rijlaarzen brede kuit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TAVA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:25

barbar schreef:
als je laarzen op maat wilt laten maken heeft lipica hele mooie en fijne laarzen voor een redelijke prijs.
ik heb ook breede kuiten (43cm) en heb 10jaar de mountenhorse highrider gehad, die gingen nu wel dood dus ben weer op jacht gegaan, na heel wat laarzen gepast te hebben ben ik weer uit gekomen op mountenhorse, maar dan nu de tera nova, kosten iets van 230euro.

Heb de mountaine horse laars ook al jaren (+/- 13 jaar) :D . Heb wel een paar keer de rits moeten vervangen maar voor de rest echt super. Ze zijn nu echt aan vervanging toe :j . Heb beide soorten gehad met hoge zool en met lage zool voor de wedstrijden.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:27

Ik heb in mijn gewone rubberen laarzen een stiek in gezet...

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 22:34

Agnes schreef:
haha, jij bent lekker! Ik ben totaal niet aanvallend. En dan nog, heb net berichtjes met de topicschrijfster gemaild. Ik kan haar helaas niet aan laarzen helpen, maar daarom geef ik haar keurig netjes antwoord en advies zonder dat ik wat verkopen ga hoor. Maar denk jij maar wat je wilt. Bij mij staan keurig netjes advies en hulp aan mensen geven altijd voorop. Ik zal nooit een klant aanvallen of beledigen, bij mij blijft iedereen keurig in haar waarde. En ook in het dagelijkse leven ben ik wel de laatste in de rij om een grote mond naar iemand te geven, zo ben ik niet.
groetjes, Agnes

ehhhh??? misschien mis ik iets of begrijp ik het niet, heb geen berichtjes gehad hierover.......neem aan dat als ik de topic start ik de topicschrijfster ben? maar kan het mishebben, ik moet nog even uitvogelen hoe het allemaal zit :o :o :o :o

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:39

TAVA schreef:
barbar schreef:
als je laarzen op maat wilt laten maken heeft lipica hele mooie en fijne laarzen voor een redelijke prijs.
ik heb ook breede kuiten (43cm) en heb 10jaar de mountenhorse highrider gehad, die gingen nu wel dood dus ben weer op jacht gegaan, na heel wat laarzen gepast te hebben ben ik weer uit gekomen op mountenhorse, maar dan nu de tera nova, kosten iets van 230euro.

Heb de mountaine horse laars ook al jaren (+/- 13 jaar) :D . Heb wel een paar keer de rits moeten vervangen maar voor de rest echt super. Ze zijn nu echt aan vervanging toe :j . Heb beide soorten gehad met hoge zool en met lage zool voor de wedstrijden.

bij mij heeft de rits het al die 10 jaar goed uitgehouden.

Burtzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:06

Mondoni Kuitmaat W

Mallootje

Re: rijlaarzen brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:47

TS, in welke prijsklasse zoek je?

Ariat laarzen, zoals de Bromont of eventueel de Coniston (al is dat meer een outdoorlaars) passen vaak goed bij mensen met een zwaardere kuit. http://www.hetruyterhuys.be/index.php?p ... &Itemid=11

Als je rubber laarzen zoekt heeft Equitheme er rond de 40 euro, in verschillende kuitmaten. http://www.hetruyterhuys.be/index.php?p ... &Itemid=11

QHP heeft ook laarzen, met lakleer en swarovski, die ook in wijde(re) kuitmaten verkrijgbaar zijn: http://www.hetruyterhuys.be/index.php?p ... &Itemid=11
Al vallen deze laatste niet écht wijd uit, maar ik weet ook niet welke kuitmaat je hebt.

Er zijn alternatieven genoeg om maatwerk te 'ontlopen', maar het spreekt voor zich dat maatwerk wellicht het beste zal passen. Alles hangt af van je wensen en je budget :)

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 18:26

weet nog niet goed wat mijn budget moet worden, niet al te duur, met drie kleine kids....;)
maar ik wil laarzen voor als ik zo dadelijk wedstrijden ga rijden. had rubber laarzen maar die heb ik weggedaan omdat ik rubber niet zo fijn vond.....

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 20:02

Je kan bij de equimatch voor dezelfde prijs als normale laarzen op maT laten maken dat heb ik namelijk ook gedaan want ik heb veel te dunne kuiten.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:32

Wat is niet al te duur? Ik vraag voor de mijne €200

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:45

ook ongeveer zoiets, of eronder

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 01:10

de ariat bromont paste ik net niet in met mijn kuitmaat 43 (mijn rechterbeen wel maar mijn linker niet).
maar het zijn zeker erg mooie laarzen al vond ik ze wel aan de dure kant (iets van 330euro).

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:37

Ik paste de Ariat net niet (rits sprong open). Ik heb nu Derby, waarbij ik met mijn kuitmaat 41 in combinatie met lang onderbeen net in de standaard maten val :)

Voor de winter heb ik de Mountainhorse Stella Polaris, ik denk dat deze kuitmaat 40 heeft (bij schoenmaat 40), ze zitten iets minder ruim dan de Derby's.

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:50

De laarzen van Lipica zijn geen 300,- om op maat te laten maken hoor.
Het is maar net wat je wilt en hoe intensief je de laarzen wilt gebruiken.

Ik heb heel lang gedaan met mijn Petries en Cavallo's, ik had ook een brede kuitmaat.
Kocht ze tweedehands via Marktplaats, maar eerlijk gezegd moet je daar wel geluk mee hebben.

Mondoni heeft ook voor weinig geld leuke laarzen, maar het moet je maar net passen.

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:01

Bij de epplejeck hebben ze verschillende laarzen van kuitmaat s tot extra extra wijt. Ze zijn allen wel vrij hoog. In verschillende prijsklasses

shiirley133

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:27

mountainhorse heeft ook een wijdte maat.
Je betaalt er iets meer voor, maar met een beetje goede verzorging kan je er ook lang plezier van hebben.
De laarzen van epplejeck vind ik zelf smal vallen.
Heb ook brede kuiten en deze krijg ik niet helemaal dicht

Patricia1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:02

[quote="Dreamybol"
Vriendin heeft trouwens laarzen van Amazone XL, persoonlijk vind ik ze niet zo mooi, maar zij is er erg blij mee.

edit: smiley gefixt[/quote]

Zijn ze echt niet mooi de laarzen van Amazone XL? Ik twijfel zo...misschien toch maar eens er heen gaan...

Patricia1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:03

Oeps er is iets niet goed gegaan... Sorry!

anouck31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:31

ik heb kuit maat 45en schoenmaat 41 weet iemand waar ik rijlaarzen kan kopen ???????

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:43

je kan de mountian horse proberen, ik heb normaal maat 40/41 maar bij deze laarzen pas ik in 39 en pas ik in de wide met mijn kuitmaat 43.
en anders miss die laarzen van amazone xl.
verderkan je natuurlijk altijd laarzen op maat laten maken en dan is lipica een goede en niet te dure.

anouck31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:47

ok bedankt en waar hebben ze die laarzen waar kan ik die bestellen???

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:53

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 00:03

Ik heb op maat gemaakte lipica's , geweldige laarzen voor niet al te veel geld. Heb 1 paar die ik al ruim 4 jaar heb en er nog steeds top uit zien. En net mijn nieuwe wedsrtijd laarzen binnen gehad :D

xx_bente_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 02:18

Ik heb ook lang moeten zoeken voor de goede laars want geen 1 paste me zelfs die van mondoni niet...
Dus dat was steeds balen.
op een gegeven moment nieuwe derby's gevonden met een grote kuitmaat. Gelukkig waren ze afgeprijst van 375,- naar 75,- dus ik kon ze niet laten gaan.
Ze bevalen mij super goed!

xx_bente_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 02:19

mickydo schreef:
Ik heb op maat gemaakte lipica's , geweldige laarzen voor niet al te veel geld. Heb 1 paar die ik al ruim 4 jaar heb en er nog steeds top uit zien. En net mijn nieuwe wedsrtijd laarzen binnen gehad :D

Waar heb je ze laten maken dan? ben wel eens benieuwd want moet er eigenijk een zetje bij hebben voor het trainen.
Maar nergens meer de goede laars te vinden.

bbrritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:29

lipica