wie weet een manege voor een leuke strandrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jessicaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:17

Ponyhof in aagtekerke hebben ze hele leuke paarden/ pony's. Alleen ik vond de ritten echt tegenvallen.
Je gaat heel lang langs de weg stappen, in de bermen wel draven. Als je bij het strand aankomt heb je geen duinen waar je in gaat rijden maar gelijk op het strand, ze gaan niet echt in rengalop maar doen een rustig galopje waar je ook niet in mag halen. Qwa pony's/ paarden hebben ze wel veel keus en zijn ze ook heel leuk, alleen jammer van de buitenrit. Ik ging toen op chanel een grote D pony en was super braaf, had een lekker snelle stap, draf, galop liep hij ook goed door maar kon niet harder, want daar gaan ze dus niet in ren galop.

Mange poelenburg in schoorl, daar is het echt super!!. Ik ging toen op een pony favoriet, de pony was in de bak wel sloom en in het bos al wel iets sneller, op het strand was hij toen echt heel leuk ging ook lekker hard in rengalop. De ritten zijn ook heel leuk. je gaat eerst door het bos, dan via de duinen en dan op het strand, op het strand ga je echt in rengalop en mag je ook naast elkaar maar natuurlijk niet de begeleider inhalen. Daarna ga je weer via de duinen en het bos terug. in het bos draaf je heel veel en af en toe ook een stuk galop. ik vond het echt super leuk en echt een aanrader.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:19

xzodiena schreef:
manege nood in Callandsoog is ook echt super leuk!

Helaas hier een hele slechte ervaring met deze manege!

jessicaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:23

ilona0711 schreef:
weet iemand bij de ponyhof hoeveel mensen er in de groep mee mogen
en of er eigen paarden mee in de groep mogen

Ik weet niet hoeveel. maar toen ik ging was het echt een hele grote groep een stuk of 15. mis dat ze daarom ook niet in ren galop gaan.

Iejoorr

Re: wie weet een manege voor een leuke strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:35

Manege Poelenburgh heb ik meerdere strandritten gemaakt.
Mooie ritten door bos en duin en op het strand knallen! In volle rengalop langs de branding!

Op manege Bakker ben ik ook geweest, vond daar de paarden alleen niet leuk en je had geen rengalop op het strand, jammer. Je bleef bij bakker wel langer op het strand dan op Poelenburgh.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:00

jessicaduke schreef:
ilona0711 schreef:
weet iemand bij de ponyhof hoeveel mensen er in de groep mee mogen
en of er eigen paarden mee in de groep mogen

Ik weet niet hoeveel. maar toen ik ging was het echt een hele grote groep een stuk of 15. mis dat ze daarom ook niet in ren galop gaan.

Je kan ook niet in rengalop vanwege de golfbrekers ;)

MarieAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:19

Bij ons op Ameland! Wij verzorgen lange buitenritten (3.5-4 uur) en buitenritten op maat met evt. picknick, lange of korte ritten, evt. alleen met je eigen groepje vriendinnen en overnachting mogelijk. www.paardrijdenophetstrand.nl

vaxie

Re: wie weet een manege voor een leuke strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:52

Bij ponyhof gaan ze niet in een rengalop omdat je met een groep onbekende mensen achter je niet weet hoe goed iedereen kan rijden. Ook zijn de stranden inderdaad niet altijd even groot. Je kunt niet continu achter je kijken, en het blijven paarden. Probeer maar eens een hele groep in rengalop tot stilstand of rustig te krijgen als er één pony wat uitspookt ;) Ik voel mezelf altijd erg verantwoordelijk als ik een groep begeleid.