hoe praat ik dit uit mijn moeder haar hoofd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:05

Blijheid schreef:
net zoals sommige mensen hun neus breken omdat de cap op hun neus klapt. Moet je dan ook maar geen cap opzetten?

Present! Maar die cap blijft op.
Liever m'n neus dan m'n hoofd.

Overigens rij ik niet met BP.

Ninia

Re: hoe praat ik dit uit mijn moeder haar hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:08

Ik moet bij dit soort discussies altijd aan mijn zoon denken. Hij doet aan wedstrijdkarten. Bij deze sport spelen dit soort discussies nooit! Iedereen heeft een helm, neckbrace en bodyprotector om. Dat is zelfs geen issue, het wordt gewoon gedaan. Klein of groot, jong en oud, niemand hoor je over: stom, niet leuk, zit niet lekker enz. Om een voorbeeld aan te nemen!

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:10

Ik wil zo'n moeder, misschien had ze hem dan voor mij betaald, haha.
De mijne vergeet ik echt dat ik hem aan heb, maar als ik dan even te rond zit en niet rechtop, dan klap ik wel eens met het rugdeel op het zadel en dat voelt niet fijn. Daar baal ik nog wel een beetje van.
Ik draag hem op mijn vaste lespaard eigenlijk niet. Op jonge paarden en paarden die ik niet ken draag ik hem wel. Maar aangezien ik er toch geen last van heb verder, doe ik hem gewoon aan. Alleen in de zomer wel warm.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:12

Als de bodyprotector je in de weg zit past hij simpelweg niet.
Ik rijdt vaak met bdoyprotector en in de rensport zijn ze zowiezo verplicht.
Maar eerlijk ik merk er zo goed als niks van, en ze hebben me toch al vaak geholpen tegen ernstige blessures.

ecarmene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:14

ik rij wel met bp!!
ik vind het ook rotdingen alleen het is wel veeel veiliger
ik heb een broer die is gevallen met de crossmotor en heeft 2 keer in het ziekenhuis gelegen!(bijde keren 2 week) van die vallen die hij heeft gemaakt weet ik wel dat paardrijden wel net zo gevaarlijk is! ( okee mischien wel iets minder gevaarlijk maar toch!)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:21

Kijk anders voor een How's Racesafe. Zit heerlijk en kan je ook normaal mee vallen..
Wees idd blij dat je moeder zo bezorgd is, ik moest van mn ouders ook een BP aan met springen, ben maar al te blij dat ik 'm heb..

tessxponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:28

nou......misschien kan je je moeder overhalen om er alleen een om te doen met springen

paardje47

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 19:30

bij het rond zitten wat Hopke89 net zei zou ik niet uit kunnen houden. Ik moet dit zoiezo zonder problemen kunnen doen bij een pony vanwege het aaien over zijn nek tussen ze oren als ik deze beweging niet goed maak kan dat soms het verschil maken tussen gewoon lkkr rijden en een levensgevaarlijke situatie. En dan kan je dus wel leuk alles dragen wat je wil en heeft het geen nut want dan vlieg je over het hek heen en land je op je hoofd en dan gaat het toch echt niet meer zo goed heb ik al bijna een keer gehad. dus vandaar dat ik nog al tegen stribbel een AJ vind mijn moeder dus echt te duur. :( Dus ik weet ook niet tot hoever ze wil gaan om te zorgen dat het lekker zit. En je er dus bijna niks van voelt.

Ik ben ook wel blij dat ze zo bezorgt is en dat ze echt om me geeft. natuurlijk zit een ongeluk in een klein hoekje zeker bij paarden. Springen,cross,racen oke maar sorry ik ga niet iedere keer er mee rijden. Dat hou ik gewoon niet uit en dat weet ik ook donders goed van mijzelf.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:32

Ik blijf erbij, met een goed passende BP hoor je er niks van te merken, maarja als je het echt niet wilt houdt het op.

Edit, zo een. Merk je echt niks van.
Afbeelding

paardje47

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 19:37

Misschien een domme vraag maar hoeveel was jij er aan kwijt want ik weet niet hoeveel geld mijn moeder er voor over heeft. Wij zijn ook niet mega rijk ):

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:45

Nou ik kan gewoon alles met mijn BP hoor.
En buigen ook..
Afbeelding

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:46

Ik heb met mijn moeder een compromis gesloten, Ik draag hem alleen tijdens springwedstrijden en op buitenritten met moeilijke paarden. En ik moet zeggen ik ben blij dat ik deze beslissing heb gemaakt. Want ik ben een tijdje terug lelijk gevallen tijdens een springwedstijd (op het schot en nog een paar meter meegesleurd) en het enige wat ik opliep waren wat beurse plekken, het had heel anders af kunnen lopen... Dus ja ik ben blij dat ik hem toen aan had, je draagt hem voor je eigen veiligheid net als een cap eigenlijk.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:28

Als je zo veilig wil zijn, waarom stap je dan nog op een paard. Vroeger reed er niemand met een bp, een cap of wat dan ook. Zal vast wel weer een opmerking krijgen dat er gelukkig heel wat veranderd is maar goed.

Bp zijn handig als je ergens op valt. Zoals bijv met crossen. In de cross draag ik hem dan ook netjes. Verder vind ik ze echt onzin. Zowieso vind ik de paardensport steeds tuttiger worden mbt veiligheid. Veilig een sport beoefenen is verstandige beslissingen maken. En een ongeluk kan altijd voorkomen. Moet men dan ook maar altijd een cap op met wandelen? Stel je voor dat er een boom omvalt. Ongelukken komen nou eenmaal voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:34

Ga veel bodyprotectors passen,dan vind je er wel een die fijn zit. Een airbagvest is inderdaad ook een goede oplossing,deze kosten echter wel rond de 200 euro en elke keer als je valt moet er een nieuw patroon (à 15 euro) in. Ik heb zelf ook een bp,die draag ik altijd met springen,buitenritten of als een van de paarden in een gekke bui is. Ik heb wel zo'n 'harde',die zit ook gewoon fijn. Zorg er wel voor dat hij van te voren warm is en niet uit een koude schuur/stal komt,dan is het nl. een harde plank en dat zit voor geen meter :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-12-12 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:40

Dan heb je idd geen passende bp.

Op de renpaarden doe ik dat ook steeds aan en ik merk er niks van.

Liever zo dan dat ik mn rug bezeer.

soofje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:44

ik hoef er gelukkig alleen de jonge paarden mee te rijden/springen op de andere paarden/pony's hoef ik het niet meer en anders laat je haar zelf een dag met die protector lopen, kan ze zien hoe vervelend het is.
En anders inderdaad een airbag vest, net een soort bodywarmer alleen wel duur.

SZCarlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:58

een vriendin van mij heeft juist een wervel gebroken door een BP en het blijkt ook uit onderzoek dat met BP gevaarlijker is dan zonder!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:01

SZCarlijn schreef:
een vriendin van mij heeft juist een wervel gebroken door een BP en het blijkt ook uit onderzoek dat met BP gevaarlijker is dan zonder!

ja idd, schreef ik ook, omdat je onnatuurlijk en dus veel te verkrampt valt en daardoor juist iets breekt.

SZCarlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:03

jasz schreef:
SZCarlijn schreef:

ja idd, schreef ik ook, omdat je onnatuurlijk en dus veel te verkrampt valt en daardoor juist iets breekt.

ja klopt je kan je niet soepel bewegen! gelukkig zijn wij het met elkaar eens! heel veel mensen zeggen namelijk dat ik altijd maar wat zeg maar dat is niet zo! :)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:07

SZCarlijn schreef:
ja klopt je kan je niet soepel bewegen! gelukkig zijn wij het met elkaar eens! heel veel mensen zeggen namelijk dat ik altijd maar wat zeg maar dat is niet zo! :)

ja idd, gelukkig zijn de meesten op stal het met me eens. de staleigenaar zegt het zelf ook dus is er gelukkig niemand die van mij verwacht dat ik met zo'n ding rij. op mijn vorige stal werd er echt verwacht dat je er mee reed...

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:11

jasz schreef:
SZCarlijn schreef:

ja klopt je kan je niet soepel bewegen! gelukkig zijn wij het met elkaar eens! heel veel mensen zeggen namelijk dat ik altijd maar wat zeg maar dat is niet zo! :)[/quote]

Ik train een renpaard, dus ik moet me wel soepel kunnen bewegen, allereerst door erop te komen met een voetje maar om af te stappen ook wel. Dan heb je het probleem nog dat je in je beugels moet staan en voorover moet zitten zeg maar, lukt ook prima. Dus dit is wel een beetje flauwekul lijkt me.

SZCarlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:12

ja klopt ik doe crossen en hoog springen dus moet me ook wel makkelijk kunnen bewegen! :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:13

_AlMaraam_ schreef:
Ik train een renpaard, dus ik moet me wel soepel kunnen bewegen, allereerst door erop te komen met een voetje maar om af te stappen ook wel. Dan heb je het probleem nog dat je in je beugels moet staan en voorover moet zitten zeg maar, lukt ook prima. Dus dit is wel een beetje flauwekul lijkt me.

Ik denk dat de goede boven het budget liggen als ik TS goed begrijp.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:14

SZCarlijn schreef:
ja klopt ik doe crossen en hoog springen dus moet me ook wel makkelijk kunnen bewegen! :)

Kan prima met een bp ;)

tamary schreef:
_AlMaraam_ schreef:

Ik denk dat de goede boven het budget liggen als ik TS goed begrijp.

Die van mij was tussen de 150 en de 200 euro geloof ik.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:15

Onveilig. Het zal wel net zo zijn als met autogordels. Het red vele mensen hun leven maar een enkele kost het het leven omdat ze een boom aan de zijkant krijgen en door de gordel stikken. Is een gordel dan onveilig.

Ik denk dat de bp ook meer goede als mindere verhalen kent anders zouden ze allang verboden worden net als de caps met een enkel kin-elastiek, dunne wand en kun bakje. Allemaal doorontwikkeld omdat het minder veilig was dan men dacht. Ook bij de bp veel veranderingen en verbeteringen gekomen en er zijn verschillende modellen. Dus zit de een je niet lekker probeer eens een ander.