haha ja daar heb ik ook zat mee te stellen gehad..
Baylaro komt uit spanje en is daar verkeerd ingereden , hals omhoog rug weg drukken.
Maar naar 3 jaar veel lessen en met rust en geduld zijn we al een heel eind gekomen en is zijn onder hals al stukken minder geworden! Voor hem komt een deze dagen ook de fishio. En anders volgende maand als ik me loon weer heb hihi.
Om weer even terug te komen op romeo ;
Ja ik ben ook heel erg blij met hem. Vond hem al een super mooie pony toen ik nog een kleine penny was. En naar zoveel jaar heb ik hem dan eindelijk voor mezelf!
Dit paardje mag blij zijn dat jij op zijn pad bent gekomen...van mij een mega compliment !
Hier spelen een aantal problemen wat van een lief en braaf paard een onzeker (dus niet chagrijnig !) en agressief paard maakt !
Zo'n paard geeft altijd signalen af dat er wat is, kan dus ook zijn dat de vorige eigenaresse het bijten/gedrag bestrafte met slaan vanuit onwetendheid en onmacht...van kwaad tot erger !
Hoe oud was zij ?
Onwetenheid en onmacht weet ik wel zeker. Toen dit meisje hem reed was ze 14/15. Ze heeft hem ingereden ( hij is verder goed ingereden reageert goed op je zit en been/stemhulpen ). Alleen ze kon niks met hem gedrag en heeft hierdoor regelmatig klappen gehad. Ze heeft hem met een longeerzweep in de stal afgeslagen!! Gelukkig heeft de staleigenaar haar toen weggestuurd.
Wist zij van het luchtzuigen af ?
Luchtzuigen is die pas later gaan ontwikkelen. Ik denk ook puur uit verveling.
Niet in de wei komen , geen hooi of iets anders om bezig te houden.
Uit jouw verhaal begrijp ik dat dit paard dit altijd al doet...op verschillende stallen heeft gestaan...heeft niemand haar erop geattendeerd destijds ?
*verwijderd*
Ook vinden ze een bitje vaak heerlijk waar ze op mogen knabbelen tijdens het werk...vaak werden zulke paarden ook hardhandig (letterlijk) gereden...had hij met het rijden een (beginnend) schuimmondje ???
Hardhandig is zeker met hem gedaan dit merk je met alles. Mama en ik willen een medium bij hem halen. Kijken wat hij loslaat tegenover haar.
Schuimmondje heeft hij altijd. Onder het zadel is het een super braaf beestje waar je heerlijk mee aan de slag kan!
Ik zal is kijken of een filmpje kan maken van zijn gedrag op stal en een rij filmpje. Als het me lukt het op bokt te zetten!
Ben blij met je informatie! Heb hier echt wat aan.
Laatst bijgewerkt door Martine op 15-01-13 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast