Ze luistert nu al heel erg goed naar mij, ooryjes naar mij gericht en let op mijn stem. Maar dankjullie wel allemaal! Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ze luistert nu al heel erg goed naar mij, ooryjes naar mij gericht en let op mijn stem. Maar dankjullie wel allemaal! Kendra schreef:Tja, 't is maar hoe je er tegenaan kijkt, ik ben niet zo van het grondwerk. Mijn paarden zijn opgevoed volgens de gezond-boeren-verstand-methode en doen het daar prima op. Iedereen doet het op z'n eigen manier en er zijn vele wegen die naar Rome leiden.
Longeren hoef je echt niet alleen op de volte. Ik ren vrolijk mee door de bak en laat ze aan de lange zijde strekken op commando. Achterin leg ik balkjes neer, of wat cavaletti, of ik bouw een klein sprongetje...Weer gestrekt naar voren en daar weer flink aan het werk op de volte. Paarden vinden het leuk, soms worden ze wat overenthousiast, dan houd ik ze bijna niet bij....Bijzonder prettig om zo te longeren als het koud is, blijf je zelf tenminste ook wat warm.
juliejaxx schreef:Het gaat nu al heel goed met longeren, en idd het is niet saai haha. Ik ren ook zelf mee spring in de luchtZe luistert nu al heel erg goed naar mij, ooryjes naar mij gericht en let op mijn stem. Maar dankjullie wel allemaal!
Of trouwens kun je helft de van de bak afzetten of de longeerbak gaan en dan gaan longeren zonder longeer lijn dus dan stuur je met je handen is ook altijd wel erg leuk. In ieder geval veel succes