := Misschien zijn leren rijlaarzen een beetje een overkill voor een beginnende ruiter := , maar voor dat geld wil ik best al meteen investeren in leren rijlaarzen van Ariat.

valyzja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 09:52

Ik weet niet of je voor die prijs laarzen op maat kan laten maken.
Maar dat denk ik niet. Moeilijk hoor