Wanneer beginnen met sporen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:20

Warners schreef:
Happie schreef:
Uhh oke... Denk dat het belangrijk is dat de ruiter goed rijd, les heeft en een juiste beenligging heeft voor spoor gebruik. Dan heb je nog een reden nodig waarom je met sporen zou willen rijden en waarvoor je ze gaat gebruiken

het paard is niet goed aan het been dus daarom wil ik sporen gaan gebruiken en ik heb ook al aan verschillende ruiters en instructeurs gevraagt en hun zeggen dat ik ook het best kan beginnnen met sporen maar ik wil alleen weten wat de minimum leeftijd is x

Niet goed aan het been? een spoor is er niet om je paard vooruit te krijgen!!! en vooral niet bij een jong paard. Erg slecht dat je dit advies krijgt zeg!! Dat paard zal alleen maar slechter aan het been worden als het nu al begint.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:20

Je rijd een paard op internationaal springen?

Een paard is niet ineens voorwaartser als je met sporen rijd. En dat is ook helemaal niet de bedoeling van sporen. Maare, dat moet je wel weten als je internationaal rijd en M2 hebt gereden....

Warners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 21:20

vuurneon schreef:
Nou, deze zeer ervaren ruiter zegt;
Gebruik nooit sporen om een paard aan het been te leren lopen bij het inrijden, helemaal niet als je zonder begeleiding het paard in gaat rijden en alleen les hebt op de manege zonder eigen paard.

oke bedankt ;)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:21

Warners schreef:
vosje456 schreef:
Je bent 13? Heb je ook hulp van iemand tijdens het inrijden?

ik heb al meer als 10 paarden ingereden dus ik heb geen hulp nodig xd

haha , geweldig :D

zorg maar eens dat je op M niveau rijd , en dan denkn je maar eens aan sporen :"D

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:21

nog echt niet met sporen beginnen, sporen zijn om je hulpen te verfijnen.
al helemaal niet met sporen bij een jong paard die nog niet alles kent, je kunt een paard dan goed verpesten.

iemand van 13 kan echt niet zelf een paard in rijden.
ik ben zelf 14 en heb een paard ingereden samen met mijn moeder en met hulp van een professionele les geefster, en nog ging alles niet zoals het hoort te gaan :n het valt vies tegen om een paard alles te leren :j

meid doe me een lol en laat de sporen in de kast liggen en haal professionele hulp :j

Warners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 21:21

vosje456 schreef:

Een paard is niet ineens voorwaartser als je met sporen rijd. En dat is ook helemaal niet de bedoeling van sporen. Maare, dat moet je wel weten als je internationaal rijd en M2 hebt gereden....

zeg ik dat dan? ik heb helemaal niet gezegt dat een paard voorwaartser is als je hem met sporen rijd mijn paard is al genoeg voorwaarts.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:22

xPure schreef:
xSlvna schreef:
penny alarm, mensen...

Keek inderdaad even op haar profiel net, niet vervelend bedoelt maar ik geloof hier dus alweer weinig van.

Je rijd op een manege en hebt 10 paarden ingereden, excuus méer dan 10. Je hebt één pony genaamd Black Beauty, én Aukje, maar deze staat er eerder niet tussen, verder heb je meer dan 30 Shets die allemaal onder de drie jaar oud zijn, reed M1 met je vorige pony en spong 1.30m, dat is onwijs knap op zo'n jonge leeftijd.

waar bemoei jij je mee ik wil niet gaan opscheppen hooor maar ik rijd namelijk best goed hoor![/quote]

haha , gewelig , heb een weer iets voor ''beware of the penny deel 2''
dat jij vind dat je ''al best goed'' rijd zegd al genoeg :D

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:23

Jij zegt dat je paard niet goed aan je been is. Dan moet je geen sporen gebruiken maar een zweepje.
Sporen zijn er om je hulpen te verfijnen, niet om beter aan je been te make

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:23

Ik kan ook 10 paarden gaan inrijden, maar dan weet ik nog niet hoe ik sporen moet gaan gebruiken :')

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:24

Warners schreef:
vosje456 schreef:

zeg ik dat dan? ik heb helemaal niet gezegt dat een paard voorwaartser is als je hem met sporen rijd mijn paard is al genoeg voorwaarts.

Ja je zegt dat ze niet goed aan het been is. Als ze voorwaarts is hoef je geen been te geven.

star_hutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:24

als ik het goed lees, wil je sporen gebruiken omdat je paard niet goed aan het been is?
laat je sporen dan voorlopig nog maar in de kast en neem les om te leren het paard zonder sporen aan het been te krijgen.
sporen zijn voor verfijning, niet om je paard de basis aan te leren.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:26

weet je wat ik heb gedaan ,
ik heb de sporen op mijn poown gebruikt om hem in te rijden , lekker zoow hendig hard stampen en dan luisteren ze vaself wel :j

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:26

IvankBacardi schreef:
xSlvna schreef:
penny alarm, mensen...

"
ja ckr weten

Msn taal is niet toegestaan...

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:27

Probeer om het paard goed aan het been te laten zijn zonder sporen. Wanneer hij daar goed naar luistert en je dus maar 1 keer je kuiten erbij hoeft te houden om hem te versnellen/wijken etc. dan zijn jullie (jij en het paard) allebei misschien klaar voor sporen. Anders krijg je de kans dat het paard straks alleen maar reageert op sporen en dat wil je niet. Luistert het paard niet op je been? Kan je dat oplossen door 'm één 'flinke' tik te geven met je zweep. Niet verrot slaan natuurlijk. Sporen niet aan beginnen met inrijden, slechte keus. En al helemaal met jouw 'ervaring' zou je dat moeten weten. 8)7

Anoniem

Warners schreef:
vosje456 schreef:

Maar je moet hem wel met zweep rijden omdat hij afentoe goed aan de hulpen is?? Succes verder op de manege, daar kunnen ze vast al jou vragen beantwoorden! :)

_Ekenna

Vraag ik me toch af waarom ze dat zou vragen?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 06-01-13 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:28

Dat is geen afkorting hoor... De c komt niet voor in het woord zeker :Y)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 06-01-13 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:28

Haha, het woord is 'zeker' dus ik snap niet hoe ckr er een afkorting van is :') Nederlands is niet je 'goeiste' vak :')
Nee, dat is geen afkorting en valt onder msn-taal.

jopaardjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:29

hhahahah waar houd je al die paarden van je dan ?
30 shetjes ?
Wat doe je dr allemaal mee ?
hahahahahahahhahahaha

Science90

Ik hoop maar dat lachen gezond is, anders ga ik nu even naar de dokter. :')

romyloverrr

o waaw , 10 paarden ingereden , en ze heeft haar paard / pony droge slobber gevoerd :')

IvankBacardi

Re: Wanneer beginnen met sporen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:32

het is wel een mooi verhaal!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:33

Blijkt wel weer dat ik, zo als gewoonlijk, alles weer veel te serieus neem en er weer te serieus op in ga. :')

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:34

Watch out for the penny!!!!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:34

demo_love schreef:
Ik hoop maar dat lachen gezond is, anders ga ik nu even naar de dokter. :')

Inderdaad.

ckr bedoelde ik niet zo, dacht dat msn taal alleen msn taal was als t de hele zin was, zeg maar... Goed, goeier, goeist hè.