Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jotoma schreef:Is canvas ook waterdicht? Of doe je de canvas over de deken?
Ik zit met dat probleem in de zomer met eczeemdeken, maar dat is veel te warm met zo'n canvas erover lijkt me.. en zwaar als 't nat regent. Of niet?
, gewoon zonder deken, echt waar, doe je je paard een enorm plezier mee... lindahertha schreef:Jotoma schreef:Is canvas ook waterdicht? Of doe je de canvas over de deken?
Ik zit met dat probleem in de zomer met eczeemdeken, maar dat is veel te warm met zo'n canvas erover lijkt me.. en zwaar als 't nat regent. Of niet?
regen in de zomer smelt hij niet van hoor, gewoon zonder deken, echt waar, doe je je paard een enorm plezier mee...

uiteindelijk deed ik der alleen maar peesbeschermers meer aan, dan beet ze alle neopreen aan de randen weg, maar dat kon me niet schelen. En soms beet ze in die rekker vooraan en trok ze eraan, waardoor het dan kei hard terug kletste op haar been, vond ik erg comisch
Gentlegiant schreef:Ik haal de paarden die met exceemdeken staan binnen als het gaat regenen laat je ze met die deken buiten staan dat is niet echt n pretje...
Denk aan dat jezelf buiten staat met doorweekte kleren ook niet echt lekker
Gentlegiant schreef:Als ze een deken op hebben is de werking van hun vacht totaal anders
Als ze hier zonder deken in de regen staan en je gaat kijken is de bovenlaag nat echter de rest niet
Hebben ze een deken op en t regent eens (goed) dan is de ondervacht ook nat
Heb je niet iemand anders die jou paard binnen kan zetten (stal eigenaar enz?)
Als hier de paarden buiten staan en het gaat regenen wilt niemand de paarden buiten halen ik zie of hoor dat het regent ga ik naar buiten en pluk ik alle paardjes van de wei ook die van de pension klanten (zijn dr maar een paar die buiten blijven met regen die laat ik dan ook staan mits het gaat onweren of er storm op komst is)
Is het daarna weer droog zet ik ze weer buiten
Maar goed, laten we weer on topic gaan! 

lifeofmarit schreef:Wicky schreef:Je hebt een deken gehad die drie maanden meeging. Mijn kleine "Miss Perforatia" is dit stalseizoen al aan deken drie bezig, vanaf half oktober in de dekens. Vorig jaar stond de teller op vijfHaal er morgen maar twee, altijd handig om iets in de kast te hebben met deze types
Ja maar met een Bucas verwacht je eigenlijk zoiets nietDegene die de deken nu repareert zei ook al dat dit eigenlijk nooit voorkwam!

De staartflap zit er zelfs nog aan en er zit nog geen naadje los. Terwijl die homo's toch behoorlijk aan elkaar staan te sjorren bij vlagen. Twee spelende ruinen
Jotoma schreef:Gentlegiant schreef:Ik haal de paarden die met exceemdeken staan binnen als het gaat regenen laat je ze met die deken buiten staan dat is niet echt n pretje...
Denk aan dat jezelf buiten staat met doorweekte kleren ook niet echt lekker
Bij paarden komt het water eerst op de vacht en niet gelijk op de huid. Met 40 uur in de week werken kan ik niet mijn paard met elk buitje binnen zetten
mischien is er ook in een exseem deken ?
en ze pakken dan met opjagen zijn deken vast en hij loopt door
Mijn pony's sloopte ook altijd dekens als ze het te warm hadden.. Want op het moment dat ze die 200 gram ophadden dat het echt echt aan het vriezen was met sneeuw etc. lieten ze de dekens mooi heel (of wanneer ze net geschoren waren).. snorkel1986 schreef:Misschien deken een inspuiten/smeren met anti bijt van dat cribbox of zo iets