Oortje uitknippen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Kimberlyxx

Re: Oortje uitknippen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:26

Ik zal eerst uitzoeken WAT hij dan precies eng vind aan het "oren knippen", je zegt dat je gewoon aan zijn oortjes kan zitten dus dat is het probleem niet, kijk eens of je op een anderen manier dan normaal aan zijn oren zit of misschien vind hij het geluid wat de schaar maakt als die knipt wel eng?

nasertto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 16:13

x_Kimberlyxx schreef:
Ik zal eerst uitzoeken WAT hij dan precies eng vind aan het "oren knippen", je zegt dat je gewoon aan zijn oortjes kan zitten dus dat is het probleem niet, kijk eens of je op een anderen manier dan normaal aan zijn oren zit of misschien vind hij het geluid wat de schaar maakt als die knipt wel eng?

hij vindt het meer eng als er een voorwerp bij is, het kan m'n telefoon zijn, maar ook autosleutels etc..

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:14

steeds voorzichtig zijn oren aan raken en dan belonen naar een tijdje lukt het (denk ik)

Princesj

Re: Oortje uitknippen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:17

Ik gebruik ook een praam. Kort vastzetten is levens gevaarlijk als het paard echt angst heeft voor het knippen (kans op blessures aan de nek of door achterovervallen schoft en rug).

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:20

Tja, mijn merrie werd al panisch als je naar haar oren keek. In het begin wist ik ook niet wat ik er mee aan moest. Uiteindelijk gewoon iedere dag steeds dichterbij tot ik ze kon aanraken. Daarna gaan oefenen, iedere dag een paar keer oortjes tegenelkaar aanknijpen. Toen ze dat rustig deed iedere dag oortjes dichtknijpen en met een borstel of wat dan ook langs dat oortje. Iedere keer wel een halster om en touw zodat je wel iets te zeggen hebt. Mijn merrie staat nu met haar hoofd naar beneden als ik oortjes knip, geen enkel probleem meer en in nog geen 3 maanden opgelost :)*