Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

.

) kosten en afstand spelen ook een rol. Ik ben er de hele middag en een stukje van de avond, dus heb er zelf veel zicht op. Vertrouw ik 1 's avonds niet dan staat mijn camper naast stal. Met mij er in
dus 1+1= 2 Speedster schreef:Wat is er eigenlijk als je als stalhouden de dierenarts laat komen (we gaan er even vanuit dat je de eigenaar niet hebt kunnen bereiken en jullie hebben afgesproken dat je in dat geval de dierenarts belt), en de eigenaar weigert achteraf de rekening te betalen, omdat hij/zij bijvoorbeeld het paard zou hebben laten inslapen in plaats van opereren (stalhouder heeft dus eerder genoemde moeilijke beslissing moeten maken)?
Kortom: wie is verantwoordelijk voor de rekening: degene die belt, of de eigenaar?
Speedster schreef:Wat is er eigenlijk als je als stalhouden de dierenarts laat komen (we gaan er even vanuit dat je de eigenaar niet hebt kunnen bereiken en jullie hebben afgesproken dat je in dat geval de dierenarts belt), en de eigenaar weigert achteraf de rekening te betalen, omdat hij/zij bijvoorbeeld het paard zou hebben laten inslapen in plaats van opereren (stalhouder heeft dus eerder genoemde moeilijke beslissing moeten maken)?
Kortom: wie is verantwoordelijk voor de rekening: degene die belt, of de eigenaar?
ponyparadijs schreef:Ik vindt de keuze tussen inslapen en opereren wel heel enorm.
Speedster schreef:Maar ik ben bang dat je niet elke mogelijke situatie waterdicht kunt afspreken en vastleggen. Je kunt moeilijk een schema maken met slagingskans, revalidatieperiode, kosten en lijdensweg voor het paard waarbij je in elk van de 17624346729 mogelijke combinaties aangeeft of je voor opereren of inslapen zou kiezen. En juist in dit soort extreme gevallen is de kans op onenigheid achteraf over de genomen beslissing erg groot. Het blijft dus heel moeilijk en ik hoop nooit dat ik voor iemand anders deze beslissing zal moeten nemen.
ponyparadijs schreef:De opdrachtgever is aansprakelijk voor de rekening!
Ik vindt de keuze tussen inslapen en opereren wel heel enorm.
Moet trouwens zegge dat er van een aantal paarden bij ons op stal duidelijk is dat deze bij koliek niet meer worden geopereerd.