Pony ''duwt''

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marij120462

Re: Pony ''duwt''

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:37

Wat ik zie is een pony die weinig respect heeft voor jouw ruimte. Dit houdt dus in dat hij zijn plaats niet weet. Als je samen door een deur moet wacht hij dan netjes tot jij bent voor gegaan of duwt hij je klem tegen de deurstijl? De pony lijkt idd heel onzeker. Ik vind hem verder niet agressief of gevaarlijk doen. Het lijkt me meer voort te komen uit een bepaalde angst, misschien onzekerheid wat je zelf al aangeeft. Mijns inziens een pony die een heel duidelijke leider nodig heeft en die heeft hij natuurlijk op de manege met steeds andere ruiters niet gehad.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 18:40

Op dat filmpje zie ik dat inderdaad en tegenwoordig ook nog een beetje, hij weet dat hij niet als eerste de stal uit of in mag.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:30

wat een goed trucje is bij jouw ruimte opeisen is je armen spreiden en ronddraaien met je bovenlichaam. staat hij in jouw zone zal hij dus een hand tegen zijn neus krijgen, maar associeert dit niet met slaan/agressie/boosheid vanuit jou maar ziet het als ongeluk en zal de volgende keer oppassen
heb dit iemand eens in de wei zien doen bij een pony die ook te dichtbij kwam, sindsdien heb ik dit ook gedaan bij mijn pony en heb het probleem nooit meer gehad. als ik haar aanhaal voor een knuffel is dit een ander verhaal, maar dan laat ik het zelf toe.

mijn pony deed het vooral uit jaloezie, als ik een ander paard aaide dan stak zij haar hoofd ertussen en begin te duwen. dat is nu dus over en ze ziet mij niet als boeman maar heeft nu wel respect voor mijn ruimte

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 20:32

Ahh thanks! die ga ik eens proberen! opzich vind ik het niet erg als hij dichtbij komt, alleen dat duwen is idd dan weer niet zo fijn.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:34

hij moet leren dat hij alleen in jouw zone mag komen als jij hier toestemming voor geeft. ik heb ook weleens zin om eens een lekkere knuffel te ontvangen of samen te kriebelen. maar heb ik voer oid dan doe ik het op deze manier en is er vanuit de groep ook direct respect en laten ze me rustig de ruif vullen.
succes!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 19:52

Net even met Deijs aan de hand geoefend met het volgen & stilstaan.
Ging opzich wel goed, hij schreeuwde wel een paar keer maar dat kan ik me voorstellen.

Hoe zit dat eigenlijk.. als een paard je volgt en jij stopt en hij ook maar hij staat nog wel een stuk voor je uit, maakt dat dan uit? of moet hij echt naast je stilstaan?

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:22

als hij nog even doorloopt heeft hij nog geen respect voor jou als leider, stilstaan commando is nu en niet over 5 minuten. maar dat komt vanzelf wel zodra hij in het algemeen wat meer respect heeft voor jou en jouw zone ;) dat kost tijd.

LauraEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:28

Ik denk dat je al heel veel goede tips en adviezen hebt gekregen en ik sluit me dan ook volledig aan bij de opmerkingen over het gebrek aan respect als leider en jou persoonlijke ruimte. Probeer veel geduld te hebben en veel te oefenen. Ben benieuwd of al de tips helpen! Succes ermee!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 21:52

Thanks:) ik ga zeker weer oefenen! ik ben alleen altijd bang dat ik het fout doe haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:19

Joolien schreef:
Ik zie wat je bedoeld, hij komt gewoon teveel in jouw ruimte. Een keer een kort zweepje in de hand nemen, en met dit zweepje zijn hoofd op afstand houden. Niet door te slaan maar door te blokkeren. Enkel als hij er doorheen gaat een tikje geven en je ruimte opeisen, desnoods achteruit zetten. Hij moet je respecteren.

Hier ga ik in mee. Ook voor jezelf is het handig om de zweep als visuele afstand te houden. Zodat je pony niet ongemerkt spontaan weer bij je in je 'broekzak' kruipt. Hij kan daar inderdaad best heftig op reageren. Want op dat moment neem jij de leiding over, en dat is hij niet gewend.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 12:39

@ coby nee dat merk ik echt heel erg dat hij dat vreemd vind! Hij wou vandaag de wei weer niet uit maar ik heb wel doorgezet, want hij nagelt zichzelf zo vast aan de grond, dan doet hij geen stap vooruit.
Ik heb hem maar een beetje voor de gek gehouden want zelfs met een tik loopt hij niet, maar zodra ik een eindje van hem af ga zitten op me hurken dan komt hij wel vooruit dus dat heb ik maar de hele tijd gedaan:}

studentje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:40

pff ik had ook ongeveer dat probleem, alleen gaf mijn paard me kopstoten inplaats van een duwtje in me buik. Heb er weel eens een behoorlijke bult aan overgehouden, maar dat bleek uiteindelijk gewoon vraag om aandacht te zijn

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 18:48

Oeii dat is wat minder!!

Ik kan me niet voorstellen dat het bij mijn pony om aandacht gaat:)